Hund for første gang...
Fra : Jesper Laursen

Dato : 03-08-07 12:27

Næste fredag får vi fornøjelsen af en 2 måneder gammel Cairn-terrier, som vi
selvfølgelig vil det bedste for. Vi diskuterer flittigt hvilket foder, der
vil være det bedste for hunden.

Kæresten har hørt noget omkring allergi for produkter med majs eller sådan
noget.

Hvad startede gruppens læsere med at give til hvalpe?

Rent økonomisk tror vi ikke, at sådan en lille hund ville kunne ruinere os
ved at købe noget godt foder. :)

Venlig hilsen
Jesper Laursen

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-07 12:51

Har brugt foderet Olivers Start. Det kan købes på www.olivers.dk

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 03-08-07 12:54

Jesper Laursen, skrev:
> Næste fredag får vi fornøjelsen af en 2 måneder gammel Cairn-terrier,
> som vi selvfølgelig vil det bedste for. Vi diskuterer flittigt
> hvilket foder, der vil være det bedste for hunden.

Det er en hel religion inden for hundeverdenen

> Kæresten har hørt noget omkring allergi for produkter med majs eller
> sådan noget.
>
> Hvad startede gruppens læsere med at give til hvalpe?

Min Tyson startede på noget der hed Rollos, det findes ikke mere.
Så gik jeg over til http://www.olivers.dk/Default.aspx
som Min Angel startede på som hvalp.

For 8 mdr siden gik de nu begge over til barf,
noget mannge skifter til pgr allergi.
Læs evnt tråden "Barf - igen igen" af Bjarne K. fra 30-07,
han overvejer at skifte til barf pgr foderallergi.

> Rent økonomisk tror vi ikke, at sådan en lille hund ville kunne
> ruinere os ved at købe noget godt foder. :)

Det er ikke der man skal sparer.
En sygeforsikring kan også anbefales, koster ca 1100kr/år

/Jens

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 03-08-07 13:08

> [...]
>
> Hvad startede gruppens læsere med at give til hvalpe?
>
> Rent økonomisk tror vi ikke, at sådan en lille hund ville kunne ruinere os

Hej Jesper

stort tillykke med hvalpen - og nyd nu den uforstyrrede nattesøvn i nætterne
frem til fredag

Min labradorhvalp var fra opdrætteren også vant til at få Olivers
hvalpefoder, men da hun hos mig så, hvilken lækker barf-hundemad min voksne
hund fik, nægtede hun pure at æde tørfoderet og gik derpå også over til
Barf.

Du får lige et vældig godt link til alle nye hvalpeejere fra "hundeskolen"
www.netdyredoktor.dk - det havde jeg selv stor glæde af, da jeg fik Sia
hjem i februar måned.

http://www.netdyredoktor.dk/sw18869.asp

Du skal lige bemærke, at der i menuen ude til venstre er henvisninger til en
række meget relevante artikler til nye hvalpeejere.

Held og lykke med den lille.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-08-07 13:52

"Jesper Laursen" <jesper.laursen@FJERNitFjern.dk> skrev i meddelelsen

> Næste fredag får vi fornøjelsen af en 2 måneder gammel Cairn-terrier, som
> vi

Hvornår må man fjerne hvalpen fra moderen?

--
Per

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-07 14:14

> Hvornår må man fjerne hvalpen fra moderen?

Når den er fyldt 8 uger.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Anette

Dato : 03-08-07 14:16

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Hvornår må man fjerne hvalpen fra moderen?

8 uger gammel

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Hm

Dato : 03-08-07 17:02

Hej Jesper
tillykke med den lille nye når tiden kommer.

Jeg syntes I skal starte med at give den det foder som den har fået hos
opdrætteren, går selvfølgelig ud fra det er fra en seriøs opdrætter i henter
den hos.

Hvis I senere vil skifte så husk det skal gøres ganske langsomt, for ikke at
ødelægge maven.

Jeg har gode erfaringer med Royal canin, som fås til alle racer og aldre.

Men bare huske at købe et godt mærke, man får hvad man betaler for.

Hilsen
Hanne

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-08-07 17:14

Jesper Laursen wrote:
> [...]
>
> Rent økonomisk tror vi ikke, at sådan en lille hund ville kunne
> ruinere os ved at købe noget godt foder. :)

Vi valgte god kvalitet hvalpetørfoder, fordi det er den letteste måde at
sikre, at de får hvad de skal bruge til opbygningen af kroppen.
Senere får de/den bl.a hver dag råt kød og knogler - BARF kalder man det
vist, hvis det er en filosofi.

