3 og messenger
Fra : Ditte

Dato : 05-07-07 20:11

Hej

Jeg har lige købt en k810i med et 3 boost abo. Jeg har fri sms, og
dermed også fri messenger.
Men er det nu også fri?
Jeg skal vel betale for at være på gprs?

Da 3 åbner sent og lukker tidligt i deres kundeservice, og jeg endnu
ikke har kunnet finde noget på deres hjemmeside, spørger jeg her.

Hilsen Ditte

Fra : Anders

Dato : 05-07-07 20:17

Det kan godt være at Messenger er frit, men du skal nok betale for
datatrafikken (GPRS).

Hved den koster ved jeg ikke, men mon ikke det er alm. takst - 10-15,- pr
mb.

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 05-07-07 20:40

Hvis du har aktiveret (logget dig ind) før d. 1/7 er trafikken gratis
Fra d. 1/7 koster Messenger trafik 29 Kr/md når du er på 3's net.

Roamer du på andre net betaler du for trafikken - mener det er 3,5 Kr/Mbyte.

Har selv en K810 - med messenger aktiveret før d. 1/7

Desværre kan 3 ikke skelne mellem datatrafik og tale - jeg har derfor måttet
bede 3 låse tlf. til 3's net. Dette medfører desværre ofte at den viser "Kun
nødopkald"
Med 3's 512Kbit abb. roamer man ikke til andre operatører ......

--
MVH Anders (8900)
Det er fordi det er nemmere at læse - vi læser jo ikke nedefra og op.

Fra : Erling

Dato : 05-07-07 20:43

Ditte skrev:
> [...]
>
> Da 3 åbner sent og lukker tidligt i deres kundeservice, og jeg endnu
> ikke har kunnet finde noget på deres hjemmeside, spørger jeg her.

Hej Ditte.
Jeg kan se, at det er noget af en jungle.
Nu skriver du ikke noget om, hvilket abonnement, du har fået.
Der er 4 forskellige, 199, 299, 399, og 499, der alle har samme ordlyd:
3Boost er for dig, som ønsker et fleksibelt og billigt abonnement.
Minimumsforbruget kan bruges på alle nationale tjenester herunder tale,
video, SMS, MMS, data samt alle tjenester på 3's portal Planet 3 samt
til køb af tillægs- og plusabonnementer.
Såvidt jeg forstår det, kan du frit bruge de nævnte tjenester indtil
beløbet er brugt i hver måned.
Desuden findes der en tillægspakke til 99 kr., så man har fri sms.
Men det er som sagt ikke let at gennemskue.
Som Anden skriver, så er det sikkert rigtigt, at du betaler for GPRS-
forbruger, der efter hvad jeg kan se koster 10 kr. pr. MB.
mvh
Erling Simonsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-07-07 22:25

"Erling" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> [...]
> Som Anden skriver, så er det sikkert rigtigt, at du betaler for GPRS-
> forbruger, der efter hvad jeg kan se koster 10 kr. pr. MB.

Du gætter ligesom Anders. Kan ikke bruges til ret meget fornuftigt (=0). Mit
råd til Ditte er: Undersøg det frem for at forlade dig på gætterier i denne
nyhedsgruppe.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 05-07-07 23:02

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
>.....snip....snap.....> Du gætter ligesom Anders. Kan ikke bruges til ret
>meget fornuftigt (=0). Mit råd til Ditte er: Undersøg det frem for at
>forlade dig på gætterier i denne nyhedsgruppe.

Du gætter ;=) - mit råd er at du undersøger det selv, inden du skyder andre
noget i skoene...
Oplysningerne er faktisk svære at finde på 3's hjemmeside.

Hvis alle skulle undersøge alting selv før de gik på usenet, så var en del
af formålet med usenet væk.
Men kilde-kritik er altid sundt

Det er ikke noget gætteri - du betaler 29/md fra d. 1/7 hvis Messenger ikke
var aktiveret før 1/7 - det kan du se på dette link:

http://privat.3.dk/Kampagner/MSN_kampagne/

Prisen på 29Kr./md fremgår også af ovenstående, men ellers kan du læse det
her::
http://privat.3.dk/abonnement/xseriespakker/MSN/

Men jeg glemte at skrive at den gratis Messenger kun var for resten af
året - hvis altså den var aktiveret før 1/7.

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-07-07 23:28

"Anders Larsson (fjern ikke noget fra email adr.)" greb fat i sit tastatur
og skrev følgende indlæg

> [...]
>
> Men jeg glemte at skrive at den gratis Messenger kun var for resten af
> året - hvis altså den var aktiveret før 1/7.

Hvad angår gætværket handler det om hvorvidt at det koster noget pr. løbende
MB dataudveksling, altså kommunikationen via Messenger. Det står der ikke
noget om på siden, der står kun at abonnementet er gratis resten af 2007
hvis man tilmeldte sig før 1/7-2007. Mit GÆT er at det ikke koster noget at
bruge Messenger ud over abonnementet (altså 0 kr. for datatrafikken) men det
er et GÆT og ikke noget som du kan bruge til en rygende hatfis.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-07-07 23:55

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message

> [...]
> noget at bruge Messenger ud over abonnementet (altså 0 kr. for
> datatrafikken) men det er et GÆT og ikke noget som du kan bruge til en

Ja du gætter rigtigt... det koster ikke en rygende fis, heller ikke ved
roaming på TDC...

har også prøvet det i udlandet kortvarigt, og der blev jeg heller ikke
opkrævet for det.
Koster heller ikke datatraffik ved brug af ´3´s egne tjenester på wap osv..
kun hvis man åbner sidder uden for 3´s netværk skal man betale for
datatraffikken.

Fra : Mendoza

Dato : 17-07-07 03:15

Kim Larsen wrote:
> [...]
> at det ikke koster noget at bruge Messenger ud over abonnementet
> (altså 0 kr. for datatrafikken) men det er et GÆT og ikke noget som

Hvad er en hatfis?