SAT-TV med ALDI - PC
Fra : HC

Dato : 05-08-07 13:36

Hej gruppe!

Jeg købte i marts en ALDI-PC Medion MD 8822 med en TV-tuner Analog / DVB-T
og DVB-S.
Jeg kan ikke få det til at fungere med Windows Mediacenter. Mediacentret
giver mig ikke mulighed for at modtage signalet uden set-top-boks.
Jeg regner da med, at der er en receiver i TV-kortet ??! TV-kortet hedder:
MEDION CTX948 TV/DVB-T/DVB-S Combo Card.
Er der nogen, som kan hjælpe mig videre?
På forhånd mange tak!
Mvh.
Hans Carlsen

Fra : Nick

Dato : 05-08-07 14:54

"HC" skrev i meddelelsen...
> Jeg købte i marts en ALDI-PC Medion MD 8822 med en TV-tuner Analog /
> DVB-T og DVB-S.
> Er der nogen, som kan hjælpe mig videre?

Ring dog til Medions hotline.

/Nick

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-08-07 16:21

On Sun, 5 Aug 2007 15:54:19 +0200, "Nick" <no@fucking.way> wrote:

>Ring dog til Medions hotline.

Mon ikke manden skriver her fordi han når ud til et meget større publikum, end
en tilfældig og(måske) uduelig supporter?. Men når der nu ikke var en tilfældig
dims, du kunne reklamere for - fra eget firma, naturligvis - så måtte du vel
fyre et eller andet af...

Mvh.

Karsten

Fra : Hans

Dato : 05-08-07 19:10

"Karsten Jensen" <notvalid@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilfældig
> dims, du kunne reklamere for - fra eget firma, naturligvis - så måtte du

Medions medarbejdere ved sikkert lige så meget om tingene, som en række
halvstuderede bedrevidende der *skal* skrive noget - hellere (ofte) noget
fejlagtigt end ingenting.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-08-07 20:43

On Sun, 5 Aug 2007 20:09:43 +0200, "Hans" <hans@susaa.xx> wrote:

>Medions medarbejdere ved sikkert lige så meget om tingene, som en række
>halvstuderede bedrevidende der *skal* skrive noget - hellere (ofte) noget
>fejlagtigt end ingenting.

Måske, måske ikke. Der er faktisk nogle her på usenet der har stor
viden om tingene, måske endda mere end nogle supportere. Men bevares,
det hænder da, at man får en snak med en supporter, som virkeligt kan
levere varen.

Mvh.

Karsten

Fra : Anders Pedersen

Dato : 05-08-07 16:04

HC skrev:
> [...]
> hedder: MEDION CTX948 TV/DVB-T/DVB-S Combo Card.
> Er der nogen, som kan hjælpe mig videre?
Jeg mener ikke du kan bruge analog,dvb-t og dvb-s i MCE
Officelt undersøtter MCE ikke dvb-s

Det er muligt at få dvb-s i MCE med en speciel driver
Ellers skal du bruge et andet program for at få dvb-s
feks Mediaportal

Eller dvbviewer

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 16:40

"Anders Pedersen" <anders.boeghNOSPAM@jubii.dk> wrote in message

> feks Mediaportal
>

> Eller dvbviewer

progdvb er bedre synes jeg.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Hans

Dato : 05-08-07 19:08

> "Anders Pedersen" <anders.boeghNOSPAM@jubii.dk> wrote in message

> progdvb er bedre synes jeg.

Det er rart at vide, hvad du synes, er bedre.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-07 20:22

"Hans" <hans@susaa.xx> wrote in message

> Det er rart at vide, hvad du synes, er bedre.

Det er ligegyldigt at vide hvad du synes, spørger fik et alternativ, har du
et problem med det, så fortæl det til en der interesserer sig for det.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Gamle

Dato : 06-08-07 00:16

Hans wrote:

> Det er rart at vide, hvad du synes, er bedre.

Troll

Fra : Fietsenmaker

Dato : 06-08-07 05:41

Gamle skrev:

> Troll

Jeg må give Nick ret i at det nok er bedre at ringe til Hot line.
Diskusionen i denne tråd viser at man heller vil mundhugges end at give
manden svar på sit spørgsmål.

Fra : Hauge

Dato : 06-08-07 15:06

Fietsenmaker wrote:
> Diskusionen i denne tråd viser at man heller vil mundhugges end at
> give manden svar på sit spørgsmål.

Hvis der ikke er nogen der har et svar, hvad så? Skulle man så helt lade
tråden gå i død?
Der kom da trods alt et par svar der kunne bruges.

/Hauge

Fra : REH

Dato : 07-08-07 08:50

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis der ikke er nogen der har et svar, hvad så? Skulle man så helt lade
> tråden gå i død?
> Der kom da trods alt et par svar der kunne bruges.
>
> /Hauge

hotline.
da der som sædvanlig bliver diskuteret alt andet end det der bliver spurgt
om;)

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 07-08-07 08:48

> Jeg købte i marts en ALDI-PC Medion MD 8822 med en TV-tuner Analog /
> DVB-T og DVB-S.

Også jeg

> Jeg kan ikke få det til at fungere med Windows Mediacenter. Mediacentret
> giver mig ikke mulighed for at modtage signalet uden set-top-boks.

Jo, det gør den, men det der er galt er nok at dit antennesignal er for
svagt. Jeg har ikke kabelTV, men modtager med DVB-T og jeg havde store
problemer. Hotline hos Medion var ikke til megen hjælp her, men via
nyhedsgrupper fandt jeg ud af at jeg skulle forbedre mit antennesignal. Jeg
købte derfor en lille stueantenne + antenneforstærker og så var der hul
igennem. Jeg skal dog have flyttet lidt rundt på det for det hakker ind i
mellem.

> Jeg regner da med, at der er en receiver i TV-kortet ??! TV-kortet hedder:
> MEDION CTX948 TV/DVB-T/DVB-S Combo Card.

Det er der.

> Er der nogen, som kan hjælpe mig videre?

Håber du kunne bruge det jeg har skrevet ellers skriv igen. Dog kunne du
også vælge en bedre gruppe til dine spørgsmål. På dk.teknik.htpc
(HomeTheaterPC) sidder de virkelige eksperter og søger du via Google groups
kan du finde mange ting om din Medion maskine.

http://groups.google.dk/group/dk.teknik.htpc/topics?hl=da

mvh

Lars Thomsen Nielsen

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 07-08-07 09:03

Prøv også at læse mere om emnet her:

http://nozebra.ipapercms.dk/hifiklubben/DK/Artikler/digitaltv/

PS. Man bladrer ved at klikke på de små pile nederst på siden

mvh

Lars Thomsen Nielsen

Fra : HC

Dato : 07-08-07 14:30

Tak for alle svarene.

Medion hotlie fortalte, at jeg skal bruge en set-top-boks i forbindelse med
Windows Mediaceter. Jeg har imidlertid downloaded en trial-version af
PowerCinema og med den virker TV-kortet, også til sattelit.

NB. Det kunne være rart med lidt mindre mundhuggeri etc. her i gruppen.

Mvh.
Hans Carlsen