funktion til at konvertere 1 til 01
Fra : Ronaldo

Dato : 06-08-07 17:03

Der skulle vel ikke være en indbygget funktion i php som kan tilføje et nul
til tal under 10?

Mvh. Ronaldo

Fra : Sune Storgaard

Dato : 06-08-07 17:22

"Ronaldo" <freddie@brnet.dk> skrev i en meddelelse
> Der skulle vel ikke være en indbygget funktion i php som kan tilføje et
> nul til tal under 10?

Hvis ikke det findes, er der vel altid slave metoden ..

$tal = 5;
if ($tal <= 9)
{
$tal = "0".$tal;
}

Tal er nu 05 og man kan godt regne videre med det tal.
Om du får problemer med 0 og negative tal ved jeg så ikke..

Sidst jeg tærskede echo/printf igennem fandt jeg ihvertfald ikke noget, men
der er sikkert nogen der er bedre til at læse manualer end mig.

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-07 19:32

> Der skulle vel ikke være en indbygget funktion i php som kan tilføje et
> nul til tal under 10?

Kig på strpad eller sprintf.

- Daniel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-08-07 19:48

news.cybercity.dk skrev:

> Kig på strpad eller sprintf.

   $result=str_pad($tal, 2, '0', STR_PAD_LEFT);

Den ser lidt voldsom ud.

   $result=sprintf("%02d",$tal);

Her er en anden mulighed:

   $result=substr('0'.$tal, -2);