Thubderbird mail hvoedan
Fra : jane

Dato : 05-08-07 15:29

Hvordan kan jeg få overført mine e-mails fra den gamle computer til den
nye?

Jeg har prøvet at kopier mappem mail fra "dokument and settings" og indsat
den samme sted i den nye computer, men det gik da helt galt. Tunderbird i
den gamle com, er 1.5 og i den nye 2.? et eller andet.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-08-07 16:00

Den 05-08-07 16.29 skrev jane følgende:

> Jeg har prøvet at kopier mappem mail fra "dokument and settings" og indsat
> den samme sted i den nye computer, men det gik da helt galt. Tunderbird i
> den gamle com, er 1.5 og i den nye 2.? et eller andet.

Det har ingen betydning, at det er forskellige versioner. Hvilken mappe
har du kopieret? Den du skal kopiere hedder "Thunderbird". Og hvis du
placerer den på samme sted på den nye computer, så bør det virke. Du
skal dog være opmærksom på, at Thunderbird skal være lukket, både når du
kopierer på den gamle computer, og når du indsætter på den nye computer.

Hvis det stadig ikke virker, så fortæl lidt nærmere, hvad du har gjort,
og hvilken fejlmeddelelse du får, eller hvordan du ellers konstaterer,
at det ikke fungerer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Really Slick Screeensavers: Flotte pauseskærme - med lydeffekter.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-08-07 16:06

Kim Ludvigsen skrev:

>Du skal dog være opmærksom på, at Thunderbird skal være lukket, både når
>du kopierer på den gamle computer, og når du indsætter på den nye computer.

Samt at Thunderbird skal være installeret og have været åbnet en gang på
den nye (i hvert fald efter min erfaring)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-08-07 16:45

Den 05-08-07 17.06 skrev Ivan V. Klattrup følgende:

> Samt at Thunderbird skal være installeret og have været åbnet en gang på
> den nye (i hvert fald efter min erfaring)

Hvis man kopierer Thunderbirdmappen, er det ikke nødvendigt. Men det er
nødvendigt, hvis man kun kopierer selve profilmappen, eller hvis man
benytter MozBackup (der kun kan gendanne data i en eksisterende profil).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Økonom Steffen Møller giver et bud på, hvordan internettet vil påvirke

Fra : jane

Dato : 05-08-07 16:45

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in

> Det har ingen betydning, at det er forskellige versioner. Hvilken
> mappe har du kopieret?
Dokument and settings+appiclation Data+Thinderbird+Profiles og så har jeg
kopieret hele mappen "Mail"
Måske skal jeg nøjes med at kopier undermappen som har dette navn
"mail.mitnavn.dk?

> [...]
>
> Hvis det stadig ikke virker, så fortæl lidt nærmere, hvad du har
> gjort, og hvilken fejlmeddelelse du får, eller hvordan du ellers

Jeg tror faktisk også at jeg kopierede hele mappen "Profiles" ind i den nye
computer, måske derfor jeg fik problemer.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-08-07 17:24

Den 05-08-07 17.44 skrev jane følgende:
> [...]

> kopieret hele mappen "Mail"
> Måske skal jeg nøjes med at kopier undermappen som har dette navn

Nej, du skal den anden vej. Du skal kopiere mappen Thunderbird og alle
dens undermapper. Så vil det virke.

> Jeg tror faktisk også at jeg kopierede hele mappen "Profiles" ind i den nye
> computer, måske derfor jeg fik problemer.

Hvis du kun kopierer mappen Profiles eller nogle af undermapperne, skal
der rettes nogle henvisninger i nogle filer. Det undgår du, hvis du
kopierer mappen Thunderbird. Hvis du stadig har originalen på den gamle
computer, så prøv at starte forfra ved at kopiere Thunderbird-mappen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gem internettet på din computer med Net Snippets.

Fra : Jane

Dato : 05-08-07 19:15

> [...]
> du kopierer mappen Thunderbird. Hvis du stadig har originalen på den
> gamle computer, så prøv at starte forfra ved at kopiere
Så skal jeg kopier hele mappen Thunderbird fra den gamle computer til den
nye, så mappen Thunderbird på den nye computer overskrive. men hvad så med
Thunderbird versionen som på den gamle er 1.5 og på den nye 2.? hvilken
version bliver så det endelige resultat?

Og det er her det skal foregå ik`Dokument and settings+appiclation
Data+Thinderbird ?

Jeg håber ikke der opstår konflikter :(

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-08-07 19:43

Den 05-08-07 20.14 skrev Jane følgende:
> Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote

> Så skal jeg kopier hele mappen Thunderbird fra den gamle computer til den
> nye, så mappen Thunderbird på den nye computer overskrive.

Ja. Men det er nok bedre, at du først sletter mappen Thunderbird på den
nye computer, så er du sikker på, at du får startet helt forfra med
kopieringen.

> men hvad så med
> Thunderbird versionen som på den gamle er 1.5 og på den nye 2.? hvilken
> version bliver så det endelige resultat?

Programmet bliver ikke installeret ved at kopiere mappen med dine data,
herunder dine mails, over på den nye computer.

Du har to mapper, der hedder Thunderbird på den gamle computer. Den med
profilen, der ligger i Document & settings ... Og så har du
programmappen, der ligger i C:\programmer\thunderbird.

Programmappen skal du ikke kopiere. Du skal i stedet hente Thunderbird
fra http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird og så installere
programmet. Lad være med at åbne programmet, før du har fået kopieret
datamappen over.

Efter endt kopiering og installation, åbner du blot Thunderbird, så
skulle du gerne have den nye version af programmet og alle dine mails,
indstillinger m.m.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan bruger og skræddersyr du proceslinjen. Få for eksempel et praktisk

Fra : jane

Dato : 06-08-07 15:41

> [...]
>
> Efter endt kopiering og installation, åbner du blot Thunderbird, så
> skulle du gerne have den nye version af programmet og alle dine mails,

Ok det vil jeg så prøve. Tak for hjælpen Kim

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Jane

Dato : 07-08-07 19:33

jane <nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote in
> Ok det vil jeg så prøve. Tak for hjælpen Kim

Og det virkede fint :)

--
Venlig hilsen
Jane