Dagens år er 1996
Fra : Bjarne K.

Dato : 16-06-07 03:42

Takker

Uha det er svært. Som sagt kan jeg lide næsten alt musik.

Men jeg vælger 1996. p.g.a Wim Wenders film Buana Vista Social Club

Jeg elsker den film , og især fantastiske Ibrahim Ferrer kræver at blive
hørt hyppigt.Mit favorit nummer med ham er "boliviana"
http://www.youtube.com/watch?v=OOrsf7XxzmI, Ingen rigtig video, men
fantastisk musik..

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Peter Westh

Dato : 16-06-07 07:32

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse
> Takker
>
> Uha det er svært. Som sagt kan jeg lide næsten alt musik.
>
> Men jeg vælger 1996.

Aphex Twin udgav det banebrydende "Richard D. James album"
http://www.youtube.com/watch?v=Q5EGUPP0uN0
http://www.youtube.com/watch?v=MdZs5PVcwBs

Martin Hall udgav det fremragende "Random Hold"
http://www.martinhall.com/video_cradlemoon_256.asp
http://www.martinhall.com/video_another_heart_256.asp

Og PJ Harvey og John Parish udgav "Dance Hall at Louse Point"
http://www.youtube.com/watch?v=o4PZIhaM9zU

Squarepusher udgav det jazz-inspirerede "Hard Normal Daddy". Nummeret
"Coopers world" lyder som Weather Report på speed:
http://www.youtube.com/watch?v=Lq-BPomrsxo

/P

Fra : Michael Lund

Dato : 16-06-07 07:46

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse
> Takker
>
> Uha det er svært. Som sagt kan jeg lide næsten alt musik.
>
> Men jeg vælger 1996.

Her finder vi Weird al Yankovic - Amish Paradise
http://www.youtube.com/watch?v=GsfVw9xxoNY

Deep Purple får tilført nyt blod med guitaristen Steve Morse og udgiver det
fremragende album Purpendicular, hvorfra jeg har valgt Sometimes I feel like
screeeming, her i en udgave med klassisk orkester
http://www.youtube.com/watch?v=JwDZTigiDEs

Fra : Broegger

Dato : 16-06-07 08:19

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev news:46734dd4$0$2084
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Takker
>
> Uha det er svært. Som sagt kan jeg lide næsten alt musik.
>
> Men jeg vælger 1996. p.g.a Wim Wenders film Buana Vista Social Club

Kim Larsen udgav Kim og Kjukken med bla Jyllingevej
http://www.youtube.com/watch?v=YLth934ddN8 (en noget alternativ udgave)

I 1996 udgav Michael Jackson "They Don´t Care about Us" på Single.
http://www.youtube.com/watch?v=SSmd_7uDkJo

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 16-06-07 11:15

On Sat, 16 Jun 2007 04:41:31 +0200, "Bjarne K." <ej@neit.nej> wrote:

> [...]
>
>Jeg elsker den film , og især fantastiske Ibrahim Ferrer kræver at blive
>hørt hyppigt.Mit favorit nummer med ham er "boliviana"

Bifrost - "Kassen & Hjertet"

Big Fat Snake - "Fight For Your Love"

Hanne Boel - "Silent Violence"

Phil Collins - "Dance Into The Light"
http://www.youtube.com/watch?v=lAPv3Vx2EGM

Genesis -" From Genesis To Revelation..."

Gnags - Gösta Hammerfedt

Carole King - "Speeding Time" og et fantastisk livealbum
"The Carnegie Hall Concert" med nogle af hendes mange hits.

Mark Knopfler - "Golden Heart"
http://www.youtube.com/watch?v=QVGumxRz3Oo

Kim Larsen - "Hvem Kan Sige Nej Til En Engel"

Mike Oldfield - "The Songs Of Distant Earth"
Her med "The Chamber" http://www.youtube.com/watch?v=ZxFV7W7v8h8

Sebastian udgav hans musik til stykket "Hans Christian Andersen"

Sting - "Mercury Falling" med "Valparaiso"
http://www.youtube.com/watch?v=nRn9mfBOCYs

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Peter Westh

Dato : 16-06-07 11:33

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Genesis -" From Genesis To Revelation..."

Virkelig? Den er da fra 1969!?

