King Chickens nye kyllingebryst?
Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-08-07 12:42

Hvad synes folk herinde om de nye kyllingebryst, som man kan bestille
hos King Chicken (bl.a. på Amagerbrogade, kbh NV, og et par andre steder
i København og omegn)?

2 stk. bryst, plus "lille pommes frite" for kr. 45?

Jeg har netop prøvet produktet, men jeg vil gerne høre hvad andre (mere
madkyndige) har at sige, før jeg udtaler mig...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-07 16:48

Peter Knutsen wrote:
> [...]
>
> Jeg har netop prøvet produktet, men jeg vil gerne høre hvad andre (mere
> madkyndige) har at sige, før jeg udtaler mig...

er den ikke lidt ordinær?
Jeg synes de laver andre ting som er bedre... deres Hot lår med bagte
kartofler synes jeg er en af deres bedste.. Nuggets er for en gang skyld
også spiseligt :)

Mvh.
Claus

Fra : Peter Knutsen

Dato : 10-08-07 04:19

Claus Albæk (Kbh.) wrote:

> er den ikke lidt ordinær?

Jeg synes deres nye kyllingebryst virker ret industri-agtige. De smagte
ikke specielt godt (selv om der var en grillsmag, falsk eller ægte), og
der sad noget fedt under skindet. Det eneste gode man kan sige, er at
man får meget kød for de 45 kroner - kødkvaliteten er bare ikke imponerende.

Til gengæld kan jeg rigtig godt lide deres oprindelige produkter, nemlig
de rotisere(sp?)-stegte kyllinger, og deres pomfritter.

> Jeg synes de laver andre ting som er bedre... deres Hot lår med bagte
> kartofler synes jeg er en af deres bedste.. Nuggets er for en gang skyld
> også spiseligt :)

Ud over deres rotisere-kyllinger, pomfritter og bryster, så har jeg kun
smagt deres nuggets, og jeg syntes ikke de var spor gode.

En fordel ved rotisere-kyllingerne er i øvrigt at de har dem klar når
man kommer ind, dejlig varme, så der ingen ventetid er. Det er kun hvis
man skal ha' pomfritter.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Anders

Dato : 09-08-07 17:04

> [...]
>
> Jeg har netop prøvet produktet, men jeg vil gerne høre hvad andre (mere
> madkyndige) har at sige, før jeg udtaler mig...

Når du udtaler dig, kan du så ikke lige udtale dig om, hvorvidt denne ret
kan gå som kaloriefattig mad, hvis den bestilles med bagt kartoffel. Jeg er
nemlig en hund efter fastfood sommetider og måske King Chicken kan komme på
min korte liste over "sund" fastfood.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 10-08-07 04:26

Peter:

Anders wrote:
> [...]
> nemlig en hund efter fastfood sommetider og måske King Chicken kan komme på

Jeg er ikke sikker på at deres kyllingebryst kan gå som kaloriefattigt,
for der sad noget fedt under skindet (som i øvrigt ikke var sprødstegt),
og selve brystet virkede også lidt industri-agtigt, selv om det dog ikke
var så slemt som 7-11s kyllingeprodukt. Jeg prøvede 7-11s produkt (100
gram "kylling" for kr. 10) for et par år siden, og smed det i
skraldespanden efter én bid. Føj for en styg oplevelse. Mht. King
Chicken spiste jeg det ene bryst, men det andet smed jeg så ud, så det
var da en tålelig oplevelse. Bare ikke spor imponerende.

Til gengæld synes jeg du bør prøve en af deres halve rotisere-kyllinger
(1/2 kylling kr 35, 1/1 kylling kr 65), for de steges nemlig sådan at
stort set alt fedtet løber fra. Nu er jeg ikke ekspert i fedtstof, og
jeg ved ikke om hvor streng din kostplan er, men jeg synes du bør prøve dem.

Deres pomfritter virker også som om de er ovnbagte. Jeg tror faktisk
ikke de *er* det, de har nok været nede i friture, men de virker meget
fedtfattige, og de er også ret store (de "store" er *meget* store),
d.v.s. med et fornuftit forhold mellem rumfang og overfladeareal, så
selv om du er på en fedtfattig diæt kan du måske godt spise dem.

Alt i alt så vil jeg vove at betegne rotiserekyllingen som sund fast
food, og deres pomfritter som "måske" sund fast food.

Ellers kan du prøve deres bagte kartofle. Dem har jeg ikke selv prøvet,
men de er sikkert gode.

Hvis du ikke gider vente i butikken mens de bager din kartoffel, eller
laver dine pomfritter, så kan du bestille til afhentning via
www.just-eat.dk. Det har jeg gjort flere gange, uden problemer, og det
koster det samme som hvis du bare køber almindeligt i butikken. De er
heller ikke så nøjeregnende med afhentningstidspunktet, altså i forhold
til om man kommer 10-15 minutter senere.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org