Forbrugertest samlet et sted?
Fra : Henrik

Dato : 09-08-07 15:59

Faldt lige over en artikkel i Berlingske, der beskrev et site der samlede
alle (europæiske?) produkttest på en side

http://alatest.dk/

Der står ganske vist at sitet er uafhænigt, men .... (man er vel mistroisk)
.... er der nogen der kender til stedet og hvem der ejer/driver det?

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 09-08-07 16:26

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev :

>Der står ganske vist at sitet er uafhænigt, men .... (man er vel mistroisk)
>... er der nogen der kender til stedet og hvem der ejer/driver det?

Det skriver de jo selv

http://alatest.dk/about.html

--
Jan_stevns

Fra : news.sunsite.dk

Dato : 09-08-07 20:59

....Der er bl.a. test af "fjernsyner"..

/T

Fra : Henrik

Dato : 09-08-07 22:33

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> Det skriver de jo selv
>
> http://alatest.dk/about.html

Skriver de også hvordan de "International Consumer Services Sweden AB" får
økonomi i sitet?
Det er vel næppe af ren og skær filantropi de laver det her?

Med andre ord - kronerne skal ind på en eller anden måde, så er der vel kun
producenten og forhandlerne til at betale.... og hvor objektivt er sitet så?

Henrik

Fra : Frandsen

Dato : 10-08-07 09:08

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Med andre ord - kronerne skal ind på en eller anden måde, så er der vel
> kun producenten og forhandlerne til at betale.... og hvor objektivt er

Nja, har du prøvet det? Jeg har set på nogle forskellige ting, og det ser ud
til, at de linker til en masse test af et produkt, og altså ikke selv lavet
en test af produktet.

Fra : Henrik

Dato : 10-08-07 09:28

"Frandsen" skrev i en meddelelse >
> Nja, har du prøvet det?

Prøvet hvad, været inde på sitet? Ja, selvfølgelig

> Jeg har set på nogle forskellige ting, og det ser ud til, at de linker til
> en masse test af et produkt, og altså ikke selv lavet en test af
> produktet.

Det er jo det der skulle være fidusen ved hele sitet - test er der nok af
(hvorfor gå over åen efter vand) - samling og ensretning af forskellige
testresultater og prissammenligninger

Men, det er et firma der står bag denne formidling og selvklart skal de
tjene penge - men hvordan?

Får de penge af producenterne (evt for kun at bringe de positive resultater)
eller skal forhandlerne betale for at være med (dvs du kan risikere at de
billigste butikker ikke er repræsenteret)?

Henrik

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 10-08-07 14:09

> [...]

>eller skal forhandlerne betale for at være med (dvs du kan risikere at de
>billigste butikker ikke er repræsenteret)?

Hvis du er så nysgerrig - hvorfor sender du ikke bare en mail til dem
?

--
Jan_stevns

Fra : Henrik

Dato : 10-08-07 17:01

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du er så nysgerrig - hvorfor sender du ikke bare en mail til dem

Hvorfor læser du denne tråd ... ja hvorfor læser du i det hele taget indlæg
i nyhedsgrupperne? (nu spurgte jeg ikke engang hvorfor du svarer )

Jeg prøver at skabe opmærksomhed og debat om et emne der kan berøre de
fleste...

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 10-08-07 18:18

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev :

>Hvorfor læser du denne tråd ...

Fordi jeg har en interesse i teknik omkring tv og video

Er det noget der gør ondt at rette henvendelse direkte til firmaet -
siden du ikke har, eller tør du ikke ?

>Jeg prøver at skabe opmærksomhed og debat om et emne der kan berøre
>de fleste...

Så havde dk.forbruger nok været stedet, men du valgte jo at poste i
flere grupper samtidigt - uden at have så megen pli, at du gjorde folk
opmærksom på det.

Jeg tror ikke ret mange læser teknik grupper, hvis de leder efter
forbrugerrelateret stof.

