Reparation af rødvin - og jeg taler ikke o~
Fra : Bo Warming

Dato : 09-08-07 07:27

Reparation af rødvin - og jeg taler ikke om kun dårlig rødvin

Til italiensk mad osv har jeg haft fine oplevelser med rødvin og da Aldi fik
amarone blev jeg vild med den - evt tilsat en sjat gin eller vodka, men mine
første drukoplevelser(i familiens skød! ) var med hvidvin og frugtvin, så
jeg er blevet en kir-mand.

Når jeg så for min almendannelses skyld skifter med lidt rød eller får en
flaske forærende, så smager den mig nogen gange og nogen gange ikke.

Hvis ikke, så kan jeg sætte den i køleskabet og vente til sult-situation,
hvor den nok smager mig.

Jeg har også erfaret, at når Irma-bagside-etiket-forfatterne har skrevet,

at denne vin smager af orange, lakrids, stikkelsbær, kostald osv så gir
det mig et kick af sammenhængskraft med disse Nobelprisværdige genier, at
fornemme , at de har ret.

Så nu tilsætter jeg til rødvin, der har skuffet, lidt orange

(Cinzinato-vermouth med orangesmag)

eller lakrids

(Nordsøbitter)

- eller pernod

Sjovt at se pernod blive uklar af en isterning og titreres med lidt vin så
bliver den klar

Smagsforbedrer jeg med alle 3 - eller med underberg, fernetbranca,
boonekamp-bitter, Pimm nr 1, eller angusturabitter så kan jeg hurtigt mixe
så meget i, at der ikke er rødvinssmag tilbage, kun kraft og alkohol fra
basisvinen.

Is reparerer på alt der skuffer, både cocktails og rene varer.