NewsbeenPro hvor bliver par filerne af ?
Fra : Chokmah

Dato : 13-08-07 22:01

NewsbeenPro hvor bliver par filerne af ? den henter fint rar filerne og
lægger dem i det bibliotek som jeghar sat den til men par filerne enten
ligger de sig et sted jeg ikke kan finde eller så sortere den dem fra (?)

er der nogen der ved hvordan man for dem ?

Det sjov ved ved det er den først lille par fil i posten kommer med ( så den
kan godt og par filerne er med i NZB filen

Mv.

Bo aka Chokmah

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-08-07 22:52

On Mon, 13 Aug 2007 23:00:51 +0200, "Chokmah" <usnet1*@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Det sjov ved ved det er den først lille par fil i posten kommer med ( så den
>kan godt og par filerne er med i NZB filen

De ligger i "scratch".

Du kan markere dem og trykke ctrl-y eller du kan fjerne markeringen i
setup hvor den automatisk lægger dem deri.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Chokmah

Dato : 14-08-07 01:04

HI Martin Tak for svaret

> De ligger i "scratch".
>
> Du kan markere dem og trykke ctrl-y eller du kan fjerne markeringen i
> setup hvor den automatisk lægger dem deri.

jeg kan ikke finde en mappe der heder sådan det tætteste på jeg kommer er en
fil der heder Scratch.nzz

jeg har installeret newsbeen pro på g drevet i det bibliotek du kan se
længer ned - men kan det tænkes den har lagt sig på c drevet et sted ?

jeg går ind i set up og sætter downloade folder og data folder til i mit
tilfælled G:\newsbenee pro nntp\
og der ligger rar filer og den første lille par fil sig fint men info og par
filer og evt. jpg kommer ikke med.

og når jeg kigger ned på hvad den henter ( i bunden ) så tager den da også
kun rar filer med - har prøvet at lave en nzb med bare par filer
der sker ikke noget den vil ikke starte.

Hvis newsbeen for sin vilje så vil den jo helst ligge filerne i et skjul
bibliotek på dok & Setings - men det har jeg da fået rette til og jeg har
også haft en tidligere version hvor jeg fik par filerne med ( men jeg synes
også jeg kunne vælge noget i set up den gang )

kan du komme på noget i set up for par filer som jeg overser ?

Mv.
Bo aka Chokmah ( mm )

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-08-07 11:18

>jeg kan ikke finde en mappe der heder sådan det tætteste på jeg kommer er en
>fil der heder Scratch.nzz

Inde i selve programmet er der et faneblad der hedder "Scratch"

> [...]
>tilfælled G:\newsbenee pro nntp\
>og der ligger rar filer og den første lille par fil sig fint men info og par

Utilities | Options | Switches --> Add PARS to scratch

Fjern fluebenet hvis du ønsker den skal downloade alle Par filerne
>kan du komme på noget i set up for par filer som jeg overser ?

Se ovenfor

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Chokmah

Dato : 14-08-07 15:10

> Inde i selve programmet er der et faneblad der hedder "Scratch"

Ohh nu er jeg godt nok lige stået op men jeg _synes_ ikke jeg kan finde det

> Utilities | Options | Switches --> Add PARS to scratch
>
> Fjern fluebenet hvis du ønsker den skal downloade alle Par filerne

Nå for Hel....FJERN FLUEBENET
Hmm de har godt nok ikke gjort det nemt for brugerne
prøv lige at se hvordan det ser ud nu :
http://hollymariecombs.dk/Chokmah/_newsbenswitzh.html

Fra : Chokmah

Dato : 14-08-07 15:15

> Utilities | Options | Switches --> Add PARS to scratch
>
> Fjern fluebenet hvis du ønsker den skal downloade alle Par filerne

HA SKIDE GODT DER VAR DE sgu .... :) det er jo fame som at designe en mars
raket
det er da sært de ikke bare kan ta dte af sig selv at folk der henter rar
filer gerne vil have par filer

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-08-07 17:35

Chokmah wrote:
> det er da sært de ikke bare kan ta dte af sig selv at folk der henter rar
> filer gerne vil have par filer

Skift til Grabit. Der skal ikke alle mulige krumspring til for at få det
til at virke.

