Dagens år: 1991
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 24-07-07 17:45

1991 står for mig som et år der blev udgivet ret mange legendariske
albums...

Jeg kan starte med at nævne

****************
Metallica - Black album

Enter sandman
http://youtube.com/watch?v=jRYDetbwegs
THe unforgiven
http://youtube.com/watch?v=5cGvzApDZKI
Sad but true
http://youtube.com/watch?v=2PsbT9r51PM
Nothing else matters
http://youtube.com/watch?v=v2qIiJTsxp0

****************
Nirvana - Nevermind

Smells like teen spirit
http://youtube.com/watch?v=kPQR-OsH0RQ

Come As You Are
http://youtube.com/watch?v=bOL5cpwTkes

In bloom
http://youtube.com/watch?v=wY3oEvaq71A

Polly
http://youtube.com/watch?v=0m1SGDDX3wU

Something in the way
http://youtube.com/watch?v=x4KanZJOPRk

****************
Guns N Roses - Use your illusion

November rain
http://youtube.com/watch?v=siBoLc9vxac

DOn't cry
http://youtube.com/watch?v=_Ns59Bmqpms

Civil war
http://youtube.com/watch?v=E9VhD4SccSE

Your could be mine
http://youtube.com/watch?v=doQZYJ9ydjs

Knocking on heaven's door
http://youtube.com/watch?v=vcWTTs8QVRc

****************
Queen - Greatest hits II

Well der er så mange hits at i nok hellere selv må klikke på youtube:
http://youtube.com/results?search_query=queen+&search=

****************
Queen - Innuendo

Innuendo
http://youtube.com/watch?v=cpys1c3jCNs

I'm Going Slightly Mad
http://youtube.com/watch?v=rNBWf54RvsI

The show must go on
http://youtube.com/watch?v=4ADh8Fs3YdU

Headlong
http://youtube.com/watch?v=gI-bPZQhBLk

THese are the days of our lives
http://youtube.com/watch?v=YOJPvxgkvn8

****************
D-A-D - Riskin It All

Grow or pay
http://youtube.com/watch?v=r-lsgzOkKHs

Laugh and a half
http://youtube.com/watch?v=Ipddk6W0Ojw

Bad Craziness
http://youtube.com/watch?v=trVqfns-zv8

****************
Kraftwerk - The mix

THe robots
http://youtube.com/watch?v=FeXTZOSWIUU

Radio Activity
http://youtube.com/watch?v=Dw6Fl_lh0lY

Pocket calculator:
http://youtube.com/watch?v=N5mw7koIxyY

Promo:
http://youtube.com/watch?v=1Ms0kkoluzw

****************
Slayer - Decade of Aggression

War ensemble
http://youtube.com/watch?v=9w21bZYh3mg

Raining blood
http://youtube.com/watch?v=sotIgG4tESs

****************
Deine lakaien - Dark star + 2nd star

Dark star
http://youtube.com/watch?v=TGr7_ryBKlo

Love me to the end
http://youtube.com/watch?v=gykAh1s7nnE

****************
Front 242 - Tyranny (For You)

Tragedy for you
http://youtube.com/watch?v=nSsZljMzVXE

Rhythm of time
http://youtube.com/watch?v=xZgx5ExT9iQ

****************
Red Warszawa - Helt op i bageren

(har tidligere kunnet hentes på deres website men linket er nede nu )

****************
Tiamat - The Astral Sleep

http://www.last.fm/music/Tiamat
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Astral_Sleep

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 24-07-07 18:49

"Esben von Buchwald" <find.mig@paa.google> skrev i en meddelelse
> 1991 står for mig som et år der blev udgivet ret mange legendariske
> albums...

Netop, men det er ikke det år der dominerer min skivesamling:

Genesis: we can`t dance
http://www.youtube.com/watch?v=Ae7c6JCYKyY

Red Hot Chili Peppers : Blood sugar sex magik
Herfra under the bridge
http://www.youtube.com/watch?v=DKOc2S1AkjE

Queen`s Bohemian Rhapsody topper sidst på året, omend anledningen er
Mercurys død
http://www.youtube.com/watch?v=irp8CNj9qBI

Nå, andre pligter kalder - det var tre gode numre, enjoy!

