1 times forskel.
Fra : Jubii

Dato : 07-07-07 17:59

En fyr sender en sms til mig og under beskeddetaljer er beskeden modtaget 1
time forskudt i + retning, altså en besked modtaget kl. 12.00 er i detaljer
modtaget kl. 13.00.
Ingen andre mobil sms m.m. har, indtil videre, en sådan fejl. Og uret i øvre
højre hjørne på min mobil viser den rigtige tid.

Hvad kan han gøre for at give mobil besked til min mobil, der vises sendt på
det rigtige tidspunkt? På hans telefons sendte beskeder står der beskeden er
sendt kl. 12.00, så han tror min telefon har fejlen. Hans ur viser også den
rigtige tid.

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 08-07-07 15:49

Hesja

> [...]
>sendt kl. 12.00, så han tror min telefon har fejlen. Hans ur viser også den

Det kan godt være dit ur går rigtigt - men din GMT tidszone er
indstillet forkert, og det er den telefonen bruger !

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Maria

Dato : 08-07-07 16:05

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> på det rigtige tidspunkt? På hans telefons sendte beskeder står der
> beskeden er sendt kl. 12.00, så han tror min telefon har fejlen. Hans ur

Når jeg sender en besked kl 12.00 så får jeg en medddelse om den er leveret
med det samme og så står der kl. 13.00.

Min mobil er sat op til:
Tidszone: GMT +1.00t
Sommertid:
Auto tidszone: til
--
Maria

Fra : Poul Johannsen

Dato : 08-07-07 18:26

Hej

> Når jeg sender en besked kl 12.00 så får jeg en medddelse om den er
leveret
> med det samme og så står der kl. 13.00.

Har samme problem på min SE W810i men ikke på min anden SE K800i

Samme her på W810i

Mvh Poul

Fra : Jubii

Dato : 08-07-07 21:16

"Poul Johannsen" <poul_jo@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> leveret
>>

> Har samme problem på min SE W810i men ikke på min anden SE K800i

> Samme her på W810i
>
> Mvh Poul

Jeg læser jeres svar sådan at i ikke har forstået hvad jeg skriver. Hans
sms'er er de ENESTE der har en tidsforskel på 1 time. ALLE andre sms'er
viser korrekt tid for modtagelse og afsendelse.
"> Ingen andre mobil sms m.m. har, indtil videre, en sådan fejl. Og uret i
> øvre højre hjørne på min mobil viser den rigtige tid"

Jeg har lige bekræftet at tidszone er gmt+1 og autoopdatering sat til og en
test sms fra min anden mobil viser korrekt afsendelsestid.og omvendt er også
korrekt.
Så hvad sker der når hans afsendelsesrapport viser at afsendelsen er sket
korrekt og min modtagelserapport viser + 1 time? Husk det sker kun ved hans
sms'er.

Fra : Daniel

Dato : 09-07-07 11:16

> [...]
> viser korrekt tid for modtagelse og afsendelse.
> "> Ingen andre mobil sms m.m. har, indtil videre, en sådan fejl. Og uret i

Ham du får sms'erne med forkert tid fra, har han tilfældigvis Telia? Min
kæreste har Telia, og sms'er fra hende er også en time foran, men alle andre
er rigtige nok - ligesom med dig......

Hygge...
Daniel

Fra : Jubii

Dato : 09-07-07 11:34

"Daniel" <not4junk@FJERNc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kæreste har Telia, og sms'er fra hende er også en time foran, men alle
> andre er rigtige nok - ligesom med dig......

Jeg vil spørge ham. Men er der så noget at gøre ved det?

Fra : Jubii

Dato : 09-07-07 19:26

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> "Daniel" <not4junk@FJERNc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil spørge ham. Men er der så noget at gøre ved det?

Jeps, det er telia.

Fra : Daniel

Dato : 10-07-07 07:45

> Jeps, det er telia.

Hmm.. okay... tror desværre ikke der er noget at gøre ved det... Tror det er
Telias besked-central der enten har forkert tidszone eller noget.... Så man
må desværre leve med det.....