Jesper Poulsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-08-07 17:50

On Tue, 14 Aug 2007 18:34:41 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Skift til Grabit. Der skal ikke alle mulige krumspring til for at få det
>til at virke.

Grabit kan ikke begrænse hastigheden. Men ellers et godt bud - jeg har
brugt Grabit meget før i tiden.

PS: Newsbin virker skam også så det er slet ingen krumspring ;)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-08-07 18:25

Martin Johansen [6000] wrote:

> Grabit kan ikke begrænse hastigheden. Men ellers et godt bud - jeg har

Det kan NetLimiter. Begge dele håndteres stadig uden krumspring.

Jesper Poulsen

Fra : Chokmah

Dato : 14-08-07 19:59

> PS: Newsbin virker skam også så det er slet ingen krumspring ;)

ja både med de store postninger vi er oppe på i dag helt op til dvd9 så er
det selv med giga dømt til at nogen fragmenter af en enkelt eller 2 fil dele
¨
skal mangle lidt og det lidt er nok til så virker postningen ikke så vi
lever i par filernes tid :) og der kunne newsbeen godt have initigrreret det
som en slevfølge uden man skal ind og lave java koder for at få det til at
virke

Fra : Chokmah

Dato : 14-08-07 19:54

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Skift til Grabit. Der skal ikke alle mulige krumspring til for at få det
> til at virke.

Når min forbindelse køre optimalt så køre den med 27mbs og den der gør det
bedst er newsbeen pro + den laver mapper hvad gør den overskuelig
men uden samarbejdet med newsleacher så ( til at lave nzb filer med ) var
den ikke gået

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-08-07 06:06

Chokmah wrote:
> [...]
> bedst er newsbeen pro + den laver mapper hvad gør den overskuelig
> men uden samarbejdet med newsleacher så ( til at lave nzb filer med ) var

Har du prøvet Grabit?

Den har jeg brugt på en 100Mbps-linie og det går rigtigt godt. Og der
skal ikke nogle ekstra krumspring til.

Jesper Poulsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-08-07 12:15

>Har du prøvet Grabit?

Har du prøvet Newsbin Pro?

Grabit er stadig et kanont program men det mangler lige lidt
essentielle features..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-08-07 12:24

Martin Johansen [6000] wrote:
> Har du prøvet Newsbin Pro?

Nej, for jeg savner ikke noget ved Grabit. Og med de problemer som jeg
kan læse mig til her i tråden, så er det ikke et program jeg vil ofre
megen tid på.

Jesper Poulsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-08-07 12:50

>Nej, for jeg savner ikke noget ved Grabit.

Så lad være med, at udtale dig om noget du ikke har belæg for.

Jeg har prøvet begge over længere perioder og ved hvad jeg taler om -
Newsbin Pro er ikke værre end Grabit - de har hver deres
finurligheder.

Newsbin Pro har bare nogle features som Grabit ikke har - og omvendt.

Du plejer normalt, at holde et nogenlunde niveau i grupperne, men hvis
du begynder, at udtale sig om noget du intet aner om, så ryger det
niveau da helt i kælderen

Om igen Jesper!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-08-07 13:01

Martin Johansen [6000] wrote:
> Så lad være med, at udtale dig om noget du ikke har belæg for.

Jeg kan læse her i gruppen og udfra det jeg kan læse, så er Newsbin Pro
ikke noget at samle på.

> Newsbin Pro er ikke værre end Grabit - de har hver deres
> finurligheder.

Der er ingen finurligheder i Grabit. Jeg har aldrig før oplevet et
stykke software der er så let at gå til. Og jeg har prøvet mangt og
meget til alle mulige platforme (og ikke kun newsreadere/-leechere).

