Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CF-kort tabt?
Fra : J W Nielsen

Dato : 06-08-07 18:28

Hej...
For 3 uger siden afleverede jeg mit Sandisk CF 2GB i en fotopose i den
lokale "Superbrugs", som har aftale med Fujifilm. Der var 20-30 billeder som
skulle sættes på papir.
I den forløbne tid har jeg så flere gange om ugen spurgt efter billederne
(-og CF-kortet). I fredags ringede man så fra Superbrugsen til Fujifilm. Man
kunne se, at CF-kortet ikke var indgået i deres system, og man vidste ikke
hvor det var henne.
Idag ringede jeg så selv til Fujifilm - man efterlyste nu CF-kortet, men den
særdeles "kolde" dame i røret nærede ingen større forhåbninger om at jeg
kunne få hverken billeder eller CF-kort. Hun ville dog ringe, hvis der skete
noget i sagen???
Damen antydede, at nu var et datakort jo ikke ret stort, og det kunne nemt
flade ud af fotoposen - og ja, det tænkte jeg også, da jeg for første gang
lagde omtalte CF-kort i posen. Men der stod jo på instruktionen lige foran
moig, at det kunne jeg roligt gøre - så ville Fuji tage sig af resten!!!
Billederne kan jeg ikke lave om og få tilbage - det må jeg leve med. Kortet
stod mig derimod i 350 kr - på forespørgsel blev jeg oplyst om, at man jo
indsendte sit materiale på eget ansvar - det kunne jeg jo bare læse på
vejledningen... Og jeg må da indrømme, at det står klart og tydeligt: "OBS!
Der ydes ikke erstatning for tab eller beskadigelse af digitale medier."
Det var så første gang at jeg prøvede at aflevere et "digitalt medie" -
ellers har jeg gennem årene fået fremkaldt 1000-vis af diafilm... Iøvrigt
uden problemer...

Har I nogen erfaringer med overstående problemstilling - skal jeg blot glæde
mig over, at CF-kortet ikke var på 4 eller 8 GB???

Mvh Jørgen

Fra : Hans

Dato : 06-08-07 19:21

"J W Nielsen" <jorgen@fjern.5nielsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har I nogen erfaringer med overstående problemstilling - skal jeg blot
> glæde mig over, at CF-kortet ikke var på 4 eller 8 GB???

Det er vel ikke nok at skrive det på en slip, du får *efter*, at det
digitale medie er afleveret?

Fra : Dan Andersen

Dato : 06-08-07 22:16

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen

Fra : Søren Reinke

Dato : 06-08-07 22:21

Tak for tippet.

Når de skrive 20cm format ? er det så 20*30 ? eller ?

Hilsen Søren

Fra : J W Nielsen

Dato : 07-08-07 08:58

Hej Dan mfl.

Joeee, jeg ved godt hvordan jeg skal gøre - nu...
Blot lige en enkelt ting: Billeder i 10M størrelsen - tager det ikke en hel
sommerferie at uploade?

Mvh Jørgen

PS: Jeg håbede nogen kunne sige noget i retning af: "Det har jeg også
prøvet - men efter 6 uger kom billeder og kort" eller "Trods damens
forsikring om, at kort og billeder var bortkommet, erstattede de alligevel
datakortet".
- Nå, ja, man har vel lov at drømme lidt

Fra : Robert Piil

Dato : 07-08-07 09:25

On 7 Aug., 09:57, "J W Nielsen" <jor...@fjern.5nielsen.dk> wrote:

> Joeee, jeg ved godt hvordan jeg skal gøre - nu...
> Blot lige en enkelt ting: Billeder i 10M størrelsen - tager det ikke en hel
> sommerferie at uploade?

Der er vel ingen grund til at uploade billederne i den størrelse, med
mindre du skal have trykt plakater.

Fra : Ole Christiansen

Dato : 07-08-07 09:46

> [...]
>
> Har I nogen erfaringer med overstående problemstilling - skal jeg blot
> glæde mig over, at CF-kortet ikke var på 4 eller 8 GB???

Næste gang tager du vel backup på computeren inden du sender til
udprintning.
Det er selvfølgelig trist at sådan noget sker.

--
Ole

Fra : Per O.

Dato : 07-08-07 19:51

> [...]
>
> Har I nogen erfaringer med overstående problemstilling - skal jeg blot
> glæde mig over, at CF-kortet ikke var på 4 eller 8 GB???

Må jeg spørge hvorfor du ikke bare brændte billederne over på en cd og
sendte den? De par kroner en cd koster kan man fint undvære, og billederne
har med jo stadig

Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : J W Nielsen

Dato : 10-08-07 11:53

> Må jeg spørge hvorfor du ikke bare brændte billederne over på en cd og
> sendte den? De par kroner en cd koster kan man fint undvære, og
> billederne har med jo stadig

Hej...
Tjaaa, vi var lige kommet hjem fra ferie - jeg havde ikke lige en PC i
nærheden - der stod på vejledningen, at man skulle bare putte kortet i
posen - osv, osv...
Med andre ord - jeg kan nok finde på 1000-vis af undskyldninger for ikke at
ha' brændt dem over...
Imidlertid er lige det punkt ikke så vigtigt for mig nu. Jeg forstår fint
alle "bakspejlsanbefalingerne", som jeg har fået: Og ja, jeg uploader eller
smider billederne på en CD næste gang.
Dog gider jeg nok ikke at bruge Fujifilm mere - men der er vel mange andre
muligheder!

Mvh Jørgen