Om emnet - et tilfældigt net-baseret medie - så kan berøre de fleste
er jeg nu ikke helt sikker på

--
Jan_stevns

Fra : Henrik

Dato : 10-08-07 19:08

> Fordi jeg har en interesse i teknik omkring tv og video
Glædeligt at du gør, og ..?

> Er det noget der gør ondt at rette henvendelse direkte til firmaet -
> siden du ikke har, eller tør du ikke ?
Ih, det nu er vi ude i de saglige spørgsmål/debateren... (er det nu jeg ska
svare: "og min far er større end din", for nu at blive i stilen?)

> [...]
> opmærksom på det.
> Jeg tror ikke ret mange læser teknik grupper, hvis de leder efter
Så testresultater er ikke relevant for teknik grupperne? Ja så ...det var
nyt!.(PS hvor finder teknik grupper så deres informationer?)
Jeg beklager at jeg ikke gjorde folk opmærksom på at jeg multipostede -
point taken.

> Om emnet - et tilfældigt net-baseret medie - så kan berøre de fleste
> er jeg nu ikke helt sikker på
Hvordan kan du vide hvad berører andre der køber forbruger elektronik?
I alle grupper diskuteres der ofte på et løst grundlag, uden at bringe belæg
for de påstande der bringes til torvs.
Jeg prøver at henlede opmærksomheden på et site, der angiveligt skulle
præsentere testresultater samlet og uafhængigt. Men jeg ønsker at få nogle
objektive kommentarer, så jeg kan vurdere de informationer jeg ser på siden.
Det har du så ikke formået at hjælpe mig med.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 10-08-07 19:32

>Ih, det nu er vi ude i de saglige spørgsmål/debateren... (er det nu jeg ska
>svare: "og min far er større end din", for nu at blive i stilen?)

Jeg kan jo kun konstatere at du åbenbart ikke har gidet kontakte dem.

>Så testresultater er ikke relevant for teknik grupperne? Ja så ...det var
>nyt!.(PS hvor finder teknik grupper så deres informationer?)

Sådu da ikke på et medie som det du "reklamerer for"

Hvis du følger med i teknikgrupperne vil du vide at testresultater er
en ting, der ikke fæstes særligt megen lid til - man tror nu mere på
egne erfaringer/observationer

>Hvordan kan du vide hvad berører andre der køber forbruger elektronik?

30 års kendskab til branchen såmænd.

>I alle grupper diskuteres der ofte på et løst grundlag, uden at bringe belæg
>for de påstande der bringes til torvs.

Jep - men igen - du havde længst opdaget at folk af og til bliver
hængt til tørre for grundløse påstande ;)

>Jeg prøver at henlede opmærksomheden på et site, der angiveligt skulle
>præsentere testresultater samlet og uafhængigt.

Hvis du tror folk laver et sådan sted, for deres blå øjnes skyld, er
der en del ting der er passeret forbi uden at fange din opmærksomhed

>Men jeg ønsker at få nogle objektive kommentarer, så jeg kan vurdere de informationer
>jeg ser på siden. Det har du så ikke formået at hjælpe mig med.

Det har jeg ikke - korrekt - jeg kan ikke se at informationer der
stammer det sted fra, og så dem man kan læse på det sted, hvor de blev
født skulle give anledning til at spekulere nærmere over om lødigheden
af placeringen - det er vel den samme test.

Har nogen så "høstet" informationer for at lave et sted, der kan
trække reklamekroner til - er deres motiver jo klarlagt , det
påvirker forhåbentligt ikke testenes lødighed.

Er det et sted a'la <sæt_selv_navn>priser.dk - hvor man kan betale sig
til en bedre eksponering, er det da klart noget hø

--
Jan_stevns

Fra : Lars

Dato : 10-08-07 16:29

Henrik skrev:

> Men, det er et firma der står bag denne formidling og selvklart skal de
> tjene penge - men hvordan?

annoncer