midi til mp3
Fra : Mogens

Dato : 19-06-07 00:57

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig, da jeg har et problem med en
midi fil som jeg skal bruge i et diasshow som kun kan tage mp3. Findes
der en måde som jeg kan konvertere denne midi fil til mp3?

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 19-06-07 01:00

On Tue, 19 Jun 2007 01:57:29 +0200, Mogens wrote:

> Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig, da jeg har et problem med en
> midi fil som jeg skal bruge i et diasshow som kun kan tage mp3. Findes
> der en måde som jeg kan konvertere denne midi fil til mp3?

En søgning på google efter "midi to mp3" gav mig en masse hits (husk
gåseøjne). Det ser ud til der findes adskillige programmer lavet til
formålet.

Fra : Mogens

Dato : 19-06-07 01:45

Thomas Jespersen forklarede den 19-06-2007:

> En søgning på google efter "midi to mp3" gav mig en masse hits (husk
> gåseøjne). Det ser ud til der findes adskillige programmer lavet til
> formålet.

God ide. Ogf du har ganske ret jeg har fundet mange, men så langt
tænkte jeg ikke, det må være noget med tidspunktet.
Tak for hjælpen

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Lars Holst

Dato : 19-06-07 05:57

Mogens <mohen@SLETc.dk> said in news:mn.98a57d76e4fa2812.64340@SLETc.dk:

> Thomas Jespersen forklarede den 19-06-2007:

> God ide. Ogf du har ganske ret jeg har fundet mange, men så langt
> tænkte jeg ikke, det må være noget med tidspunktet.
> Tak for hjælpen

Der er bare det ved det at en MIDI fil som sådan ikke er instrumenteret og
derfor vil konvertering til et egentligt spilbart musikformat afhænge
stærkt af hvilke muligheder konverteringsprogrammet lader brugeren få
indflydelse på dette.

Hvad med at afspille MIDI filen i et program der kan det som f.eks. Band in
a Box eller lignende og så bruge CDex til at optage "What You Hear"?

På den måde vælger man selv orkestrering, tempo og andre regler for
tolkning af MIDI filen.

--
Lars Holst

Fra : Mogens

Dato : 19-06-07 09:33

Lars Holst har bragt dette til verden:

> [...]
> a Box eller lignende og så bruge CDex til at optage "What You Hear"?
>
> På den måde vælger man selv orkestrering, tempo og andre regler for

Nu er det ikke noget stort musikalsk mesterværk, så den konvertering
jeg har fået i Direct Midi to MP3 Converter, men tak for info.

Mogens
mohen@SLETc.dk