Så fik Simon Cowell taget bagdelen
Fra : Kim Larsen

Dato : 04-07-07 08:58

Den britiske udgave af TV-programmet (talentkonkurrencen) 'American Idol'
kaldet 'Britain's Got Talent' havde et talent på scenen som sang opera.
Umiddelbart inden denne person skulle levere sin præstation på scenen kunne
man fornemme det trælse udtryk hos dommerne, ikke mindst hos Simon Cowell
(den meget kritiske og grove person i dommerpanelet) men det skulle vise sig
at han (SC) tabte både næse og mund. Nyd linket hvis I ikke allerede /har/
set klippet fra udsendelsen.

Link:
http://pennsylvaniaprogressive.typepad.com/my_weblog/2007/06/opera.html

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 04-07-07 09:09

On Wed, 4 Jul 2007 09:58:29 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>Den britiske udgave af TV-programmet (talentkonkurrencen) 'American Idol'
>kaldet 'Britain's Got Talent' havde et talent på scenen som sang opera.

Hvad er det for en plugin eller lign. jeg mangler?. Der er blot en tom
plads hvor filmen skulle være hvis jeg bruger Firefox eller Explorer.

Fra : Kim Larsen

Dato : 04-07-07 09:26

"Thomas Jespersen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Hvad er det for en plugin eller lign. jeg mangler?. Der er blot en tom
> plads hvor filmen skulle være hvis jeg bruger Firefox eller Explorer.

Du mangler Flash Player 9 til at afspille linket med.

Link til download af programmet: http://www.adobe.com/products/flashplayer/

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 04-07-07 09:29

On Wed, 04 Jul 2007 10:09:07 +0200, Thomas Jespersen
<jespersen.thomas@gmail.com> wrote:

>Hvad er det for en plugin eller lign. jeg mangler?. Der er blot en tom
>plads hvor filmen skulle være hvis jeg bruger Firefox eller Explorer.

Nå Youtube kunne hjælpe med en udmærket opsummering:
http://www.youtube.com/watch?v=IPctqzfQQmU

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-07-07 09:49

Thomas Jespersen skrev:

> Nå Youtube kunne hjælpe med en udmærket opsummering:
> http://www.youtube.com/watch?v=IPctqzfQQmU

Hvad er det for en pointe, jeg går glip af?
Kan manden slet ikke synge? Er det rent "playback"
med en rigtig sanger?

--
Herluf :·)

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 04-07-07 09:54

On Wed, 4 Jul 2007 10:48:51 +0200, "Herluf Holdt, 3140"
<herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

>Hvad er det for en pointe, jeg går glip af?
>Kan manden slet ikke synge? Er det rent "playback"
>med en rigtig sanger?

Nej, men manden har levet som sælger og har kun sunget i sin fritid.
Ud fra den betragtning må man da sige han synger godt :) (og ja, det
er ham der synger)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-07-07 10:39

Thomas Jespersen skrev:

> Nej, men manden har levet som sælger og har kun sunget
> i sin fritid. Ud fra den betragtning må man da sige han synger
> godt :) (og ja, det er ham der synger)

Så kan jeg da ikke se, at det er S.C. der får "taget bagdelen".
Men man kan jo undre sig lidt over, hvor symfoniorkestret
gemmer sig, hvis det ikke er "playback".

--
Herluf :·)

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 04-07-07 10:50

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Så kan jeg da ikke se, at det er S.C. der får "taget bagdelen".
> Men man kan jo undre sig lidt over, hvor symfoniorkestret
> gemmer sig, hvis det ikke er "playback".

ja musikken er selvfølgelig playback - men har du hørt om at man kan synge i
en mikrofon og så mikse det med noget færdigtindspillet musik?

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
"jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre
ointeret propoganda "

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-07-07 10:55

Rasmus M. Jensen skrev:

> ja musikken er selvfølgelig playback - men har du hørt om at
> man kan synge i en mikrofon og så mikse det med noget
> færdigtindspillet musik?

Jo.
Og jeg beklager at jeg ikke kendte den kritiker, der hedder
S.C. (og som fik "taget bagdelen"). Manden der faktisk
*kunne* synge, hedder jo Paul Potts. Fik lige byttet om
på de to herrer. - Undskyld.

--
Herluf :·)

Fra : Philbråd Tikenstraad~

Dato : 06-07-07 22:38

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote in message

> Så kan jeg da ikke se, at det er S.C. der får "taget bagdelen".
> Men man kan jo undre sig lidt over, hvor symfoniorkestret
> gemmer sig, hvis det ikke er "playback".

For fanden du er en idiot. Selvfølgelig tager man ikke et helt
symfoniorkester ind i studiet for at spille til ét nummer.

Fra : @ndersen

Dato : 07-07-07 16:16

"Philbråd Tikenstraadt" <philbraad@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> For fanden du er en idiot. Selvfølgelig tager man ikke et helt
> symfoniorkester ind i studiet for at spille til ét nummer.

?