VH
/Carsten

Fra : Michael Lund

Dato : 24-07-07 19:22

"Esben von Buchwald" <find.mig@paa.google> skrev i en meddelelse
> 1991 står for mig som et år der blev udgivet ret mange legendariske
> albums...

Ikke lige mit bedste år:

Men fandt dog disse:

Pearl Jam - Alive http://www.youtube.com/watch?v=e_LQU2-GOXY.

Tom Petty - Learning to fly - http://www.youtube.com/watch?v=4mX9-2xuyP8

Mic.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 24-07-07 22:03

On Tue, 24 Jul 2007 18:44:57 +0200, Esben von Buchwald
<find.mig@paa.google> wrote:

>1991 står for mig som et år der blev udgivet ret mange legendariske
>albums...
>
>Jeg kan starte med at nævne

Sikke overrasket jeg er, over valget af det år

Jamen så vil jeg da også byde ind med noget:

Hanne Boel - "My Kindred Spirit"

Natalie Cole havde et kæmpe hit, sammen med sin far med nummeret
"Unforgettable" fra albummet "Unforgettable With Love"
http://www.youtube.com/watch?v=te9TISQdD_E

Cut `n` Move sagde "Get Serious"

Dire Straits kom med albummet "On Every Street", med bl.a.
titelnummeret
http://www.youtube.com/watch?v=OYBHKNiqxXE
og "Calling Elvis" er fra
http://www.youtube.com/watch?v=oILT-J3Twt8

I samme forbindelse udgav de et par singler, hvor der også var et par
ekstra numre.
Calling Elvis indeholdt også "Millionaire Blues", som jeg ikke kan
finde.
Heavy fuel havde "Kingdom Come" som ekstra nummer
http://www.youtube.com/watch?v=46nHNXoOwEw

Electric Light Orchestra udgav "Part Two". Her er nummeret "Easy
Street"
http://www.youtube.com/watch?v=jqJt6gzfo-8

Gasolin' kom med dobbelt albummet "Rabalderstræde Forever"Ikke ny men
stadig god musik.
Her er "Stakkels Jim", som altid har været et af mine favorit numre
http://www.youtube.com/watch?v=8d6-uSS84uo

Gnags sang "Lygtemandens Sang"

Carole King udgiver albummet "Music". Her er nummeret "Brother,
Brother"
http://www.youtube.com/watch?v=YALTHM0ArIM

Anne Linnet gav os "Det' Så Dansk"

Johnny Madsen kom med "Bounty Blue"

Paul McCartney leverede "Liverpool Oratorio" og "Unplugged - (The
Official Bootleg)"
med en række akustiske numre. Her tager jeg "Blackbird", dog fra en
senere koncert
http://www.youtube.com/watch?v=08ejaaRFiyI

Moonjam fortæller os hvilket år, vi er i "1991"

Mike Oldfield kommer med "Heaven's Open"
http://www.youtube.com/watch?v=rrTC2ROEYqQ

Roxette hitter med "Joyride"
http://www.youtube.com/watch?v=UfPoVS5uqYY

Sanne Salomonsen fortalte om "Where Blue Begins"

Seal gav os "Seal" med bl.a. "Crazy"
http://www.youtube.com/watch?v=ECznJPcWiRI

Sebastian leverede musik og tekst til Astrid Lindgren's "Ronja
Røverdatter"

Lisa Stansfield sang om "Real Love"
http://www.youtube.com/watch?v=93Gev_YnsRY

Sting udgav "Soul Cages"
http://www.youtube.com/watch?v=LIGtjCcdtr0

Lis Sørensen sagde "Vis Dit Ansigt"

TV 2 var i "Slaraffenland"

U2 var i Berlin "Achtung Baby"

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Peter Westh

Dato : 24-07-07 23:14

"Esben von Buchwald" <find.mig@paa.google> skrev i en meddelelse
> 1991 står for mig som et år der blev udgivet ret mange legendariske
> albums...

