Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D70 eller Fujifilm S3PRO?
Fra : Carsten Brix

Dato : 07-08-07 13:53

Hej,

Jeg står og har valget mellem de to ovenstående kameraer.
Hvilket er bedst?

Venlig hilsen

Carsten Brix

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-07 15:07

Carsten Brix wrote:
> Hej,
>
> Jeg står og har valget mellem de to ovenstående kameraer.
> Hvilket er bedst?

Jeg ville vælge S3pro uden at blinke hvis jeg kunne leve med at hver 3
raw skud låser kameraet i 26 sekunder.

Thomas Schreiber
(45+) 26 27 28 18

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 08-08-07 11:45

"Carsten Brix" <cp@dkfoto.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Jeg står og har valget mellem de to ovenstående kameraer.
> Hvilket er bedst?

Det kommer så sandelig an på, hvad du vil fotografere!
Fuji S3 Pro var ca dobbelt så dyrt som Nikon D70.
Det er berømt for sin store dynamiske rækkevidde og lækre farver, men er
samtidigt håbløst langsomt.
Det var det foretrukne kamera til bryllupsfotografi og lign.
2,5 bill/sek. og efter 3 billeder fryser kameraet i 26 sekunder.
AF-enhenden er ikke bedre end i Nikon D70.
Det er bestemt et studiokamera.
AF de to har Fuji'en de bedste ISO/støj egenskaber.

Nikon D70 kan 3 billeder/sek.de første 3 billeder og taber så hastighed til
1,5 billed/sek ved RAW billeder.
Ved Jpeg kan det skyde 3 FPS kontinuerligt.
Menuerne er geniale hos Nikon i forhold til Fuji.
Ergonomisk vil jeg foretrække Fujien, der er meget større og med vertikal
udlløser.
Andre vil måske foretrække Nikonens mindre hus.

Kort ridset op:

Fuji S3 pro fordele i forhold til D70

Lækre farver og hudtoner.
Meget gode egenskaber i dynamisk rækkevidde (Giver kæmpestore filer at
arbejde med - Kræver store Mem-kort.)
Vertikalgreb God ergonomi til store hænder.
syncstik. til flash
Forholdsvis gode ISOstøjegenskaber

D70 fordele i forhold til S3 pro

Bedre menu.
smidigere, fryser aldrig ved kontinuerlig skydning
lettere
har højere flashsync helt op til 1/500 Sek.
Meget bedre batterisystem med properitært batteri, der kan købes meget
billigt uorginalt. Fuji bruger AA-batterier, der skal sættes i en skinne,
før de kan sættes i kameraet. (AA-batterier har ikke samme kapacitet og er
sværere at opbevare i opladet form.) Nikonen klarer op til 1200 skud på en
opladning på sit battteri.

Skulle jeg vælge, så hvis jeg må beholde mit Nikon D200, så Fuji'en, da den
vil komplementere mit Nikon.

Skulle det være from scratch, så helst dem begge
Vil du fotografere sport, fugle eller anden actionpræget fotografi, så er
D70 valget.

Kan du leve med de ret alvorlige begrænsninger i hastighed og smidighed, så
er Fuji S3 pro at foretrække til enhver tid.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-07 12:12

Frodo Nifinger wrote:
> D70 fordele i forhold til S3 pro
>
> Bedre menu.

? Det er vel smag og behag.

> [...]
> sværere at opbevare i opladet form.) Nikonen klarer op til 1200 skud på en

Jeg kunne nemt skyde 2K+ billeder med AA 2300mAh batterier.

Thomas Schreiber
(45+) 26 27 28 18

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 08-08-07 12:31

"Thomas Schreiber" <www.macfly.dk> skrev i en meddelelse

> ? Det er vel smag og behag.

Joe, ,jeg husker bare menuen som mindre god, og det der "Nu forsvinder
billedet ved deletion" show som direkte tåbeligt.

> Jeg kunne nemt skyde 2K+ billeder med AA 2300mAh batterier.

Oki, det kunne man i hvert fald ikke med S2 pro. Max 150 billeder, så var
den flad.
4 uorginale batterier til D70'eren, og du løber aldrig tør. Og de kan
skiftes på et øjeblik.

Men vier da enige om, at bortset fra den mangelnde smidighed, så er Fuji'en
så langt det bedste kamera.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Carsten Brix

Dato : 08-08-07 20:22

Frodo Nifinger skrev:
> [...]
>
> Kan du leve med de ret alvorlige begrænsninger i hastighed og smidighed, så
> er Fuji S3 pro at foretrække til enhver tid.

Hej,

Tusinde tak, for doktorafhendlingen...!
Der er tale om brugte kamera, men jeg tror at jeg hopper på Fujiiiien

Hilsen

Carsten Brix

Fra : ;o\)-max-

Dato : 09-08-07 08:35

"Carsten Brix"
> Tusinde tak, for doktorafhendlingen...!
> Der er tale om brugte kamera, men jeg tror at jeg hopper på Fujiiiien
>

> Hilsen
>
> Carsten Brix

Det er et overordentligt klogt valg, langt bedre kamera. -max-