Dagens år 1981
Fra : Holst

Dato : 28-06-07 21:26

Jeg har så fornøjelsen af at vælge et nyt år. Vi mangler jo noget at det
helt nye, men jeg hoppede alligevel tibage og fyldte hullet i 1981 ud.

Det var i 1981, Duran Duran dukkede op og i februar 1981 udgav deres
første single, 'Planet Earth', som var første singleudspil fra deres
første album med det fantastiske navn 'Duran Duran'.

Ja, Duran Duran var et band, som kom til at betyde meget for mig.

http://www.youtube.com/watch?v=v44xf9XX9tQ

Da jeg lidt sent er blevet udpeget, men 1981 vist være fredagens år
foruden torsdag aftens år.

Kunne vi ikke måske fremover holde nedenstående liste opdateret i det
første indlæg i tråden hver dag. Jeg har sorteret den efter årtal.

1958 Michael Meidahl Jensen
1962 Lars Holst
1967 Herluf Holdt
1968 Herluf Holdt
1969 Michael Lund
1970
1971 Poul Erik Lindaa
1972
1973
1974 Alex Linaa
1975 Per Beer Hansen
1976 Poul Erik Lindaa
1977 Michael Lund
1979 Michael Lund
1980 Peter Westh
1981 Holst
1982 Broegger
1983 Thomas Jespersen
1984
1985 Peter Brandt Nielsen
1986
1987 Lars Kyndi Laursen
1988
1989 Holst
1990
1991
1992 Broegger
1993 Per Beer Hansen
1994 Rasmus M. Jensen
1995
1996 Bjarne K.
1997 Peter Westh

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 28-06-07 22:07

Sikke en stemme..

http://youtube.com/watch?v=n3rDvR2mz6A mange synes absolut ikke om det -
"...... jeg har dog før været i undertal og haft ret"

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 28-06-07 22:18

Holst wrote:
> Jeg har så fornøjelsen af at vælge et nyt år. Vi mangler jo noget at
> det helt nye, men jeg hoppede alligevel tibage og fyldte hullet i
> 1981 ud.

endnu en Rasmus så dagens lys det år...

lidt internationalt: http://youtube.com/watch?v=8BOWrm4xzQ0
og nationalt: tv·2 kommer med debutalbummet Fantastiske Toyota

og MTV starter i 1981..

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
"jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre
ointeret propoganda "

Fra : Michael Lund

Dato : 28-06-07 22:28

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har så fornøjelsen af at vælge et nyt år. Vi mangler jo noget at det
> helt nye, men jeg hoppede alligevel tibage og fyldte hullet i 1981 ud.

George Harrison - All those years ago
http://www.youtube.com/watch?v=n7DUfjlFyqA

Roxy Music - Jealous guy http://www.youtube.com/watch?v=bcg-USk798I

Soft Cell - Tainted Love http://www.youtube.com/watch?v=oEh5pWjcWCg

Madness - It must be love http://www.youtube.com/watch?v=kSf1VCh_MZk

Ultravox - Vienna http://www.youtube.com/watch?v=X3OaIsqtG64

Kim Larsen - Tomorrow http://www.youtube.com/watch?v=AI2UO7sIOU4

Das Boot - Soundtrack http://www.youtube.com/watch?v=snnwjoToN-8

Mic.

Fra : Holst

Dato : 28-06-07 22:57

Michael Lund wrote:

> Das Boot - Soundtrack http://www.youtube.com/watch?v=snnwjoToN-8

Uha, den bringer godt nok gamle minder op, skønt de nu godt nok er til
http://www.youtube.com/watch?v=Nwc0shJ2aYc

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-07 22:33

On Thu, 28 Jun 2007 22:25:44 +0200, Holst <newsnov06@shelter.dk>
wrote:

>Jeg har så fornøjelsen af at vælge et nyt år. Vi mangler jo noget at det
>helt nye, men jeg hoppede alligevel tibage og fyldte hullet i 1981 ud.

I 1981 slipper vi ikke uden om det største hit det år, nemlig Kim
Karnes' "Bette Davis Eyes":
http://youtube.com/watch?v=_-RdAzkKlXY

Dernæst var der John Lennons "Starting Over":
http://youtube.com/watch?v=iAJ2AoEwDvY

og "Woman": http://youtube.com/watch?v=PaLfDnShEn0

Til slut vil jeg nævne Bruce Springsteens "Hungry Heart", her i en
lidt senere version: http://youtube.com/watch?v=AFO-N01wup0

/Alex

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 28-06-07 23:07

Alex Linaa wrote:

> Til slut vil jeg nævne Bruce Springsteens "Hungry Heart", her i en
> lidt senere version: http://youtube.com/watch?v=AFO-N01wup0

den er fra 1980...

