UoTel og indgående kald ?
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 18-07-07 12:53

Hej

Er der andre end os her i huset (5 abb. hos UnoTel) som oplevet et
stadig stigende problem med at indgående kald ikke får telefonen til at
ringe, men at opkaldet blot straks viderestilles til mobilsvar !?.

Det er rimeligt irriterende, og så vidt jeg kan se så er det omkring
20-30 % af alle opkald der "smutter"...

Har selvfølgelig snakket med UnoTel om problemet, men de mener ikke at
kende noget til det, ligesom de mener at de kendte "rygter" om at hvis
nettet/masten er ved at være overbelastet så har ejerens (TDC) egne
kunder fortrinsret, er grebet ud i luften.

Nogen som oplever det samme ?
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Johannes

Dato : 18-07-07 13:07

Har aldrig haft det problem med UnoTel før..

Har du prøvet med en anden mobiltelefon?

Hvilken mast(er) er du i nærheden af?
(Se www.mastedatabasen.dk)

--
Med Venlig Hilsen
Johannes

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 18-07-07 21:48

Hej

"Johannes" <loopforever@NOSPAMgmail.com> wrote:

>Har du prøvet med en anden mobiltelefon?

Adskillige, men samme problem.

>Hvilken mast(er) er du i nærheden af?

Masten på Stationsvej 6, 3370 Melby, og jeg har under 200 meter til
denne mast, og absolut intet imellem, så der er fuld knald på signalet.
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-07-07 14:09

Ole Rasmussen skrev:

> Er der andre end os her i huset (5 abb. hos UnoTel) som oplevet et
> stadig stigende problem med at indgående kald ikke får telefonen til
> at ringe, men at opkaldet blot straks viderestilles til mobilsvar !?.

4 simkort - nopes.

Bruger slet ikke mobilsvar, så måske derfor.
Hans

Fra : Jean

Dato : 18-07-07 18:22

Ole Rasmussen:
> [...]
> ringe, men at opkaldet blot straks viderestilles til mobilsvar !?.
>
> Det er rimeligt irriterende, og så vidt jeg kan se så er det omkring

Det kan være mobilen. At I alle mister opkald lyder ufatteligt usandsynligt.
Mobilen sender hele tiden besked til netværket om at den er tændt. Virker
den funktion ikke ordentligt, så tror netværket mobilen er slukket, og
sender derfor opkaldet på mobilsvar.

I øjeblikket er det min erfaring at specielt w880i, som har problemet.
Tidligere har fx Nokia 6280 og de første N73 og N70 haft samme problem.

Præcis!!! Jeg tror heller ikke på den!

Mvh Jean.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 18-07-07 21:56

Hej

"Jean" <ask@me> wrote:

Klip:
>I øjeblikket er det min erfaring at specielt w880i, som har problemet.
>Tidligere har fx Nokia 6280 og de første N73 og N70 haft samme problem.

Ok, det drejer sig primært om en Sony-Ericsson K610i og en Samsung D900,
begge næsten nye, og opdateret med nyeste firmware.

Men måske problemet løser sig, har snakket med UnoTel igen idag, og lod
det til at problemet alligevel ikke var helt ukendt, og de er nu kommet
frem til at vores simkort måske er for gamle (har været kunde hos dem
side de startede) så de fremsender nu et bundt nye, så må vi se om det
hjælper.

Problemet har iøvrigt været der omkring et halvt års tid....
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"