Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
billedbehandlings program
Fra : Ukendt

Dato : 03-08-07 15:18

jeg har billeder fra 3 forskellige mennesker fra samme tur. jeg ville nu
gerne have disse sammenflettet så de er i rigtig rækkefølge. de programmer
jeg kan finde sortere efter navn, hviket gør man ikke bare kan flytte rundt
på billederne. det er 900 billeder, så de kan ikke bare renames. Kender
nogen et program hvor man bare kan "drag and drop" så de er i rigtig
rækkefølge ?

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 03-08-07 15:50

wrote:

> [...]
> rækkefølge. de programmer jeg kan finde sortere efter navn, hviket
> gør man ikke bare kan flytte rundt på billederne. det er 900

Hvis de ikke er navngivet af en person, så sæt et program til at give
billederne navne af formen ÅÅÅÅMMDD_TTmmSS. Så vil de blive vist i
rigtig rækkefølge af praktisk taget alle programmer.

JHead er freeware og kan gøre det:
http://www.sentex.net/~mwandel/jhead/

Hvis et eller flere af programmerne har haft rod med uret, kan man
bruge samme program til at justere filernes tidsstempler relativt, så
de f.eks. sættes en time frem.
--
JPEGCrops 0.7.4 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : blue

Dato : 03-08-07 16:36

http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm

Fra : Ole Christiansen

Dato : 04-08-07 07:29

<bf> skrev i en meddelelse
> [...]
> rundt på billederne. det er 900 billeder, så de kan ikke bare renames.
> Kender nogen et program hvor man bare kan "drag and drop" så de er i

Picasa2 fra Google.

--
Ole

Fra : emj

Dato : 04-08-07 10:36

<bf> skrev:

>jeg har billeder fra 3 forskellige mennesker fra samme tur. jeg ville nu
>gerne have disse sammenflettet så de er i rigtig rækkefølge.

Hvis alle tre mennesker har indstillet dato og tid på deres kamera
korrekt, så er det ingen problem i at blande billederne.
De bliver så sorteret efter datoinformationerne i exiffilerne.

Du skal vælge at sortere efter dato.

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : TEST

Dato : 09-08-07 13:20

Og hvis ikke dato og tid har været indstillet rigitgt, så kan du ændre
attributter med f.eks. AttributeMagic. Findes i 15 dags evaluerings udgave.