Gode retter med mørk chokolade
Fra : Christian Hansen

Dato : 10-08-07 20:28

Hej

Er der nogen, der har et godt bud på en lækker hovedret, hvor mørk
chokolade indgår som ingrediens.

jeg ved ikke hvorfor, men jeg har helt vildt meget lyst til at lave et
eller andet med mørk chokolade, som ikke er desert- eller kageagtigt.

Jeg kunne godt forestille mig at mørk chokolade kunne klæde et godt
stykke oksekød eller lign.

Jeg venter i spænding :)

Mvh Christian

Fra : Kim Schulz

Dato : 10-08-07 20:23

On Fri, 10 Aug 2007 21:27:30 +0200
Christian Hansen <chrsen@fundanemt.com> wrote:

> [...]
> kageagtigt.
>
> Jeg kunne godt forestille mig at mørk chokolade kunne klæde et godt

hvad med:
Kylling i chokolade sauce.
Chili con Carne

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 10-08-07 20:47

Christian Hansen skrev:
> Hej
>
> Er der nogen, der har et godt bud på en lækker hovedret, hvor mørk
> chokolade indgår som ingrediens.

Her er en:
http://hotstart.dk/Opskrifter/ViewRecipie.aspx?id=1272

Mørk chokolade passer godt sammen med chili og/eller hvidløg. Jeg smider
gerne et lille stykke meget mørk chokolade i min chili con carne.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 10-08-07 21:02

Christian Hansen skrev:
> [...]
> eller andet med mørk chokolade, som ikke er desert- eller kageagtigt.
>
> Jeg kunne godt forestille mig at mørk chokolade kunne klæde et godt

Du kan nå at få din ret med i TGRWT #5:

http://lepetiteboulanger.blogspot.com/2007/08/announcement-chocolate-and-meat-tgrwt-5.html
http://blog.khymos.org/2007/08/05/tgrwt-5-chocolate-and-meat/

Opskrifter dukker vist først op den første.

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 10-08-07 21:15

Christian Hansen skrev:

> Er der nogen, der har et godt bud på en lækker hovedret,
> hvor mørk chokolade indgår som ingrediens.

Nu skriver du ganske vist hovedret, men jeg får nu alligevel lyst til
at anbefale chokoladetapenade med gedeost:

· http://knoter.zone237.dk/2006/02/chokoladetapenade-mgedeost.html

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 10-08-07 22:17

Klaus Alexander Seistrup skrev:

> Nu skriver du ganske vist hovedret, men jeg får nu alligevel lyst til
> at anbefale chokoladetapenade med gedeost:
>
> · http://knoter.zone237.dk/2006/02/chokoladetapenade-mgedeost.html

Mums, det ser godt ud!
Venlig hilsen Dikte

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 13-08-07 10:12

Christian Hansen skrev:
> [...]
> eller andet med mørk chokolade, som ikke er desert- eller kageagtigt.
>
> Jeg kunne godt forestille mig at mørk chokolade kunne klæde et godt

Hej Christian

En klassiker, som du sikkert kender, er Coq au Vin, kylling i vin. Jeg
plejer at tilsætte en lille kkump mørk chokolade til allersidst når
retten er færdig. Rører det lige ud i gryden og serverer det derpå.

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-08-07 20:48

In news:46c0205e$0$90273$14726298@news.sunsite.dk,
Jesper Mehlsen <jespermehlsenFJERNDETTE@gmail.com> typed:

> En klassiker, som du sikkert kender, er Coq au Vin, kylling i vin.

Ikke for at fluekneppe, men Coq au Vin er *ikke* kylling i vin. Det er hane
i vin, og der er faktisk forskel, selvom det for en leverpostejsdansker vel
er ligegyldigt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 16-08-07 09:50

Jens Bruun skrev:
> [...]
> i vin, og der er faktisk forskel, selvom det for en leverpostejsdansker vel

Leverpostejsdansker? Hvor kom den fra?

Men ja, det er hane. Jeg ved det godt, tænkte ikke nærmere over det da
jeg skrev.