Det var det år projektet "Sunday all over the world" (med Trey Gunn, Robert
Fripp og dennes kone Toyah Willcox) udgav det fremragende album "Kneeling at
the shrine" http://www.youtube.com/watch?v=cInEgfpRZWE (live)

Bandet Japan, der toppede i de tidlige firsere, fandt sammen igen for en
kort periode, under dæknavnet "Rain tree crow", med bl.a. "Blackwater"
http://www.youtube.com/watch?v=2-TGPXF31mg

Sort Sol udgav "Flow my firetear"
med bla "Siggimund Blue" http://www.youtube.com/watch?v=QZLK-4nsdkg og
"Daugter of Sad" http://www.youtube.com/watch?v=gUFGYIZbgjg
Og et interview fra samme år: http://www.youtube.com/watch?v=sDjDmwZ1x2I

Swans udgav "White light from the mouth of infinity" (ingen video jeg kan
finde, desværre)

Talk Talk udgav deres sidste, meget smukke plade "Laughing stock"
Der blev ikke lavet nogen promotion for pladen, men her er en uofficiel
video med nummeret "New Grass"
http://www.youtube.com/watch?v=l2hPd5gY35M

/P

Fra : Erling Jensen

Dato : 25-07-07 06:32

et godt år så jeg vil også være med

Rush med roll the bones her en live version
http://www.youtube.com/watch?v=6dX5FejXYYg

enigma sadnes part 1
http://www.youtube.com/watch?v=ocP773q0KKg

og så kom der et masivt angreb fra Massive Attack - unfinished sympathy
http://www.youtube.com/watch?v=y1svI-owtWA
(Synes for øvrigt at det er lang tid siden at jeg har hørt noget med dem)

og mener jeg pedodrengen Michael Jackson med Black or white
http://www.youtube.com/watch?v=ZI9OYMRwN1Q
Kunne måske finde en anden video, men denne må gøre det

Kiss med god gave Rock and roll to you ll
http://www.youtube.com/watch?v=2w4opXi2yzo&mode=related&search=

Erling

Fra : Per Hagemann

Dato : 25-07-07 08:57

"Esben von Buchwald" <find.mig@paa.google> skrev i meddelelsen
> 1991 står for mig som et år der blev udgivet ret mange legendariske
> albums...

Svenskerne havde mange hits i 1991, hvoraf Roxette allerede er nævnt.

Army of Lovers med Crucified

http://youtube.com/watch?v=vYT2aWavXlc

Mauro Scocco: Till dom ensamma

http://youtube.com/watch?v=aSYgGO1Cx-0

I det internationale melodi grand prix vandt Carola med Fångad av en
stormvind:

http://youtube.com/watch?v=mbftMv2Gl84

Faktisk var der stemmelighed mellem Carola og franske Amina. Her den
spændende afgørelse:

http://youtube.com/watch?v=nwNHfbk0nls&mode=related&search=
http://youtube.com/watch?v=ZxlJVGTtCZo&mode=related&search=

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 11:37

<find.mig@paa.google> wrote:

>1991 står for mig som et år der blev udgivet ret mange legendariske
>albums...
>
>Jeg kan starte med at nævne

Hej Esben

Hele legen går ud på at give stafetten videre til en af dem der har
svaret med musikhenvisninger, så du skal have fundet en vinder, ud fra
de kriterier som du helt selv bestemmer

/Alex

Fra : Erling Jensen

Dato : 26-07-07 15:58

> [...]
>
> Hele legen går ud på at give stafetten videre til en af dem der har
> svaret med musikhenvisninger, så du skal have fundet en vinder, ud fra

han får lige en chance lidt endnu ellers fyrer jeg et selvudnævnt, og med
frygt for at blive anklaget for at have begået selvtægt, årstal af, men
først senere i aften )
Erling

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 26-07-07 18:05

"Erling Jensen" <erling.jensen.nospam@transport.dk> skrev i en meddelelse
han får lige en chance lidt endnu ellers fyrer jeg et selvudnævnt, og med
> frygt for at blive anklaget for at have begået selvtægt, årstal af, men
> først senere i aften )
> Erling
Glimrende initiativ, kunne man tænke sig det blev "ugens år" i stedet.
Fordele: flere deltagere, flere facetter, bedre tid for den enkelte til at
researche.
Ulemper?
VH
/Carsten