Mails forsvinder fra min indbox
Fra : sofie

Dato : 04-08-07 12:20

Hej.

Er der nogen som kan hjælpe mig?
Jeg er kunde hos Web10, de er meget fåmælte, giver ikke nogen hjælp.
Jeg har på min hjemmeside et Email link der sender mails til min
postkasse hos Web10.
det virker også fint, omend det går meget langsomt, det kan tage flere
timer, dage før en mail kommer frem. Det er ikke dette der er
problemet, men at modtagne mails i indboxen forsvinder når jeg logger
af. Ved næste log on er min indbox tom. Jeg har fået en kryptisk
besked fra Web10, om at det kan være jeg bruger POP3.
er der nogen som kender til problemet og ved hvordan det skal løses?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-08-07 13:16

Den 04-08-07 13.19 skrev sofie følgende:

> modtagne mails i indboxen forsvinder når jeg logger
> af. Ved næste log on er min indbox tom.

Logger af fra hvad? Bruger du webmail, eller bruger du et e-mail-program
til at hente og læse mailene i? Og i så fald, hvilket program?

> Jeg har fået en kryptisk
> besked fra Web10, om at det kan være jeg bruger POP3.

De spørger såmænd bare om det samme, som jeg lige har gjort ovenfor.

> er der nogen som kender til problemet og ved hvordan det skal løses?

Det afhænger af dit på ovenstående spørgsmål. Men hvis du bruger et
mailprogram, er det sikkert fordi, du har fået indstillet det til kun at
vise ulæste mails.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Skrot mus og tastatur, i fremtiden kan du styre computeren med stemmen,

Fra : sofie

Dato : 04-08-07 17:19

On 4 Aug., 14:16, Kim Ludvigsen <use...@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Skrot mus og tastatur, i fremtiden kan du styre computeren med stemmen,

Hej tak for dine kommentarer,
Jeg er kun novice ud i dette her!
Jeg bruger Sun Webmail, og det sker mellem log out og in til dette web
mail program.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-08-07 19:42

Den 04-08-07 18.18 skrev sofie følgende:

> Jeg bruger Sun Webmail, og det sker mellem log out og in til dette web
> mail program.

Jeg kender ikke Sun Webmail (og en hurtig søgning på Google hjalp ikke).
Men måske du der har samme mulighed som i de fleste deciderede
mailprogrammer - altså mulighed for at slå visning af læste mails fra.

Prøv at tjekke dine indstillinger i webmailen. Du skal sikkert lede
efter en indstilling, der hedder noget i stil med "show only unread
messages" eller "vis kun ulæste meddelelser", alt efter hvilket sprog
webmailen er på. Og så fjerne fluebenet ud for den indstilling.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om de nye funktioner i Internet Explorer 7

Fra : ebbe

Dato : 04-08-07 21:47

sofie wrote:

> Hej tak for dine kommentarer,
> Jeg er kun novice ud i dette her!
> Jeg bruger Sun Webmail, og det sker mellem log out og in til dette web
> mail program.
Hej Sofie
Har du outlook express (eller et andet mailprogram) sat op til også at hente
mailen på din konto?

Så 'tømmer' den postkassen hver gang den tjekker din mailkonto.

Outlook Express:
Kig under faneblad avanceret for hver enkelt mailkonto.
under 'levering'
marker ' Gem en kopi af meddelelsen på serveren'
Punkterne nedenunder (fjern efter xx dage og fjern når fjernet fra slettet
post) kan du bruge efter behag.