Mvh
@ndersen

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-07 09:02

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Så kan jeg da ikke se, at det er S.C. der får "taget bagdelen".
> Men man kan jo undre sig lidt over, hvor symfoniorkestret
> gemmer sig, hvis det ikke er "playback".

Det er vel reelt set ikke "playback" men "singback" det drejer sig om.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-07-07 09:09

On 4 Jul., 09:58, "Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> wrote:
> [...]
> at han (SC) tabte både næse og mund. Nyd linket hvis I ikke allerede /har/

Meget flot !!

Og et lille tillægsspørgsmål, hvem er hende den dejlige vært ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:

Alice In Chains & Gretchen Wilson - Barracuda:
http://youtube.com/watch?v=bOgZpWHiyLs

Fra : Jacob

Dato : 04-07-07 10:16

On 4 Jul., 09:58, "Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> wrote:

> Og et lille tillægsspørgsmål, hvem er hende den dejlige vært ?

Amanda Holden. Pænt lækker

/Jacob

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-07-07 11:43

On 4 Jul., 11:16, "Jacob" <n...@mn-spam.ok> wrote:

> Amanda Holden. Pænt lækker

Tak, og JA !

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 04-07-07 12:44

wrote:

> [...]
>at han (SC) tabte både næse og mund. Nyd linket hvis I ikke allerede /har/

Her er hans optræden ved semifinalen
http://www.youtube.com/watch?v=Z45jFoKIshM
og finalen
http://www.youtube.com/watch?v=aLPiln9h52E&mode=related&search=
og sidste optræden ved showet
http://www.youtube.com/watch?v=8PRnZNp23Tw&mode=related&search=

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 04-07-07 12:57

On Wed, 04 Jul 2007 13:44:29 +0200, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

>Her er hans optræden ved semifinalen
> [...]

Han var i øvrigt oppe mod et par meget unge damer
Finale: http://www.youtube.com/watch?v=U7Uhgm5Ox9Q
Semi finale: http://www.youtube.com/watch?v=sWyile34-Hg
og
Finale: http://www.youtube.com/watch?v=UE-_HyGiu7M
Semifinale: http://www.youtube.com/watch?v=vQsC1fVgPV8

Fra : Michael Lund

Dato : 04-07-07 16:52

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vise sig at han (SC) tabte både næse og mund. Nyd linket hvis I ikke
> allerede /har/ set klippet fra udsendelsen.

Simpelthen fantastisk. Nessum Dorma giver mig altid gåsehud og hans opførsel
af den er ingen undtagelse.

Mic.

Fra : Kent

Dato : 04-07-07 19:11

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Simpelthen fantastisk. Nessum Dorma giver mig altid gåsehud og hans
> opførsel af den er ingen undtagelse.
>
> Mic.

Og ikke bare kan han synge helt, helt fantastisk - han formår også at
få det ud over scenekanten på en helt UTROLIG måde! Sikke da
en indlevelse. Den indlevelse er det BEDSTE jeg til dato har set hos
NOGEN sanger .

Ja - ked af at indrømme det, men han fik sgu en voksen mand til at
glemme en tåre - og så er jeg endda slagteriarbejder .

FLOT!

Jeg køber hans CD, når den kommer!

Kent.

Fra : Michael Lund

Dato : 04-07-07 20:01

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ja - ked af at indrømme det, men han fik sgu en voksen mand til at
> glemme en tåre - og så er jeg endda slagteriarbejder .

Det var du sgu' ikke alene om - Elektrikeren hér gjorde også

Mic.

Fra : Kent

Dato : 04-07-07 21:53

> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Det var du sgu' ikke alene om - Elektrikeren hér gjorde også
>
> Mic.

He he

Kent.

Fra : Broegger

Dato : 04-07-07 21:18

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev

> Simpelthen fantastisk. Nessum Dorma giver mig altid gåsehud og hans
> opførsel af den er ingen undtagelse.

Har du noget meres histroik på den? Hvem har skrevet den, og hvor er den
fra?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-07 21:55

On 04 Jul 2007 20:18:05 GMT, Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk>
wrote:

>Har du noget meres histroik på den? Hvem har skrevet den, og hvor er den
>fra?

Den er selvfølgelig skrevet af Puccini, og kommer fra operaen
"Turandot" - The master himself :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Nessum_dorma

/Alex

Fra : Michael Lund

Dato : 04-07-07 22:08

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> "Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev

> Har du noget meres histroik på den? Hvem har skrevet den, og hvor er den
> fra?

Du har fået svaret på hvem kompisten er kan jeg se. På YouTube er der en
masse fortolkninger. En af de mest kendte er denne med Pavarotti fra 1998
http://www.youtube.com/watch?v=ONUCPKdGcrk

Mic.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 05-07-07 01:39

wrote:

>Den britiske udgave af TV-programmet (talentkonkurrencen) 'American Idol'
>kaldet 'Britain's Got Talent' havde et talent på scenen som sang opera.

Kan oplyse at Paul Potts debut-plade er #32 over sælgende musik på
Amazon.co.uk og #23 på .com (USA). Og det er 14 dage før den er
udkommet!