At gå til koncert
Fra : Ukendt

Dato : 15-06-07 18:44

Til genesis-koncerten i aftes oplevede jeg igen det der mange gange
før har irriteret mig voldsomt, nemlig alle de ølbællende sjatpis....
der render i pendulfart mellem scene, øltelt og toiletter hele
koncerten.

Jeg blev efterhånden ret mopset over gang på gang at blive skubbet
til, trådt over tæerne, spildt øl på af de samme 20-30 personer der
åbenbart havde mere travlt med at få en brandert på, end med at høre
musik. Det er altså ikke ret optimalt at man hele tiden skal vige for
"ølkorpset", når man står og nyder en stille sang med alle sanser.

Er jeg den eneste der oplever dette?

Jeg fatter ikke at de vil betale i dyre domme for at komme til en
koncert, for derefter at bruge hele koncerten med at fragte diverse
væsker frem og tilbage.
Jeg fatter heller ikke at disse personer absolut skal stå i mylderet
foran scenen, hvor de kan genere det maksimale antal mennesker, i
stedet for at blive hængende i baren. De kan jo nemt se og høre
musikken derfra, hvis de skulle få 5 minutters opblomstring der
faktisk gjorde, at de lyttede til det der kommer fra scenen.

Pyha, det gjorde godt at få luft :)

/Alex

Fra : Hauge

Dato : 15-06-07 18:54

Alex Linaa wrote:
> Er jeg den eneste der oplever dette?

Nej, men det må jo bare accepteres. Ellers må du jo købe koncerten på dvd
eller lign., hvis du ikke kan klare det.
Men ja, det er skide træls, men jeg kan sagtens acceptere det, da det jo nu
engang er sådan koncerter er.

/Hauge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-06-07 22:28

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> [...]
> musikken derfra, hvis de skulle få 5 minutters opblomstring der
> faktisk gjorde, at de lyttede til det der kommer fra scenen.

Jeg tror bare du skal acceptere at den slags store koncerter (arena
shows) slet ikke handler om musikken mere. Hvis du vil høre musik så
tar' du på Train, Lades Kælder etc.

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-07 23:06

On Fri, 15 Jun 2007 23:27:46 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

>Jeg tror bare du skal acceptere at den slags store koncerter (arena
>shows) slet ikke handler om musikken mere. Hvis du vil høre musik så
>tar' du på Train, Lades Kælder etc.

Det kan godt være du har ret, desværre.
Det er bare ærgerligt at betale så meget for en oplevelse, og så ende
i en havefest. Godt man de fleste gange er på arbejde i fotograven ved
disse begivenheder, så man er på den anden side af hegnet :)

Og ja, der er masser af musikoplevelser på de små spillesteder, og jeg
besøger dem også flittigt. Men jeg får nok ikke overtalt Genesis til
at spille på Train, tror du?

/Alex

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-06-07 23:13

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

>Men jeg får nok ikke overtalt Genesis til
> at spille på Train, tror du?

Nej, det er der ikke nok penge i, men jeg er sikker på at de nok selv
vil indrømme at det vil være en bedre musikalsk oplevelse for dem og for
publikum.

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-07 23:18

On Sat, 16 Jun 2007 00:13:25 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

>Nej, det er der ikke nok penge i, men jeg er sikker på at de nok selv
>vil indrømme at det vil være en bedre musikalsk oplevelse for dem og for
>publikum.

Sikkert, selv om det må være noget af et rush, at stå og se ud over
35.000 mennesker, der i perioder faktisk alle klapper af det du laver
:)

/Alex

Fra : Karina

Dato : 16-06-07 15:08

> Det er bare ærgerligt at betale så meget for en oplevelse, og så ende
> i en havefest. Godt man de fleste gange er på arbejde i fotograven ved
> disse begivenheder, så man er på den anden side af hegnet :)

Jeg er helt enig! Når man udelukkende kommer for musikkens skyld, er
fulde spader ekstremt irriterende!

Mmmm... mon der nogensinde er nogen, der har overvejet at arrangere en
koncert, hvor der bliver sat hegn mellem den forresten 1/3 og resten? Så
kunne man udelukkende give adgang til den forreste del til dem, der IKKE
skal vade frem og tilbage mellem baren og sceneområdet Medbringelse
af alkohol på dette område forbydes... Hehe.. ja, ja... i praksis næppe
muligt, men tanken er meget rar.

Mvh
Karina

Fra : Ralph

Dato : 16-06-07 12:45

> [...]
> før har irriteret mig voldsomt, nemlig alle de ølbællende sjatpis....
> der render i pendulfart mellem scene, øltelt og toiletter hele

Det er såmænd bare mangel på planlægning, to små snit i hver side af en
Fjælræven, 3 liter rødvin i den ene side, 3 liter hvidvin i den anden side,
15-20 engangkrus, man bliver fuld, står det samme sted hele koncerten, får
en masse opmærksomhed (også fra piger og så er det billigt. Nu er det
godt nok 25 år siden jeg prøvede sidst, det kan godt være der kommer lidt
færre piger hvis jeg skulle gentage succesen.

--
Ralph

Fra : Roland

Dato : 16-06-07 15:54

> Er jeg den eneste der oplever dette?
>
> /Alex

Abselut ikke........

Men som andre har skrevet så er det nok ikke til at komme uden om til
sådanne arena koncerter

Den fedeste koncert jeg har oplevet, var i London på et lille Jazz værtshus
hvor Van Morrison spillede, musikken var i topklasse og ALLE var der for
musikkens skyld, det var fedt

Hvordan oplevede du ellers koncerten.......... Jeg var der selv og syntes at
det var en hammer fed koncert, ønskede dog bare at de havde spilet lidt
mere at deres vintage musik, men eller spillede det bare 100%.

Pierre

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-07 12:04

On Sat, 16 Jun 2007 16:54:16 +0200, "Roland" <prc@tele2adsl.dk> wrote:

>Hvordan oplevede du ellers koncerten.......... Jeg var der selv og syntes at
>det var en hammer fed koncert, ønskede dog bare at de havde spilet lidt
>mere at deres vintage musik, men eller spillede det bare 100%.

Som skrevet tidligere, så synes jeg det var et brag af en koncert
samlet set.
Den mistede lidt af drivet omkring midten, hvor folk begynde at stå og
snakke i smågrupper, men de samlede den hurtigt op igen efter et par
numre.

/Alex