> Newsbin Pro har bare nogle features som Grabit ikke har - og omvendt.

Som at man kan trække en lang tråd her i gruppen for at få det til at
makke ret. Det skal sandeligt være godt for at opveje de problemer.

> Du plejer normalt, at holde et nogenlunde niveau i grupperne, men hvis
> du begynder, at udtale sig om noget du intet aner om, så ryger det
> niveau da helt i kælderen

Jeg erfarer at det jeg læser ligeså vel som af det jeg prøver på egen hånd.

Det er en af fordelene ved newsgroups

> Om igen Jesper!

??

Jesper Poulsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-08-07 13:56

>Jeg kan læse her i gruppen og udfra det jeg kan læse, så er Newsbin Pro
>ikke noget at samle på.

Så tag imod dette her fra en bruger:

Newsbin Pro er et kanont program proppet med muligheder.
Standardindstillingerne passer til mange - andre skal bare ændre dem.

Ingen problemer overhovedet!

>Som at man kan trække en lang tråd her i gruppen for at få det til at
>makke ret. Det skal sandeligt være godt for at opveje de problemer.

Makke ret??

>??

????

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-08-07 14:12

Martin Johansen [6000] wrote:
> Newsbin Pro er et kanont program proppet med muligheder.

Sikkert!

> Standardindstillingerne passer til mange - andre skal bare ændre dem.
> Ingen problemer overhovedet!

Det er jo ikke det man læser i denne tråd.

> Makke ret??

Chokmah kæmper da meget med programmet kan jeg da se.

Jesper Poulsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-08-07 21:07

>Det er jo ikke det man læser i denne tråd.

Og alle dem der har "problemer" her i tråden = alle brugerne?

Går du også til lægen og tænker: "Alle er bare syge for tiden her er
jo kun syge mennesker..." ?

>Chokmah kæmper da meget med programmet kan jeg da se.

Det synes jeg da ikke han gør...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : care

Dato : 15-08-07 12:40

> Grabit er stadig et kanont program men det mangler lige lidt
> essentielle features..

Har netop installeret Grabit i går, men endnu ikke rigtigt haft lejlighed
til at kigge det efter i sømmene.
Hvilke features mangler det?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-08-07 13:57

On Wed, 15 Aug 2007 13:39:41 +0200, "care" <care@care.care> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

>Har netop installeret Grabit i går, men endnu ikke rigtigt haft lejlighed
>til at kigge det efter i sømmene.
>Hvilke features mangler det?

Jeg mangler primært muligheden for, at regulere hastigheden.

Dernæst mangler jeg indbygget par-håndtering samt indbygget udpakning
af filer.

Derimod mangler jeg autoshutdown som Grabit har...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-08-07 14:19

Martin Johansen [6000] wrote:
> Jeg mangler primært muligheden for, at regulere hastigheden.

Hvad med at regulere globalt i stedet?
På den måde kan man sikre at leeching får den båndbredde den skal ha'
uden at kvæle andre forbindelser til nettet.

> Dernæst mangler jeg indbygget par-håndtering samt indbygget udpakning

Par-håndtering?

Jesper Poulsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-08-07 21:08

>Hvad med at regulere globalt i stedet?
>På den måde kan man sikre at leeching får den båndbredde den skal ha'
>uden at kvæle andre forbindelser til nettet.

Kan du forklare nærmere?

>Par-håndtering?

Ja som Newsbin gør.. sorterer parfilerne fra i et specielt faneblad
fx.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-08-07 17:49

> [...]
>raket
>det er da sært de ikke bare kan ta dte af sig selv at folk der henter rar

Hehe.. jeg har sat min til, at flytte dem til scratch. Det jeg henter
er som regel altid komplet så derfor mangler jeg dem ikke. Og de få
gange jeg gør er det nemt lige, at markere og downloade.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk