Gratis telefon fra M1 - hvor ligger hunden~
Fra : Henning

Dato : 03-08-07 18:29

Når noget er for godt til at være sandt er det som regel også....

www.m1.dk/gratismobil reklamerer med en gratis Nokia 1100 uden
abonnement og binding. Priserne ser rimelige ud - hvor ligger hunden
begravet?

Fra : Snuden

Dato : 03-08-07 19:03

> [...]
>
> www.m1.dk/gratismobil reklamerer med en gratis Nokia 1100 uden
> abonnement og binding. Priserne ser rimelige ud - hvor ligger hunden

Umiddelbart SKAL du portere et nummer. Først når nummeret ER flyttet til M1
får du telefonen. Bemærk også, at funbox og fri sms ER tilmeldt fra start og
skal aktivt FRAVÆLGES...Skulle ikke undre mig, at du så hænger på det i en
måned...

M1 er jo ikke kendt for billige priser, selvom de gerne vil fremstå sådan.
De har Høje opkaldsafgifter OG takserer PR. PÅBEGYNDT MINUT, hvilket ikke er
billigt, tværtom skal det nok blive et dyrt bekendtskab når du måned efter
måned opgør hvor mange minutter du har talt og til hvilken pris...

Min personlige holdning er: HOLD DIG VÆK FRA M1

Snuden

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-08-07 19:21

Snuden skrev:

> M1 er jo ikke kendt for billige priser
> De har Høje opkaldsafgifter OG takserer PR. PÅBEGYNDT MINUT

Hvis du sammneligner med Telmores eller CBB's tilsvarende produkt
med minutafregning, så er de billigere.

> hvilket ikke er
> billigt, tværtom

Det kommer an på hvor længe ens samtaler er. Jeg har lavet en
side hvor man kan sammenligne priser:

   http://bertel.lundhansen.dk/?page=telefoni

Jeg har selv tænkt mig at skifte til 'lang' taksering. Det er
billigere efter halvandet minut ved Telmore.

--
Bertel

Fra : Snuden

Dato : 03-08-07 19:43

> [...]
>
> Jeg har selv tænkt mig at skifte til 'lang' taksering. Det er
> billigere efter halvandet minut ved Telmore.

Hmmm, ja hvis man ved med sikkerhed, at opkaldet altid besvares i den anden
ende OG at man altid fører samtaler der minimum varer flere minutter kan det
måske være billigere end telmore og andre der takserer pr sek og med
minutpriser på 80 øre.

Jeg er af den opfattelse, at en del opkald er forgæves, en del opkald varer
under et minut mens andre kan vare op til en time. Derfor sværger jeg til
enten maxtale fra TDC eller fri snak fra Sonofon. Mit tidsforbrug pr. måned
er ca. 12-15 timer altså 720-900 minutter som jeg alt ialt inkl.
opkaldsafgifter betaler ca. 500kr pr måned. altså en minutpris på mellem 69
og 56 øre inkl. opkaldsafgifter. Til gængæld kan jeg tale endnu mere, uden
det koster andet end 29 øre i opkaldsafgift...altså bare tale løs. Af samme
grund har jeg ingen fastnet tlf, kun en bærelinie til adsl.

Snuden

Fra : Lars Raaby

Dato : 04-08-07 11:36

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg har selv tænkt mig at skifte til 'lang' taksering. Det er
> billigere efter halvandet minut ved Telmore.

Jeg troede at du skulle med over til BIBOB til november

http://www.bibob.dk

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-08-07 10:54

Lars Raaby skrev:

> Jeg troede at du skulle med over til BIBOB til november

Jeg harda ellers forklaret hvorfor jeg ikke vil bruge dem uanset
hvad de tilbyder. Ét chok var nok.

--
Bertel

Fra : Jean

Dato : 05-08-07 14:39

Bertel Lund Hansen skrev:
> Jeg harda ellers forklaret hvorfor jeg ikke vil bruge dem uanset
> hvad de tilbyder. Ét chok var nok.

Ja, præcis!

Derudover vil de vist bruge Sonofons net, hvilket i hvert fald skræmmer mig
langt væk.

Mvh Jean.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-08-07 19:12

Henning skrev:

> www.m1.dk/gratismobil reklamerer med en gratis Nokia 1100 uden
> abonnement og binding. Priserne ser rimelige ud - hvor ligger hunden
> begravet?

Man skal skifte til M1.

Man kan ikke kalde det en begravet hund. Det står højt og
tydeligt på forsiden. Jeg gad dog ikke kikke efter de nærmere
betingelser.

Fidusen er at der er nogen der spørger om det i debatgrupperne og
derved reklamerer for firmaet.

--
Bertel

Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-08-07 07:44

> [...]
>
> www.m1.dk/gratismobil reklamerer med en gratis Nokia 1100 uden
> abonnement og binding. Priserne ser rimelige ud - hvor ligger hunden

Sådan en telefon kan iøvrigt købes frit uden abb. for under 400... det er da
stadigvæk en fin "gave", men det er absolut en skrabet telefon.

Fra : Henning

Dato : 04-08-07 09:38

On Sat, 4 Aug 2007 08:44:08 +0200, "Sune Storgaard"
<nospam@strueradsl.invaliDK> wrote:

>"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse

>Sådan en telefon kan iøvrigt købes frit uden abb. for under 400... det er da
>stadigvæk en fin "gave", men det er absolut en skrabet telefon.

Men den er udmærket som "svigermor-telefon"...