Hvilket mobilabb.?
Fra : ___P.Sir

Dato : 21-07-07 14:47

Vi har 3 abbonnementer i huset - mon ikke det kan gøres smartere/billigere:
Datter: Sonofon Fri Fritid, koster 300/md, samt fri sms, 100 mdl. Hendes
månedlige regning er generelt omkring 500 kr.
Sønnen: Telia Express, koster 60/md, incl. fri sms. Mdl. regning typisk
omkring 200 kr.
Konen: Telmore Klar tale, intet abb., typisk regning på 200 kr.

Forslag? FIndes der bedre abb. former til vores forbrug? Er der penge at
spare ved at ændre ovenstående?

preben

www.granvista.dk
Din feriehacienda i Spanien...

Fra : Anders

Dato : 21-07-07 16:30

Hvis i alle skifter til et af de billige selskaber eks. Telmore el. Unotel,
så er abb. sparet væk.

Ved begge selskaber kan man vælge fri SMS til ca. 100,-

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 21-07-07 16:44

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
> Vi har 3 abbonnementer i huset - mon ikke det kan gøres
> smartere/billigere:
> Datter: Sonofon Fri Fritid, koster 300/md, samt fri sms, 100 mdl. Hendes
> månedlige regning er generelt omkring 500 kr.

Fri Fritid koster 199 og fri SMS 100 kr. altså i alt 299 kr. og hun bruger
så 200 udover.
Jeg vil vælge Sonofon Shaker Extreme til 499 kr. pr. mdr.

Hver måned får du 5000 sms'er, 500 mms'er og 48 timers taletid til rådighed.
Ingen opkaldsafgift, kun opkaldsforsøgsafgift 25 øre.

Hun får mere for pengene og kan snakker hele døgnet "gratis" frem for kun
18 - 7 med fri fritid.

> Sønnen: Telia Express, koster 60/md, incl. fri sms. Mdl. regning typisk
> omkring 200 kr.

Sonofon Shaker.
Du betaler 199 kr. om måneden i de første 6 måneder og får 5000 sms'er og
124 minutters taletid pr. måned.
Fra 7. måned falder dit abonnement til 60 kr. om måneden, og du får stadig
5000 sms hver måned.
Fra 7. måned koster det 80 øre pr. minut, når du bruger mobilen til at
snakke i.

Telia Xpress koster 1 kr. pr. minut og Sonofon 0.80 øre pr. minut.

> Konen: Telmore Klar tale, intet abb., typisk regning på 200 kr.

pr. mdr.?
Hvor meget tale og hvor mange SMS?

Taler hun mest, vil jeg sige Sonofon Limbo.
Du betaler 199 kr. om måneden de første 6 måneder og får 248 minutters
taletid for pengene.
Efter 6 måneder er der ingen minimumsbetaling, og minutprisen falder
samtidig til kun 60 øre.
Sms koster 20 øre pr. stk.

Ellers det samme som til din søn, Shaker.

Carsten

Fra : Peter

Dato : 22-07-07 10:01

Hej.

> Fri Fritid koster 199 og fri SMS 100 kr. altså i alt 299 kr. og hun bruger
> så 200 udover.
> Jeg vil vælge Sonofon Shaker Extreme til 499 kr. pr. mdr.

Så dit svar er nej....
- eller rettere "ja, 1 krone"....

> Sonofon Shaker.
> Du betaler 199 kr. om måneden i de første 6 måneder og får 5000 sms'er og
> 124 minutters taletid pr. måned.

Så igen.....
"ja, 1 krone".....

Alt efter hvem de snakker med, og hvor længe, og hvor mange sms´er de
sender, samt hvilket tidspunkt på dagen de snakker, vil der være forskellige
svar på spørgsmålet......
Så __P.Sir, du må kike lidt nærmere på hvad og hvornår de bruger deres
telefoner, for at du kan finde det rigtige.......

--
Peter

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 22-07-07 10:33

"Peter" <pd@tta.dk> skrev i meddelelsen
> Hej.

> Så dit svar er nej....
> - eller rettere "ja, 1 krone"....

Hendes abo. svare meget godt til hende forbrug, jeg vil så bare ændre det
eller tilpas det bedre og dermed får mere for pengene.
Ved at skifte til Shaker Extreme fra Sonofon, får hun så bare 48 timers snak
pr. mdr. som hun kan bruge af hele dagen, istdet for 48 timers snak i
tidsrummet 18 - 7, så får hun 500 MMS beskeder med i priste (normal pris
2.50 kr. pr. stk.) og spare på opkalds afgiften (0,25 øre)

Det er Danmaks lavste takster, hvis du bruger alle 48 timer.

> Så igen.....
> "ja, 1 krone".....

Ja, men han går fra 1 kr. pr. minut til 80 øre.
Det giver jo også noget i sidste ende, du skal jo se på det i støre helhed!

> [...]
> Så __P.Sir, du må kike lidt nærmere på hvad og hvornår de bruger deres
> telefoner, for at du kan finde det rigtige.......

Der er ingen forskel på de her abo. som jeg har nævnt om hvem man snakker
med og der er sådan set heller ikke nogen begrænsniger hvornår på dagen.

At få mere for de samme penge er jo som man siger, alt hvad der er tjent er
jo sparet og omvendt

Endnu en fordel, en samlet regning på det hele og er den tilmeldt PBS så er
opkrævningen gratis.

Carsten

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 21-07-07 16:47

> [...]
> Konen: Telmore Klar tale, intet abb., typisk regning på 200 kr.
>
> Forslag? FIndes der bedre abb. former til vores forbrug? Er der penge at

Hos Sonofon, betaler du heller ikke abo.
Kun min. forbrug, men så kan i også købe ny telefon med tilskud og flytter
du din søns og kones abo. til en samlet løsning hos Sonofon, så vanker der
måske en samlet rabat

Carsten