Check mode vil ikke lade sig ændre
Fra : PSS

Dato : 12-08-07 14:39

Jeg prøver at installere en webshop, hvor jeg skal ændre
configure.php fra 777 til ikke at være skrivbar, så jeg sætter
den til 555 og smart ftp siger den er ændret, når jeg så går ind
i shoppen igen, så er den stadig gal, i smart ftp er koden
sprunget tilbage til 755, kan nogen fortælle hvordan jeg beholder
den i 555 uden den ændrer sig atomatisk?

mvh

Poul

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 12-08-07 18:32

PSS wrote:
> [...]
> sprunget tilbage til 755, kan nogen fortælle hvordan jeg beholder
> den i 555 uden den ændrer sig atomatisk?

Hmm... Er det muligt at installationen af den shop du har selv har nogle
chmod kommandoer den udfører?
Eller at chmod kommandoer fra ftp ignoreres af serveren og man skal ind
og gøre det via ssh.

Fra : PSS

Dato : 12-08-07 19:09

Jesper Staun Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Hmm... Er det muligt at installationen af den shop du har selv har nogle
> chmod kommandoer den udfører?
> Eller at chmod kommandoer fra ftp ignoreres af serveren og man skal ind
> og gøre det via ssh.

Jeg kontaktede one.com, på mit dårlige engelsk, og supooirteren klarede
problemet direkte på min hjemmeside. Flot service, desværre kan jeg ikke
give opskriften. Men det er noget med et script der skal give tilladelse til
at chmod bliver ændret.

Fra : Peter Kristensen

Dato : 15-08-07 10:30

PSS <pss@mail.dk> writes:

> [...]
> give opskriften. Men det er noget med et script der skal give tilladelse til

One.com er en dansk hostingvirksomhed med dansk support btw ;)

--
Peter