Fra : Jubii

Dato : 10-07-07 09:22

> [...]
> er Telias besked-central der enten har forkert tidszone eller noget.... Så

Snakkede lige med telia, men glemte at spørge om deres tidstjeneste i det
hele taget kører. I hans manual står der, og det samme står i min manual,.:
Autoopdatering af dato og tid

Tryk på Menu, og vælg Indstillinger, Urog datoindstillinger og
Autoopdatering af

dato/tid (netværkstjeneste). Vælg Til, hvis du vil indstille telefonen til
automatisk

at opdatere tidspunktet og datoen i overensstemmelse med den aktuelle
tidszone.

D.v.s. (netværkstjeneste) hos telia kan teoretisk ikke køre, for telia
anbefalede at slå den automatiske opdatering fra i hans mobil.

Hvis tjenesten så ikke virker og han har sat sommertid til = gmt+2 så er det
vel teoretisk muligt at hans beskeder kan se ud som værende 1 time forskudt
selv om uret går korrekt fordi urets manuelle indstilling jo allerede er sat
til sommertid.

Jeg vil i hvert fald se om det hjælper at han slår autoopdatering fra.

Skal lige huske at spørge om beskeder til ham også er forskudt en time. (det
burde de da være?)

Fra : Daniel

Dato : 10-07-07 12:07

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> D.v.s. (netværkstjeneste) hos telia kan teoretisk ikke køre, for telia
> anbefalede at slå den automatiske opdatering fra i hans mobil.

Hmm... det der autoopdatering af tid kører TDC i hvert fald med.. Det virker
fint for det meste.. Men var ude for at den opdaterede tiden (havde sat den
til bekræft først), og pludselig opdagede jeg at uret gik helt forkert - og
var lidt problematisk da jeg bruger mobilen i stedet for alm. ur...

> [...]
> det vel teoretisk muligt at hans beskeder kan se ud som værende 1 time
> forskudt selv om uret går korrekt fordi urets manuelle indstilling jo

Det burde ikke have noget som helst at sige hvad han har sat sin mobil
til... Det er jo som sagt Telias net's ur (besked-serveren), og den kigger
slet ikke på hvad tid hans mobil er sat til, det bruges kun af mobilen selv
til fx beskeder i sendte...

> Skal lige huske at spørge om beskeder til ham også er forskudt en time.
> (det burde de da være?)

Hmm... god teori, det har jeg ikke lige tænkt på

Fra : Rander

Dato : 08-07-07 22:18

Maria skrev noget i denne stil, den 08-07-2007 17:04:
> Min mobil er sat op til:
> Tidszone: GMT +1.00t
> Sommertid:
> Auto tidszone: til

Det er også forkert - når vi har sommertid har vi GMT +2.

Et godt tip: Når du skal stille uret ifb. sommertid, så lad være med at
stille selve uret, men skift tidszonen i stedet. Min Nokia 6230i kan i
hvertfald godt selv finde ud af at stille uret en time frem når jeg
skifter fra +1 til +2...

http://rander.dk
Hvis man ikke gider at være kæreste med en mere kan man bare sige:
"Jeg gider ikke være kæreste med dig. Jeg synes du er grim". (Anne
Sofie, 8 år)

Fra : Rander

Dato : 08-07-07 22:24

Rander skrev noget i denne stil, den 08-07-2007 23:18:

> [...]
> stille selve uret, men skift tidszonen i stedet. Min Nokia 6230i kan i
> hvertfald godt selv finde ud af at stille uret en time frem når jeg

Svarer lige på mig selv her: Det kan måske være en idé i stedet at
skifte tiden i det punkt "Sommertid" du åbenbart har...

http://rander.dk
Min fader døde pludseligt, men det var ikke alvorligt. Hvoraf min moder
døde,
ved jeg ikke, men af sidste sygdom kom hun sig. (Skadesanmeldelse)

Fra : Daniel

Dato : 09-07-07 11:15

"Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stille selve uret, men skift tidszonen i stedet. Min Nokia 6230i kan i
> hvertfald godt selv finde ud af at stille uret en time frem når jeg

MEN vær lige opmærksom på dine kalendernoter... På min N6131 ændrer den også
tiden på alle noter hvis man ændrer tidszonen!