Telia SUCKS!!!
Fra : Snuden

Dato : 29-06-07 19:23

Telia hæver priserne for Go med taksering pr. halve minut og fast minutpris
på 89 øre. Hvad faen er meningen? Jeg ER skredet.

Snuden

Fra : Andersen [3650]

Dato : 29-06-07 20:18

"Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Telia hæver priserne for Go med taksering pr. halve minut og fast
> minutpris på 89 øre. Hvad faen er meningen? Jeg ER skredet.

Det var du længe om at finde ud af.

Fra : John

Dato : 29-06-07 20:19

Snuden skrev:
> Telia hæver priserne for Go med taksering pr. halve minut og fast minutpris
> på 89 øre. Hvad faen er meningen? Jeg ER skredet.

At de sucks er der vist ikke noget nyt i.
Jeg husker da de overtog Orange, som jeg faktisk var ret tilfreds med.
En overfrisk gut fra Telia ringe til mig for at fortælle mig, at nu
skulle jeg rigtig glæde mig. Man tog det bedste fra de to firmaer og fik
samtidig den bedste dækning, da de to net skulle lægges sammen. Desuden
ville man bibeholde den gode kundeservice fra Orange.

Facit for mit vedkommende efter de blev lagt sammen:

Dårligere dækning og ringere lyd på samtalerne. Man valgte primært at
bibeholde Telias netværk og lukke Oranges ned på trods af deres udstyr
var bedre.

Deres kundeservice blev ringere. Længere ventetid på at komme igennem og
medarbejdere der ærlig talt virkede som om det hele ragede dem en
høstblomst.

Jeg vil dog takke Telia for de to gratis mobiltelefoner de har foræret
mig gennem tiderne - den ene fordi de åbenbart glemte at portere mit
nummer :)

Nu glæder jeg mig til at se, hvad Frank "BiBob" melder ud med. Først og
fremmest håber jeg at han melder ud, at man ikke vil bruge TDC's net.

Mvh

John

Fra : Andersen [3650]

Dato : 29-06-07 20:45

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse
> At de sucks er der vist ikke noget nyt i.
> Nu glæder jeg mig til at se, hvad Frank "BiBob" melder ud med. Først og
> fremmest håber jeg at han melder ud, at man ikke vil bruge TDC's net.

Er det fordi du mener TDC's net er dårligt eller er det fordi
du er bange for at TDC også bare opkøber BlipBåt hvis det
går som med Telmore???

Fra : John

Dato : 29-06-07 21:12

Andersen [3650] skrev:

> Er det fordi du mener TDC's net er dårligt eller er det fordi
> du er bange for at TDC også bare opkøber BlipBåt hvis det
> går som med Telmore???

Begge dele.
Jeg bor lige på grænsen af TDC's 3G-dækning. Telefonen står så til og
hopper af og på 3G-nettet. Tit bliver telefonen på 3G-nettet selv om der
enten er en eller nul stregers signalstyrke. Det betyder tit, at når
folk ringer til mig får de besked om at der ikke er forbindelse til
telefonen - også selv om der står UnoTel i displayet. Så går der måske
et par timer, så kommer der en SMS med besked om, at en eller anden har
haft ringet.
Når den er på GSM springer den mellem flere master.
Jeg oplever ingen problemer med 3, Sonofon/Tele2 og Telia.

Af en eller anden mærkelig grund kan jeg slå GSM fra på min telefon (S/E
P990i), men ikke 3G :(

Mvh

John

Fra : Andersen [3650]

Dato : 30-06-07 08:10

> [...]
> Jeg oplever ingen problemer med 3, Sonofon/Tele2 og Telia.
>
> Af en eller anden mærkelig grund kan jeg slå GSM fra på min telefon (S/E

Der vil jo altid være grænsetilfælde. Du er så en af dem der er
"fanget" når du er på TDC's net. Andre vil have problemet når
de er på et af de andre net. Generelt syntes jeg da at TDC's
net kører fint. Jeg har PC i bilen og er hele tiden på nettet så
jeg (om nogen) opdager når der er huller i dækningen. Og jo
selvfølgelig falder jeg af et par gange i løbet af en arbejdsdag,
men mon ikke jeg også ville gøre det på et hvilket som helst
net. Mht. til overtagelse så tror jeg ikke at hvilket net BlipBåt
kører på afgør om TDC vil købe det eller ej. Det går blot ud
på at opkøbe en konkurrent så denne er elimineret. Desværre.

Fra : John

Dato : 02-07-07 10:54

John skrev:

> Nu glæder jeg mig til at se, hvad Frank "BiBob" melder ud med. Først og
> fremmest håber jeg at han melder ud, at man ikke vil bruge TDC's net.

Og det gjorde han så. BiBob kommer til at bruge Sonofons net :)

Mvh

John

Fra : Lars Christensen

Dato : 02-07-07 20:53

On Mon, 02 Jul 2007 11:53:53 +0200, John <jk7410@gmail.com> wrote:

>Og det gjorde han så. BiBob kommer til at bruge Sonofons net :)

Så kan vi jo forvente at Telenor/Sonofon opkøber dem på et tidspunkt
:)

Fra : John

Dato : 02-07-07 22:10

Lars Christensen skrev:

> Så kan vi jo forvente at Telenor/Sonofon opkøber dem på et tidspunkt
> :)

Ja det gør de jo nok på et tidspunkt. Jeg ser dog frem til lidt priskrig
på markedet igen i et stykke tid :)

Mvh

John