skifte selskab
Fra : Maria

Dato : 07-07-07 14:40

Jeg skifter mobilselskab på torsdag d. 10/7. Jeg har i dag modtaget mit nye
simkort. Men hvordan og hvorledes er det når man skifter?

Gælder mit nuværende simkort til 9/7 kl. 23.59, og mit nye simkort fra 10/07
kl.. 00.01 feks?

Eller hvornår gælder det nye simkort fra når der bare står 10/7?

--
Maria

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-07-07 14:54

Maria skrev:

> Jeg skifter mobilselskab på torsdag d. 10/7. Jeg har i dag modtaget mit nye
> simkort. Men hvordan og hvorledes er det når man skifter?

De gange jeg har skiftet, fremgik det tydeligt af papirerne
hvilken dag der var den sidste med det gamle nummer. Da natten
var omme satte jeg det nye kort i, og så kørte det.

> Eller hvornår gælder det nye simkort fra når der bare står 10/7?

Jeg ville tolke det som at du om morgenen d. 10/7 kan sætte det
nye kort i. Problemet er i øvrigt ikke værre end at hvis det ikke
virker, kan du bare indsætte det gamle igen.

--
Bertel

Fra : Anders

Dato : 07-07-07 16:03

Hvad får hun ud af at sætte det gamele kort i ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-07-07 18:52

Anders skrev:

> Hvad får hun ud af at sætte det gamele kort i ?

Hvis hun kommer til at skifte kort for tidligt, kan hun bare
skifte tilbage.

Hvis der er tekniske grunde til at det nye ikke virker efter at
det gamle er nedlagt, så hjælper det selvfølgelig ikke at skifte
tilbage.

--
Bertel

Fra : Maria

Dato : 08-07-07 08:21

> Jeg ville tolke det som at du om morgenen d. 10/7 kan sætte det
> nye kort i. Problemet er i øvrigt ikke værre end at hvis det ikke
> virker, kan du bare indsætte det gamle igen.

Bare det dog så virker inden kl. 10 på tirsdag d. 10/7, jeg må krydse fingre

Fra : Jean

Dato : 07-07-07 16:38

Maria skrev:
> Gælder mit nuværende simkort til 9/7 kl. 23.59, og mit nye simkort fra
> 10/07 kl.. 00.01 feks?

Du kan ikke ha' 2 aktive SIM-kort på nettet på samme tid med samme
mobilnummer. Derfor skal du bruge dit gamle kort 'hele dagen' d. 10. juli
indtil det holder op med at virke...

Derefter skal dit nye kort gerne virke...

Mvh Jean.

Fra : Chano Andersen

Dato : 07-07-07 23:29

Jean wrote:
> Du kan ikke ha' 2 aktive SIM-kort på nettet på samme tid med samme
> mobilnummer.

Jeg er da ellers ret sikker på, at TDC netop udbyder en service i den
stil, til erhvervs kunder.

- Chano Andersen

Fra : Jean

Dato : 08-07-07 08:48

Chano Andersen skrev:
> Jeg er da ellers ret sikker på, at TDC netop udbyder en service i den
> stil, til erhvervs kunder.

Hvis du tænker på funktionen dobbeltkort?
http://erhverv.tdc.dk/publish.php?id=11264&dogtag=f5_e_mob_ta_tp

Der har 2. kortet (bi-kortet) faktisk sit eget mobilnummer i nettet. Der
bliver så bare viderestillet fra hovedkort til bikort, hvis hovedkortet ikke
er aktiv i nettet. Funktionen fungerer rigtigt godt, den har dog en bagdel,
og det er at sender jeg en SMS til dit mobilnummer, så bliver det ikke
viderestillet til bikortet, da dette som sagt har sit eget mobilnummer. Man
kan altså ikke viderestille SMS'erne.

Så SMS'erne vil du så først få i det øjeblik hovednummeret bliver aktiv i
nettet.

PS. Servicen er bestemt også muligt for privatkunder.

Mvh Jean.

Fra : Chano Andersen

Dato : 08-07-07 11:01

Jean wrote:
> Hvis du tænker på funktionen dobbeltkort?

Det var lige den jeg tænkte på, jeg er klar over, at de også sælger den
til private, men man er mig bekendt stadig kunde hos TDC erhverv, ret
mig hvis jeg tager fejl.

At de to simkort har hvert sit nummer, ændre vel ikke på, at der næppe
er noget teknisk der forhindre at begge kort har samme nummer, det er
vel kun et spørgsmål om viljen til at tilpasse teknikken til det?
Primært er det vel bare et spørgsmål om, at nettet laves så man kan
sende den samme ringesignal til to terminaler på samme tid, og så den
der tager røret først, er den der får samtalen igennem. Hvert simkort
har jo sit eget nummer, og så vidt jeg ved, er det jo DET der rent
faktisk benyttes af GSM nettet til at finde ud af hvor samtalen skal
sendes hen. (Sammen med telefon nummeret, som gør det nemmere at ringe op.)

Kan godt være at teknikken på nuværende tidspunkt ikke har muligheden
for at sende et ringesignal til to terminaler på samme tid, men det er
ikke sådan at det ikke kan lade sig gøre, hvis man vil udbyde servicen.

- Chano Andersen.

Fra : Jean

Dato : 08-07-07 11:57

Chano Andersen skrev:
> Det var lige den jeg tænkte på, jeg er klar over, at de også sælger den
> til private, men man er mig bekendt stadig kunde hos TDC erhverv, ret mig
> hvis jeg tager fejl.

Du tager fejl...

Private med privat abonnement og uden CVR-nummer, kan også få dobbeltkort.
Det kræver bare en opringning til 80 80 80 20. Det koster 99 kr. i
oprettelse, og 30 kr. pr. måned, og viderestillingen mellem hovedkort og
bikort er gratis.