Jeg har mødt to dyrlæger som sagde: "Cain-terrier kan vi ikke lide, de
fejler aldrig noget" og det har vores da heller aldrig gjort. Eller
rettere, - én dyrlæge sagde det (i parken), og jeg spurgte en anden om det
var rigtigt.

Husk at cairner vil ud og udforske verden de første to år, og det er svært
at finde noget som kan holde dem inde.

Og held og lykke med hunden, - de cairn-terrier jeg kender er alle venlige
og gode hunde.

Fra : pwh

Dato : 03-08-07 17:41

Knud Larsen, skrev:

> Vi valgte god kvalitet hvalpetørfoder, fordi det er den letteste måde
> at sikre, at de får hvad de skal bruge til opbygningen af kroppen.

Nok et godt råd, at barfe en hvalp kræver i mine øjne at man har
sat sig meget grundigt ind i sagerne, og helst har lidt erfaring i forvejen.

> Senere får de/den bl.a hver dag råt kød og knogler - BARF kalder man
> det vist, hvis det er en filosofi.

Fornuftig beslutning
Råfodring kalder man det vist hvis man bare vil værer god ved sin hund

/Jens (hvis søster lige er begyndt at barfe sin voksne Cain)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-08-07 18:55

> [...]
>
> Hvad startede gruppens læsere med at give til hvalpe?
>
> Rent økonomisk tror vi ikke, at sådan en lille hund ville kunne ruinere os

Jamen tillykke med det!

Jeg har bla. også en Cairn, Du kan se og læse om ham her, under "Ebbe"
http://www.photopassion.dk/hundene.htm
..
Han har fået alt ligefra Nutro til Hills, og alt der imellem, uden
nogensinde at finde noget han brød sig om. Han var og blev en mager
krudtugle.Dog har jeg altid købt kvalitetsfoder til mine hunde.

Jeg begyndte at råfodrer ham (barfe) da han var 1 1/2 år og er fortsat med
det, det er noget herren kan lide!

Mvh. Marie

Fra : Jesper Laursen

Dato : 05-08-07 10:29

> [...]
>
> Hvad startede gruppens læsere med at give til hvalpe?
>
> Rent økonomisk tror vi ikke, at sådan en lille hund ville kunne ruinere os

Tak for alle de gode råd og rigtige fine links.

Jeg har bestilt en omgang foder fra Olivers. Så må vi jo prøve det.
Nu ser vi frem til på fredag, hvor vi skal hente hunden.

Fra : pwh

Dato : 05-08-07 17:28

Jesper Laursen, skrev:

> Jeg har bestilt en omgang foder fra Olivers. Så må vi jo prøve det.
> Nu ser vi frem til på fredag, hvor vi skal hente hunden.

Der er to muligheder for at fodrer her i gruppen,
enten barfer man ellers giver man Olivers,
alle andre ser vi skævt til

God fornøjelse med den lille ny

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 05-08-07 20:08

On Sun, 5 Aug 2007 18:27:33 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Der er to muligheder for at fodrer her i gruppen,
>enten barfer man ellers giver man Olivers,
>alle andre ser vi skævt til

Nånå, lille Jens. Jeg fodrer altså med RC nu!

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 05-08-07 20:25

Leyna, skrev:

> Nånå, lille Jens. Jeg fodrer altså med RC nu!

Kender dig ikke mere Leyna

Hvorfor er du gået bort fra Olivers,
fungerede hundene ikke meget godt på det.

/Jens (hvis hunde har fået lidt af kattens Olivers idag)

Fra : Leyna

Dato : 05-08-07 20:46

On Sun, 5 Aug 2007 21:24:44 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Kender dig ikke mere Leyna

Betyder det at vi ikke er kærester mere, så?

>Hvorfor er du gået bort fra Olivers,
>fungerede hundene ikke meget godt på det.

Et godt tilbud, og så gode erfaringer med RC.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 05-08-07 20:56

Leyna, skrev:

> Betyder det at vi ikke er kærester mere, så?

Så vidt er det nu heller ikke kommet

> Et godt tilbud, og så gode erfaringer med RC.

God grund.

/Jens