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-07 23:15

On Fri, 29 Jun 2007 00:07:07 +0200, "Rasmus M. Jensen"
<rmje03flafflaf@kom.aau.dk> wrote:

>den er fra 1980...

Du har ret :(
Kan jeg ikke slippe af sted med den alligevel, når det var i 1981 den
ramte hitlisterne ret massivt?

Nå ikke

/Alex

Fra : Broegger

Dato : 28-06-07 22:54

> Jeg har så fornøjelsen af at vælge et nyt år. Vi mangler jo noget at
> det helt nye, men jeg hoppede alligevel tibage og fyldte hullet i 1981
> ud.

Depeche Mode debuterede med Speak and Spell.
http://www.youtube.com/watch?v=ib7pxaQRU8M

Sons and Fascination fra Simple Minds
http://www.youtube.com/watch?v=vGejp14jMUU

U2 October. http://www.youtube.com/watch?v=590ljQM08H0

James Bond filmen i 1981 hed For Your Eyes only.
Her Sheena Easton
http://www.youtube.com/watch?v=8BOWrm4xzQ0

Melodi Grand Prix blev vundet af Bucks Fizz med Making Your mind up
http://www.youtube.com/watch?v=CPUc5PbEh3E

Fra Danmark var det Krøller eller ej.
http://www.youtube.com/watch?v=lEC63N6gb_4

Runrig udgav Recovery med blandt andet The Old Boys og An Toll Dubh som
jeg desværre ikke kan finde links til.

Heaven 17 debuterer med Penthouse and Pavement.
Kunne desværre ikke finde et link. Ellers en fed skive!

Prince udgav Controvercy.. Har heller ikke kunnet finde den på nettet.

Bob Dylan udgav Shot of love. Med bla Lenny Bruce.
http://www.youtube.com/watch?v=vquasGjEcI4

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 29-06-07 00:12

wrote:

>Det var i 1981,

3 guitarister (De Lucia, Paco; Mclaughlin, John; Di Meola, Al) udgav
"Friday Night In San Francisco"
http://youtube.com/watch?v=JQN53ZNWqb0

Sebastian kom med "Stjerne Til Støv" med bl.a. "Romeo" og "Stille Før
Storm"

Electric Light Orchestra - "Time" Her "Ticket To The Moon"
http://youtube.com/watch?v=BsB5gvJEpAE

ABBA var aktuel med "The Visitors" - "One Of Us"
http://youtube.com/watch?v=orO9E7fC0mo

Joe Dolce stor hittede med "Shaddap You Face"
http://youtube.com/watch?v=sFacWGBJ_cs

Helen Schneider udgav "Schneider With The Kick" med "Rock'n'Roll
Gypsy". Samme sang med med anden titel
http://youtube.com/watch?v=ltwD5op6MKc

Stars On 45 - "Longplay Album" her med ABBA Mix"
http://youtube.com/watch?v=PiunycjOaWM

The Undertones - "Positive Touch"

Kim Wilde kom med "Kim Wilde" med "Kids In America"
http://youtube.com/watch?v=-hWZqllm3mQ

Agnetha fra ABBA og hendes datter "Linda" kom med julepladen "Nu
Tändas Tusen Juleljus" her med "Nu står jul vid snöig port"
http://youtube.com/watch?v=WbsjhWPET2U

Michael Hardinger fra ShuBiDua kom med "Michael Hardinger"

Jean-Michel Jarre levere "Magnetic Fields", her er "Part 2"
http://youtube.com/watch?v=yvC95d5MGfo

Olivia Newton-John - Physical
http://youtube.com/watch?v=VQXECBdPgEA

Laid Back kom med et af sommerens danske hits på "Laid Back"
"Maybe I'm Crazy" og "ChinaGirl"

Kim Larsen forsøgte sig i staterne med "Jungle Dreams"
http://youtube.com/watch?v=DT-Z0vbNGw8

London Symphony Orchestra kom med den første af deres Classic Rock
album. Her er deres (og Robert Plant / Jimmy Page) smukke "Stairway to
heaven"
http://youtube.com/watch?v=t-JWT0LP53s

