Holdebarhed på dyrekølle?
Fra : Brian

Dato : 04-08-07 20:02

Hvad er holdbarhedden på sådan et stykke dyr?

Den er fryset ned.

MVH

Brian

Fra : Misty

Dato : 05-08-07 12:11

Hej Brian

Med fare for halalslagtning, vil jeg vove at påstå at hvis du har
frosset den ned, mens den var frisk så har den nærmest ubegrænset
holbarhed (altså så længe den vel og mærket forbliver nedfrosset)...

Men... Med tiden vil iltning harskne den - specielt fedtet. Den vil
desuden med tiden tørre ud (men her snakker vi så nedfrysning over en
LAAANG periode)

Hvor stor sundhedsfare der er ved at indtage harske fødevarer kan jeg
ikke svare på, men godt smager det ikke!

Go' søndag...

:) Misty

Fra : Brian

Dato : 05-08-07 18:26

Tak for hjælpen

Brian

Fra : Jan Boegh

Dato : 06-08-07 17:45

Misty skrev i 1186312235.542100.12500@19g2000hsx.googlegroups.com dette:

> Men... Med tiden vil iltning harskne den - specielt fedtet. Den vil
> desuden med tiden tørre ud (men her snakker vi så nedfrysning over en
> LAAANG periode)

Der er dælme ikke meget fedt der kan harskne på en dyrekølle (jeg går ud fra
at vi snakker om rådyr og ikke de halvfede tamdyr af kronhjort eller då, man
finder i div. supermarkedsdiske).

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm