Syltede agurker
Fra : Hauge

Dato : 15-07-07 10:18

Hejsa

Da mit drivhus er begyndt at bugne med agurker, kunne jeg godt tænke mig at
gemme nogle af dem i syltet tilstand til de kolde måneder.

Jeg er godt klar over at Google findes, og har selvfølgelig også fundet ca.
200 forskellige opskrifter, men jeg er interesseret i en eller flere
opskrifter som folket her i gruppen har afprøvet.

En af tingene jeg godt kunne tænke mig, det er noget der består af løg og
agurker i tern, lavet som surt. Men hvilke krydderier kan anbefales? Skal
jeg "bare" købe en asie-sylte-pose, eller er der nogle gode råd i kan give
mig?

Kan denne "løg og agurker" også laves så man har tomater deri, da jeg har
prøvet at lave en hurtig salat af løg, agurk og tomat hvor jeg har brugt
vin-edikke, sukker, salt og peber. Det smager suverent, men er ikke helt
klar over om tomat egner sig til langtidssyltning. Kan jo være at kernerne
skal ud af tomaterne, for at det ikke bare bliver til snask med tiden. Men
gode råd modtages med kyshånd.

Mvh Hauge, der er ny i surt-syltning
--
Undgå højresvingsulykker, drej altid til venstre.