Meat Loaf - "Dead Ringer For Love"
http://youtube.com/watch?v=NGhoRRm0I5M

Steve Miller Band - "Circle Of Love"

The Moody Blues - "Long Distance Voyager" med "Gemini Dream"
http://youtube.com/watch?v=GMqc_AWeSnw og 3 sange i et medley
http://youtube.com/watch?v=BynRp1GRdi8

The Police kom med "Ghost In The Machine" jer med "Spirits in the
Material World"
http://youtube.com/watch?v=80OauT0OZgI

Roxy Music - "Jealous Guy"
http://youtube.com/watch?v=bcg-USk798I

Visage - "Fade to grey"
http://youtube.com/watch?v=Tk7r8whgH-c

U2 kom med deres "October"
http://youtube.com/watch?v=590ljQM08H0

Povl Dissing og Benny Andersen kom med "Oven Visse Vande"

og så var Carl Petter og New Rocket populære (i hvert fald i Randers
op opland med "Stik Mig En Øl" og det er jo ikke en dårlig ide.

Duran Duran puttede "Girls On Film"
http://youtube.com/watch?v=kEy2CouyRrg

Ultravox - "Vienna"
http://youtube.com/watch?v=X3OaIsqtG64

Kim Carnes - "Bette Davis Eyes"
http://youtube.com/watch?v=_-RdAzkKlXY

Sheena Easton - Morning Train (Nine To Five)
http://youtube.com/watch?v=Cg2IA2UYQCA

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Michael Lund

Dato : 29-06-07 13:26

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> On Thu, 28 Jun 2007 22:25:44 +0200, Holst <newsnov06@shelter.dk>
> wrote:
>

> Visage - "Fade to grey"
> http://youtube.com/watch?v=Tk7r8whgH-c

Den er fra 1980.

Mvh.
Mic.

Fra : Martin

Dato : 29-06-07 15:56

Hej
Poul Erik Lindaa wrote:
> Joe Dolce stor hittede med "Shaddap You Face"
> http://youtube.com/watch?v=sFacWGBJ_cs

Den blev også lavet af ØMF (Østjydsk Musik Forsyning), som "Hold opper 'det
fis".
Dog ikke i 1981.
Nogen der kan huske den ?

Mvh
Martin

Fra : Broegger

Dato : 29-06-07 07:21

Holst <newsnov06@shelter.dk> skrev news:4684194b$0$75679
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Jeg har så fornøjelsen af at vælge et nyt år. Vi mangler jo noget at det
> helt nye, men jeg hoppede alligevel tibage og fyldte hullet i 1981 ud.

Jeg kom så pludseligt i tanke om Laurie Anderson og hendes Oh Superman.
http://youtube.com/watch?v=0hhm0NHhCBg

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Peter Westh

Dato : 29-06-07 10:53

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kom så pludseligt i tanke om Laurie Anderson og hendes Oh Superman.
> http://youtube.com/watch?v=0hhm0NHhCBg

Den er fra 1982!

i 1981 udgav hun albummet "You're the guy I want to share my money with"

Og så skete følgende:

King Crimson genopstod med det geniale album "Discipline"
http://www.youtube.com/watch?v=tZbOdgevxDE

Brian Eno og David Byrne udgav den banebrydende "My life in the bush of
ghosts"
http://www.youtube.com/watch?v=m1-Q8ly8iKE

Genesis udgav "Abacab"
http://www.youtube.com/watch?v=Rbb71r66Yuc

Ballet Mecanique debuterede med "The icecold waters of egocentric
calculation"

Japan udgav "Tin drum"
http://www.youtube.com/watch?v=nhnVcQyjxXI

/P

Fra : Broegger

Dato : 29-06-07 12:07

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev

> "Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse

> Den er fra 1982!

Nej. I følge hendes egen hjemmeside er den fra 1981!
http://www.laurieanderson.com/library/index.shtml Se under singler et
stykke nede på siden!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Peter Westh

Dato : 29-06-07 14:18

> Nej.

Du har ret! Det er LP'en "Big Science", hvor Oh Superman er på, der er fra
1982.

/P

Fra : Broegger

Dato : 29-06-07 14:29

> "Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse

> Du har ret! Det er LP'en "Big Science", hvor Oh Superman er på, der er
> fra 1982.