> Kan godt være at teknikken på nuværende tidspunkt ikke har muligheden for
> at sende et ringesignal til to terminaler på samme tid, men det er ikke
> sådan at det ikke kan lade sig gøre, hvis man vil udbyde servicen.

Jeg har ikke den store indsigt i teknikken, men jeg tvivler stærkt på at det
kan lade sig gøre. Så var det lavet.

Mvh Jean.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-07-07 08:06

Chano Andersen skrev:

> At de to simkort har hvert sit nummer, ændre vel ikke på, at der næppe
> er noget teknisk der forhindre at begge kort har samme nummer, det er
> vel kun et spørgsmål om viljen til at tilpasse teknikken til det?

Du springer let og elegant hen over en masse problemer.

'Teknikken' omfatter også programmel, og det kan snildt være at
udviklingen af det er så langt at man ikke kan gå tilbage og
indbygge ny funktionalitet der ændrer på de grundlæggende
parametre. Det ville være logisk at lade nummeret identificere
apparatet entydigt som en forudsætning, og så vælter hele
korthuset hvis det skal laves om.

Derfor kan det i praksis være umuligt.

--
Bertel

Fra : Chano Andersen

Dato : 09-07-07 10:37

Bertel Lund Hansen wrote:
> Derfor kan det i praksis være umuligt.

Det vil aldrig være umuligt, men det kan godt være det ville være
upraktisk og ikke ville kunne betale sig.

Men når man kan knytte et telefon nummer til et simkort på baggrund af
simkortets nummer, så kan jeg ikke se det store problem i, rent
teoretisk, at knytte samme nummer til flere simkort.

- Chano Andersen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-07-07 15:12

Chano Andersen skrev:

> Det vil aldrig være umuligt

Skrev jeg det?

> Men når man kan knytte et telefon nummer til et simkort på baggrund af
> simkortets nummer, så kan jeg ikke se det store problem i, rent
> teoretisk, at knytte samme nummer til flere simkort.

Nej, det kan du tydeligt nok ikke se.

Jeg kan forestille mig scenarier hvor det er teknisk umuligt, og
andre hvor det er rasende dyrt. Men da jeg ikke ved noget om
hvordan man router telefontrafikken, så vil jeg ikke gå i
detaljer.

--
Bertel

Fra : John

Dato : 07-07-07 19:29

Maria skrev:
> [...]
> simkort. Men hvordan og hvorledes er det når man skifter?
>
> Gælder mit nuværende simkort til 9/7 kl. 23.59, og mit nye simkort fra 10/07

Sådan har det været de sidste gange jeg har skiftet (senest fra 3 til
UnoTel og fra UnoTel til Tele 2).

Mvh

John

Fra : Maria

Dato : 08-07-07 08:23

> Sådan har det været de sidste gange jeg har skiftet (senest fra 3 til
> UnoTel og fra UnoTel til Tele 2).

Det lyder super, da jeg ikke kan undvære mit nummer på tirsdag, havde de da
så bare rykket det mandag eller onsdag. hehe

Fra : Maria

Dato : 09-07-07 12:32

"Maria" <m_h_k79@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 10/07 kl.. 00.01 feks?
>
> Eller hvornår gælder det nye simkort fra når der bare står 10/7?

Tja nu skal jeg jo lige have pinkoden til det nye simkort, som faktisk
skulle virke fra i morgen d 10/7....

Fra : Maria

Dato : 10-07-07 10:53

> [...]
> 10/07 kl.. 00.01 feks?
>
> Eller hvornår gælder det nye simkort fra når der bare står 10/7?

Ingen pinkode med posten i dag, og tlf. kundeservice kunne åbenbart ikke
gøre noget.
--
Maria

Fra : --

Dato : 10-07-07 17:08

On Tue, 10 Jul 2007 11:53:12 +0200, "Maria" <m_h_k79@hotmail.com>
wrote:

>Ingen pinkode med posten i dag, og tlf. kundeservice kunne åbenbart ikke
>gøre noget.

Hej Maria,

Det lyder ikke så godt! Kundeservice burde kunne være behjælpelig med
at genfremsende Pinkoden, for noget kunne jo tyde på, at den er
forsvundet i posten.

Fra : Maria

Dato : 10-07-07 17:33

"--" <-@-.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Det viser sig, at Telia ikke har ville frigive mit mobilnummer til TDC. Min
bindingsperiode skulle være annulleret

Fra : Maria

Dato : 11-07-07 14:49

> Det viser sig, at Telia ikke har ville frigive mit mobilnummer til TDC.
> Min bindingsperiode skulle være annulleret
Jeg ringede lige og tjekkede hos Telia, at jeg ikke "hænger" i en
bindingsperiode, da jeg jo købte en mobil med abb. og leverede den tilbage
da den ikke svarede til det jeg havde fået at vide.

Der var ikke i en bindingsperiode, men han servicemedarbejderen siger så:
Men det er jo ikke sikkert vi vil af med dit nummer

Kan de godt nægte det, når det oprindeligt er et TDCnummer ??

Fra : CL

Dato : 11-07-07 15:37

Maria wrote:

> Der var ikke i en bindingsperiode, men han servicemedarbejderen siger
> så: Men det er jo ikke sikkert vi vil af med dit nummer
>
> Kan de godt nægte det, når det oprindeligt er et TDCnummer ??

Nej selvfølgelig kan de ikke det og hvis du kan huske navnet,
på den idiot der sagde det,så skriv en Mail til Telia
og forklar dem at den opførelse,vil du ikke finde dig i
og hvis nummeret det ikke bliver overført,i løbet af få dage,
vil du kontakte ombudsmanden og skrive læserbreve
i BT,EB og andre.
Carsten