kan man små de små appelsiner fra træet ??~
Fra : Erik Nielsen

Dato : 10-07-07 16:58

Hej
Jeg har fået et fint lille appelsintræ, som jeg holder meget af.
Og der er een dejlig appelsin på, ca. 23mm i diameter !
Træet står ude på min altan de sidste par måneder, det har fået en mængde nye blade
og for mig at se kommer der imellem bladene blomster.
Tænk hvis der også inden det bliver vinter, kommer en masse små appelsiner
Så var det jeg ligesom så for mig, et glas (et sylteglas) fyldt med alle de små
appelsiner.
Er der nogen der ved noget om syltede hjemmedyrkede miniappelsiner?

--
Erik Nielsen

Fra : Erik Nielsen

Dato : 10-07-07 17:02

--
Erik Reinert Nielsen
www.nogn.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-07-07 21:55

> [...]

> alle de små appelsiner.
> Er der nogen der ved noget om syltede hjemmedyrkede miniappelsiner?

Jeg har selv sådan et par "træer" stående. Det ene producerer kumquats, der
kan spises (og vel også syltes). Det andet producerer noget, der ligner
kumquats, men som er uspiselige og alene til pynt. Du må nok lige sikre dig,
om dine frugter er spiselige, eller om de blot er til pynt.

Og nu, vi er ved det: Hvor kan man købe et *ægte* appelsintræ? Jeg har
citron, lime, kumquats og pynte-kumquats, men savner meget en ægte appelsin.
Og jeg savner endnu mere en kafir-lime-træ, hvis noget sådan overhovedet kan
støves op her i landet...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Davidsen

Dato : 10-07-07 23:10

> [...]
> appelsin. Og jeg savner endnu mere en kafir-lime-træ, hvis noget sådan
> overhovedet kan støves op her i landet...

Du er ikke alene: http://www.havenyt.dk/forum/drivhuset/3689.html
De lader til at være opdrivelige hos naboen i syd...

Mvh
Davidsen