Se http://en.wikipedia.org/wiki/From_Genesis_to_Revelation

/P

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 16-06-07 12:02

On Sat, 16 Jun 2007 12:33:00 +0200, "Peter Westh"
<pwesth@fjern.hum.ku.dk> wrote:

>"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
>
>Virkelig? Den er da fra 1969!?
>
>Se http://en.wikipedia.org/wiki/From_Genesis_to_Revelation
>
>/P

Ups, du har helt ret. Albummet er dra 69. Det er min CD der er fra 96.

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-07 13:25

On Sat, 16 Jun 2007 13:02:02 +0200, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

>Ups, du har helt ret. Albummet er dra 69. Det er min CD der er fra 96.

Står den ikke bare foran spejlet?

Fra : Lars Holst

Dato : 16-06-07 12:59

"Bjarne K." <ej@neit.nej> said in news:46734dd4$0$2084
> [...]

blive
> hørt hyppigt.Mit favorit nummer med ham er "boliviana"

Stor respekt!!

Buena Vista Social Club og de relaterede musikere er virkelig og endelig
noget der har åbnet mange danskeres øjne for de hede latinamerikanske
rytmer på anden vis end lige LaBamba gjorde.

Selv har jeg stort set alt materiale udgivet på plade/CD og film med de
folk og har været til adskillige koncerter med forskellige af folkene
bag.
Min første Buena Vista lyd blev erhvervet i Holland i 91/92.
Dengang anede meget få om den betydning det ville få.

Sørgeligt er det dog at de blev "opdaget" så sent af Ry Cooder at flere
af dem allerede er døde nu.

Noget andet er at Wim Wender, foruden filmen om Buena Vista Social Club,
har stået bag flere fantastiske produktioner. Heriblandt "Paris, Texas"
og "Bis am ende der welt".

Men jeg skal da selv nævne lidt musik af betydning for året 1996.

Her er bl.a. Cardigans med deres "First Band On The Moon" en af de store
det år:
http://www.youtube.com/watch?v=sQvIzcWcJHo

Sørgeligt var det at Ella Fitzgerald døde det år.
Hun har fortolket Gershwin, Cole Porter og mange andre på fantastisk vis
med hendes magtfulde og på samme tid romatiske stemme.
Her er et Gershwin nummer: http://www.youtube.com/watch?v=1yKgAEkCKxY

1996 var året hvor der på en dansk TV kanal blev vist koncertfilmen
"Between The Teeth" (som godt nok er fra 1994) af David Byrne. Desværre
er det meget svært at finde et klip fra den fantastiske koncert på
nettet.
Så er det jo betryggende dejligt at vide at man selv har den på VHS og
MC.

Ben Harper spillede sådan her ved en koncedrt i Montreal:
http://www.youtube.com/watch?v=3ycYc5Ll2No

Ellers vil jeg mene at mange andre år var mere spændende end lige 1996.

--
Lars Holst

Fra : Lars Holst

Dato : 16-06-07 13:32

Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> said in

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=3ycYc5Ll2No
>
> Ellers vil jeg mene at mange andre år var mere spændende end lige 1996.

Her er dog et enkelt link til noget af musikken fra koncerten:
http://www.last.fm/music/David+Byrne/Between+the+Teeth

--
Lars Holst

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 16-06-07 14:02

Bjarne K. skrev:

> Men jeg vælger 1996.

Whitney Houston udgav soundtracket til "The Preacher's Wife". Glem
filmen, men dyrk lige musikken, for eksempel live som her:
http://www.youtube.com/watch?v=r6GNWxjlIkE

Spice Girls slog igennem med "Wannabe":
http://www.youtube.com/watch?v=mbjwW1XjGxU

Alanis Morissette hittede med "Ironic":
http://www.youtube.com/watch?v=B4eUSJ5907E

--
»Du siger, jeg kritiserer for meget. Men der er også meget at
kritisere.«

Fra : Bjarne K.

Dato : 17-06-07 02:26

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse

Tak for indsatset, 1996 er vist ikke et super år indenfor musikkens verden.
Som Lars skriver
"Ellers vil jeg mene at mange andre år var mere spændende end lige 1996", så
han får opgaven med at finde et mere spændende år.

Bjarne K.