Indisk restaurant i København
Fra : Jørn Ibsen

Dato : 02-08-07 14:09

Jeg arbejder i øjeblikket sammen med en mand, der er udstationeret fra
Indien. Han savnede noget god mad fra sin hjemstavn, men efter at have
besøgt nogle indiske restauranter i København var hans konklusion, at
ingen af dem var særligt gode.

Er der nogen af jer, der har en ide om, hvilken indisk restaurant i
København der laver den mest "ægte" indiske mad (vel vidende at der er
store variationer mellem de forskellige indiske regioner)?

Vh. JIB

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-08-07 10:50

Jørn Ibsen (slet UVOAC) skrev:

> [...]

> København der laver den mest "ægte" indiske mad (vel vidende
> at der er store variationer mellem de forskellige indiske regioner)?

Jeg har spurgt en gammel kollega, som vel at mærke er
pæredansker, men som selv elsker at kokkerere indisk mad.
Han anbefaler 'Tandoori Masala', Sankt Peders Stræde 35.

http://www.tandoori-masala.dk/tandoori/historie.html

--
Herluf :·)

Fra : Jørgen Hess

Dato : 16-08-07 11:09

Kan man få en dansk frikadelle med sovs og kartofler og rødkål i Indien. Vel
at mærke så det ikke kan smages at man er i Indien?
En inder skal selvfølgelig ikke spise svinekød, og hvis han er hindu heller
ikke oksekød. Disse krav kan sagtens honoreres i Danmark.
Men i Danmark mangler vi måske den tradition overleveret i generationer fra
kvinde til kvinde i Indien til at man lige kan lave den indiske mad som
inderens mor kunne det. Det er vel ingen ulykke.

mvh
Jørgen

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-08-07 15:34

Jørn Ibsen (slet UVOAC) wrote:

> Er der nogen af jer, der har en ide om, hvilken indisk restaurant i
> København der laver den mest "ægte" indiske mad (vel vidende at der er
> store variationer mellem de forskellige indiske regioner)?

En af mine absolut favoritter er det Indiske Spisehus på Vester
Fælledvej. Det er simpelt sted, men maden er god og danske billig!

http://www.aok.dk/profile/3324

Martin

Fra : Jakob Skriver

Dato : 18-08-07 11:04

On 2 Aug., 15:09, Jørn Ibsen <j.ib...@UVOACiteration.dk> (slet UVOAC)
wrote:
> [...]
> København der laver den mest "ægte" indiske mad (vel vidende at der er
> store variationer mellem de forskellige indiske regioner)?

Jeg har været ude at spise et par gange med nogle indiske kolleger på
restaurant Indian Taj (http://www.indiantaj.dk).
Konklusionen var at denne restaurant var det nærmeste "rigtig" indisk
mad de var kommet i Danmark.

Maden er god, og der er meget at vælge imellem - så jeg kan kun
anbefale stedet.

Mvh
Jakob