Og man må sige at det er et stykke forunderligt musik!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Michael

Dato : 29-06-07 09:38

> Jeg har så fornøjelsen af at vælge et nyt år. Vi mangler jo noget at det
> helt nye, men jeg hoppede alligevel tibage og fyldte hullet i 1981 ud.

Jeg tænker umiddelbart på 1981 som året, hvor det blev særdeles populært at
sætte disco-håndklap til småbidder af diverse andre sange - en tendens, der
blev startet af det særdeles kompetente Stars on 45, og hvor langt
størstedelen af det enorme antal "kopivarer" var hurtigt sammensjasket og
som følge deraf dårligt eller middelmådigt venstrehåndsarbejde for at score
en skilling på tendensen. Den eneste - i øvrigt succesrige - follow-up af
høj kvalitet jeg lige kan komme på var "Hooked on Classics" fra Royal
Philharmonic Orchestra, der også kom i 1981.

/M.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 29-06-07 10:04

On Fri, 29 Jun 2007 10:38:08 +0200, "Michael"
<emailtilbageholdt@dajegikkegiderspam.dk> wrote:

> [...]
>høj kvalitet jeg lige kan komme på var "Hooked on Classics" fra Royal
>Philharmonic Orchestra, der også kom i 1981.

"Hooked on Classics" kom først i 1998.
Serien startede med mogle album ("Classic Rock", "Bohemian Rhapsody"
og "Rhapsody In Black") med London Symphony Orchestra, som var kendte
rock numre uden disco tonerne lagt ovenpå. I 1998 kom så "Hooked on
Classics", som var klassisk musik med disco rythmer lagt på.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 29-06-07 10:24

Poul Erik Lindaa skrev:

>"Hooked on Classics" kom først i 1998.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hooked_on_Classics og hvis du via den går
videre vil du på diverse steder som der henvises til blive omtalt "Hooked
on Classics" fra 1981

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 29-06-07 15:24

On 29 Jun 2007 09:24:02 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>http://en.wikipedia.org/wiki/Hooked_on_Classics og hvis du via den går
>videre vil du på diverse steder som der henvises til blive omtalt "Hooked
>on Classics" fra 1981

I har ret, skønt kunstneren står til at være "Louis Clark"
(orkesterleder / didigent ? )

Jeg kan se der er udgivet en hel række af forskellige selskaber og på
forskellige tidspunkter.

K-TEL har udgivet det samme album, som kom i 1981 med samme indhold og
cover i 1998.

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-07 15:39

On Fri, 29 Jun 2007 16:24:12 +0200, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

> [...]

Når vi nu er i den genre (nye beats på gammel musik), så må vi ikke
glemme "Stars on 45", som også toppede i 1981

http://www.youtube.com/watch?v=aqwrZbAJgec&mode=related&search=

/Alex

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 29-06-07 20:31

On Fri, 29 Jun 2007 16:39:11 +0200, Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

>Når vi nu er i den genre (nye beats på gammel musik), så må vi ikke
>glemme "Stars on 45", som også toppede i 1981
>
>http://www.youtube.com/watch?v=aqwrZbAJgec&mode=related&search=
>
>/Alex

Jamen den havde jeg da husket. Havde blot valgt deres "ABBA nummer"

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-07 21:51

On Fri, 29 Jun 2007 21:30:50 +0200, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

>Jamen den havde jeg da husket. Havde blot valgt deres "ABBA nummer"

Jep, det ser jeg nu. Men du er nu heller ikke sjov at komme efter, med
al den gode musik du altid er garant for :)

/Alex

Fra : aab

Dato : 29-06-07 11:07

> [...]
> rock numre uden disco tonerne lagt ovenpå. I 1998 kom så "Hooked on
> Classics", som var klassisk musik med disco rythmer lagt på.

Der er du da helt galt på den. »Hooked On Classics« med Royal
Philarmonic Orchestra udkom i 1981. I hvert fald gik den på den
engelske hitliste den 25. juli 1981 som nr. 33 og nåede nr. 2 den
15. august 1981.

Med venlig hilsen
Anker Andreasen

Fra : Holst

Dato : 29-06-07 15:39

Holst wrote:

> Jeg har så fornøjelsen af at vælge et nyt år.

Jeg har lidt travlt de næste par døgn, så har jeg ikke inden kl. 10 i
morgen formiddag fået udpeget en efterfølger, så har jeg ikke lige haft
tid til det, og så må en anden udpege, medmindre vi skal gå i stå.