blæser larmer
Fra : Bruno Lind

Dato : 03-08-07 09:45

jeg har et Abit ic7-G bundkort hvor der sidder 2 blæsere på. Den mindste
blæser (blå farve) larmer meget og kører ikke ret hurtigt rundt så jeg
regner med at den er "færdig...

kan man skifte denne blæser og hvor finder man en sådan??

mvh b.l

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 04-08-07 13:33

"Bruno Lind" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse news:46b2eb0f$0$25415$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> regner med at den er "færdig...
>
> kan man skifte denne blæser og hvor finder man en sådan??

Med lidt held, kan du bare slå den fra. Hvis du har per par kabinet blæser der suger ind i fronten, og ud bag til, så vil jeg mene at du ikke vil få nogle problemer med at demontere den lille blæser der larmer.
Hvis din computer bliver ustabil, kan du self. altid slå den til igen, eller finde en ny..

Mvh Morten Fjendbo

Fra : Mads

Dato : 04-08-07 17:32

On Sat, 4 Aug 2007 14:32:45 +0200, "Morten Fjendbo"
<dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> wrote:

> [...]
>Hvis din computer bliver ustabil, kan du self. altid slå den til igen, eller finde en ny..

Jeg går ud fra at vi taler om en chipset køler.
De har det jo med at larme meget, selv fra nye af.

Skift den ud med en passiv køleprfil, f.eks.
den blå fra Zalman. Den koster omkring 25 kr
og så er du fri for den larm.

mvh Mads