Nem forkælelse...
Fra : Stefanie

Dato : 20-07-07 17:23

Hej gruppe :)
Jeg skal til Sjælland i en uge, og besøge min mor.
Jeg vil forkæle hende om mandagen, den dag jeg ankommer, og lave mad til
hende, til hun kommer hjem fra arbejde...
Jeg forestiller mig således (alle gode råd modtages gerne):

Forret:
Hvidløgsbrød, miniflute skæres over og der kommes hjemmelavet hvidløgssmør
på, og en skive ost. Kan En skrive Cheasy smelte ordentligt?? Og de kommes i
ovnen.

Jeg har tænkt på noget wok, heri vil jeg komme, ris, peberfrugt,
kylling/kalkun, løg, forårsløg og karry. Kan der her kommes hvisløg eller
chili i? Andre foreslag til krydderier?
Hvad skal vi mon have til? Noget nemt og let. Evt. nogle fyldte tomater,
eller?

Dessert:
Alle foreslag modtages gerne - let at lave og ikke alt for fedt...

På forhånd tak.
Venligst
Stefanie

Fra : Sabina H.

Dato : 20-07-07 20:23

"Stefanie" <ingenmail@nejtak.dk> wrote in message
> [...]
> på, og en skive ost. Kan En skrive Cheasy smelte ordentligt?? Og de kommes

lyder lækkert nok, men jeg ville nok lave en lidt anden variant....
jeg ville vælge at købe et lækkert italiensk brød, ciabata eller filone brød
feks....
jeg ville så skære brødet i gode tykke skiver, "smøre" hver skive med et fed
overskåret hvidløg, og riste det lidt.... inden ville jeg lave en
tomatsalat, finthakket og uden kerner, med hvidløg og basilikum (gerne frisk
men tørt kan bruges)....
når brødet var ristet tilstrækkeligt ville jeg læsse et ordentligt lag
tomatsalat ovenpå og servere den med det samme....
man kan også riste brødet med tomaten ovenpå, det er også ret lækkert....

--
Knus,
Sabina

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 20-07-07 22:13

> [...]
> på, og en skive ost. Kan En skrive Cheasy smelte ordentligt?? Og de kommes
-klip-
> På forhånd tak.
> Venligst
> Stefanie

Davs du.

Skær nogle skiver lækkert italiensk brød, og giv dem en let pensling med
olivenolie eller dit hvidløgssmør, så de får lidt smag.
Skær nogle tomater i skiver og læg dem på brødet.
Drys oregano og hvidløg over med mild hånd, og ind i ovnen med dem - 200
grader i 5-10 minutter, alt efter hvor ristede du synes de skal være.
At servere som forret - uha det er guf!
Aner intet om Cheasy.
God tur!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - er undervejs...

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-07-07 22:35

"Stefanie" <ingenmail@nejtak.dk> writes:

> [...]
> på, og en skive ost. Kan En skrive Cheasy smelte ordentligt?? Og de kommes i

Cheasy bliver noget gummi-agtigt, når det bliver smeltet. Jeg ville
enten købe en ordentlig ost eller prøve en af de ideer andre er kommet
med.

> Jeg har tænkt på noget wok, heri vil jeg komme, ris, peberfrugt,
> kylling/kalkun, løg, forårsløg og karry. Kan der her kommes hvisløg eller
> chili i? Andre foreslag til krydderier?

Du kan sagtens komme hvidløg og chili i. Jeg ville bruge ingefær - jeg
er helt pjattet med ingefær. Hmm. Nu ser jeg lige du har skrevet
karry, så er jeg ikke sikker på hverken hvidløg, chili eller ingefær.

> Hvad skal vi mon have til? Noget nemt og let. Evt. nogle fyldte tomater,
> eller?

Er ris ikke fint?

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.