Windows mobile 5 Explorer browser
Fra : Jan Tønder

Dato : 21-06-07 20:53

Hej.

Er der nogen der kan fortælle mig om Windows Mobile 5's Internet Explorer er
lige så god en browser som Opera eller Nokia browseren - her tænker jeg mest
af alt på tilpasning til skærm?

Mvh

Jan T

Fra : Chano Andersen

Dato : 21-06-07 22:47

Jan Tønder wrote:
> her tænker jeg mest
> af alt på tilpasning til skærm?

Man kan jo altid diskutere om den ene eller den anden er god. Men den IE
der er på Windows mobile gør i hvert fald et forsøg på at tilpasse
siderne. Dog er den ikke data økonomisk som Opera. IE henter siderne
direkte, og skalere dem selv, mens Opera henter det via en proxy der
komprimere og skalere for browseren (I hvertfald Opera Mini)

Men prøv at finde en forhandler der vil demonstrere den for dig, og test
med de sider der er vigtige for dig.

En mulighed ved IE som jeg ikke har set i Opera, er at man kan skifte
til PC visning, hvor siden renderes som på PC'en, naturligvis med
irriterende scrolling til følge.

- Chano Andersen.

Fra : Jan Tønder

Dato : 22-06-07 10:44

> [...]
> PC visning, hvor siden renderes som på PC'en, naturligvis med irriterende

Ok, tak for info.

Jan

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 22-06-07 14:12

Chano Andersen <usenet@chanoandersen.dk> posting:

Opera Mini 4 beta: http://www.operamini.com/beta/

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 23-06-07 13:04

Christian Bohr-Halling wrote:
> Chano Andersen <usenet@chanoandersen.dk> posting:

> Opera Mini 4 beta: http://www.operamini.com/beta/

Tja, det var vel bare et spørgsmål om tid, før det kom. Og så har de
lavet det mere genialt end MS har lavet det med IE til Win Mobile 5. I
IE renderes det nemlig i fuld størrelse, mens opera skalerer det. Dog er
Opera ikke helt heldig til at rendere tingene ordentligt, som eksempler
kan tages www.chanoandersen.dk og www.arto.dk som ser temmeligt forkerte
ud i Opera. (Har ikke checket dem med den mobile IE, da jeg ikke selv
ejer en PDA eller Windows Smartphone)

- Chano Andersen.