Mummitrolde?
Fra : Anders

Dato : 16-07-07 00:03

Hej,

Er der nogen der ved HVOR jeg kan få fat på en vinyl LP (eller et
kassettebånd) hvorpå der fortælles en historie om mummitroldene?

Den stammer fra omkring 1980 - 1983. Måske lidt tidligere, måske lidt
senere...
(min mor lånte den på biblioteket dengang, men det har den vist ikke mere)

Kan huske at jeg lyttede til det som barn og ville rigtig gerne høre det
igen i dag.

Jeg er villig til at betale 500,- hvis nogen har den LP
stående - eller kender nogen der har den osv...

Det lyder måske lidt vildt, men jeg må jo gøre et eller andet for at få fat
på den!
Den står sikkert i mange kælderum rundt omkring i landet...gemt væk...

Har dikkert også været til salg på diverse loppemarkeder for 2 kroner, men
ikke der hvor jeg har kigget

Det er muligt at der er eller rettere var flere forskellige versioner, men
jeg tror det nu ikke.

Alle forslag er MEGET velkomne!

Mvh,
Anders

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 16-07-07 11:19

Anders wrote:
> Hej,
>
> Er der nogen der ved HVOR jeg kan få fat på en vinyl LP (eller et
> kassettebånd) hvorpå der fortælles en historie om mummitroldene?

hej Anders
Du kan bestille de stadigvæk på biblioteket som "lydbog"
Søg evt på www.bibliotek.dk Tove Jannson er forfatteren bag og der er 2
Mumitrold ( kun 2 m'er bøger indlæst fra henholdvis 83 og 87
Ellers er de lydbøger udgivet af av-forlaget " Den grimme ælling" -
www.av-forlaget.dk
måske kan du købe den der igennem?

Flying Hotdogs

Fra : Anders

Dato : 16-07-07 23:53

Hej FH,

Mange tak for hjælpen!!!

Ved du om de lydbøger er de gamle indspilninger fra starten af 80´erne eller
deromkring?
Jeg ved godt at du siger at de er fra bøger fra 1983 - men derfor kan de jo
godt være indspillet senere...?

Det er nemlig vigtigt at det er præcis de sammesom jeg hørte dengang...det
er sikkert de rigtige, men jeg vil bare være helt sikker...

Ok, jeg skal nok huske at der kun er 2 m´er i fremover

De bedtse hilsner,
Anders

Fra : Empitris

Dato : 17-07-07 18:46

> Ok, jeg skal nok huske at der kun er 2 m´er i fremover

Der er da kun ét m i fremover :P

Fra : Anders

Dato : 17-07-07 23:33

"Empitris hotmail.com>" <empitris@<fjern_mig> skrev i en meddelelse

> Der er da kun ét m i fremover :P

Ha ha!

Fra : Anders

Dato : 16-07-07 23:57

Hej igen,

Når jeg søger på "Tove Jannson" på bibliotek.dk kommer der tusind titler
frem og det virker lidt uoverskueligt...

Hvordan finder jeg præcis frem til de 2 lydbøger du nævnte?

En sidste ting : Hvad er en lydbog? Er det en CD eller hvad...?

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 17-07-07 15:41

> Hvordan finder jeg præcis frem til de 2 lydbøger du nævnte?
>
> En sidste ting : Hvad er en lydbog? Er det en CD eller hvad...?

Søg på Mumitrold i stedet. En lydbog er enten en CD eller gammeldags
kasettebånd hvor en bog bliver læst højt.

Kennet

Fra : Anders

Dato : 17-07-07 23:34

"Kennet og Pernille" <Anonym@anonym.dk> skrev i en meddelelse

> Søg på Mumitrold i stedet. En lydbog er enten en CD eller gammeldags
> kasettebånd hvor en bog bliver læst højt.
>
> Kennet

Ok, mange tak!

-Anders