Hvordan grilles oste frankfurtere?
Fra : Peter Henriksen

Dato : 20-07-07 13:07

Oste frankfurtere fra Gøl indeholder jo ost før de grilles, men under
grilningen sprænger de en smule og osten smelter og render ud.

Jeg har prøvet ved svag varme så de ikke skulle sprænge men det gjorde de
alligevel (de skal jo også være færdigstegte), og jeg har prøvet at skære
små riller i, så de ikke sprang så meget, men så render osten jo bare ud
der.

Hos pølsemanden er hans ostepølser jo ekstremt langtidssteget, og der er
masser af ost i.

Hvad gør I for at bevare osten i pølsen når I griller?

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-07 14:36

"Peter Henriksen" <peter.henriksen@yahoo.xxx> skrev i en meddelelse
> [...]
> masser af ost i.
>
> Hvad gør I for at bevare osten i pølsen når I griller?

Går i gang lang tid før og steger dem ved svag varme, så de ikke sprækker.
Jeg tror ikke der er nogen genvej. Iøvrigt syntes jeg ikke at Gøl's pølser
er så gode... De har ingen kødsmag, kun røgsmag. Om man kan lide en SÅ
kraftig røgmsag er naturligvis en smagssag.
Mvh Tommy

Fra : Karina Hansen

Dato : 22-07-07 10:01

Peter Henriksen skrev:
> [...]
> masser af ost i.
>
> Hvad gør I for at bevare osten i pølsen når I griller?

Prøv måske at prikke skindet med en gaffet, så det lige brydes... altså
ikke igennem til osten.. :)