Toastmaskine
Fra : nana sørensen

Dato : 08-07-07 15:00

Hej gruppe...

Hvis indlægget passer bedre et andet sted, så peg mig gerne i den rigtige
retning.

Jeg har en toastmaskine. Jeg hader den, men elsker toast. Jeg hader den
fordi den simpelthen er umulig at gøre ren, selvom den skulle være belagt
med noget slip-let. Fastbrændt oste-helvede! Er der nogen her i gruppen der
er stødt på en toastmaskine, hvor man kan tage pladerne af og lægge dem i
blød? Jeg har haft fat i min egen med skruetrækkeren, men ledningerne sidder
direkte i pladerne, så man ikke kan skille lortet ad. Forslag? Om ikke andet
så til en ny, der skal være billig og nem at gøre ren.

Mvh. Nana

Fra : Hauge

Dato : 08-07-07 15:03

Hejsa
nana sørensen wrote:
> Forslag? Om ikke andet så til en ny, der
> skal være billig og nem at gøre ren.

Har desværre kun et enkelt forslag, og det er Tefal grillette, den er ikke
specielt billig, men den er suveren god. Og så kan man få løse plader til
vafler, bøfstegning og andre ting.

Mvh Hauge

Fra : nana sørensen

Dato : 08-07-07 15:09

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message
> [...]
> specielt billig, men den er suveren god. Og så kan man få løse plader til

Kan man tage pladerne til toast af? For så er det vist klart dne jeg skal
have.

Fra : Hauge

Dato : 08-07-07 15:12

Hejsa
nana sørensen wrote:
> Kan man tage pladerne til toast af? For så er det vist klart dne jeg
> skal have.

Jada, ellers ville man jo ikke kunne sætte andre plader på

Den plade jeg bruger til toast i den maskine, er dem der følger med
originalt (stegeplader), det er plane plader med små bølger. Dvs. at den
ikke skærer eller sammenpresser toasten sammen til en ukendelighed, men er
en toast som smager godt og har en god "konsistens"
Der findes specielle toastplader til den, men de er dårligere end den
stegeplade jeg bruger.

Mvh Hauge

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 08-07-07 15:28

Hauge wrote:
> [...]
> ukendelighed, men er en toast som smager godt og har en god
> "konsistens" Der findes specielle toastplader til den, men de er

Vi har også en Tefal og er glade for den, men tro ikke at blot fordi
pladerne kan tages af, er den let at gøre ren. Pladerne er, men resten
af toasteren er ikke. Vores er vel seks år gammel og trænger til en
udskiftning af samme grund.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Hauge

Dato : 08-07-07 15:53

Hejsa
Erik Olsen DK wrote:
> Vi har også en Tefal og er glade for den, men tro ikke at blot fordi
> pladerne kan tages af, er den let at gøre ren.

Enig, men hvis den umiddelbart kun skal bruges til toast, er det ikke noget
problem.

> Pladerne er, men resten
> af toasteren er ikke.

Ja pladerne ryger bare i opvaskeren i ny og næ.

Mvh Hauge

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 08-07-07 16:01

Hauge wrote:
> Hejsa
>
> Enig, men hvis den umiddelbart kun skal bruges til toast, er det ikke
> noget problem.

Flydende ost kan finde de særeste steder hen, og kan være svært at
fjerne fra hjørner og kroge.

Fra : nana sørensen

Dato : 08-07-07 23:06

"Erik Olsen DK" <me@privacy.net> wrote in message

> [...]
> pladerne kan tages af, er den let at gøre ren. Pladerne er, men resten af
> toasteren er ikke. Vores er vel seks år gammel og trænger til en

jeg er ligeglad med det udenom. jeg vil bare ikke spise gamelt fastbrændt
ost. Hvor klam den er udenom pladerne, det er ligegyldigt. LOL På trods af
at jeg er et svin, så er jeg ikke død endnu.

Fra : nana sørensen

Dato : 08-07-07 23:04

> [...]
> en toast som smager godt og har en god "konsistens"
> Der findes specielle toastplader til den, men de er dårligere end den

Jeg kan ikke rigtigt finde selve dimsen, men kun ekstrapladerne. Har du et
link? Overvejer den heftigt faktisk.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 08-07-07 16:23

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ledningerne sidder direkte i pladerne, så man ikke kan skille lortet ad.
> Forslag? Om ikke andet så til en ny, der skal være billig og nem at gøre

Vi har en Severin, købt i Bilka så vidt jeg husker.
Den har 3 sæt teflonbelagte plader som kan vaskes i opvaskeren og den
fungerer fint uden at svine resten hvis man kun bruger én skive ost pr
toast. Den er beregnet til 2 toast pr gang.

Steen.

Fra : nana sørensen

Dato : 08-07-07 23:06

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> wrote in message

> [...]
> fungerer fint uden at svine resten hvis man kun bruger én skive ost pr
> toast. Den er beregnet til 2 toast pr gang.

Den lyder billigere end den anden. Må kigge efter den.

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 08-07-07 17:24

nana sørensen wrote:
> [...]
> skruetrækkeren, men ledningerne sidder direkte i pladerne, så man
> ikke kan skille lortet ad. Forslag? Om ikke andet så til en ny, der

Brug almindelig ost i steet for det såkaldte toatsost, så får du mindre
svineri. Brug træpind, når det brænder på, så begrænser du renseskaderne. .
.. Men efter at have læst om de maskiner, hvor man kan tage pladerne af, er
jeg på vej ud med et skarpladt dankort.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 08-07-07 17:39

3140 Abildgaard wrote:

> Brug almindelig ost i steet for det såkaldte toatsost, så får du
> mindre svineri.

Æh, almindelig ost, hvad er det?

Vi bruger cheddar (Arla's lyse udgave), den smager neutralt og lugter
ikke af så meget når den bliver varm. Når den har fået for lang tid
eller for høj temperatur, bliver den først brun og sprød, og er så
forholdsvis nem at rense af.

Fra : Linde

Dato : 08-07-07 18:43

"3140 Abildgaard" <FJERNpialykke@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> . . Men efter at have læst om de maskiner, hvor man kan tage pladerne af,
> er jeg på vej ud med et skarpladt dankort.

Man kan godt være heldig, at den almindelige skæreost giver et godt
resultat. Jeg har selv haft held med Fætter Kras i en toast med
parmaskinke. Men problemet er, at alm. ost ikke egner sig så godt til
smeltning, og har en tendens til at skilles i fedt og tørstof. Men som du
siger, kan man jo imødegå alt med klude og pinde, hvis man gider. Jeg har
selv en Tefal, med standard grillplader er den suveræn til toast.

Mvh
Linde

Fra : nana sørensen

Dato : 08-07-07 23:07

"3140 Abildgaard" <FJERNpialykke@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> . . Men efter at have læst om de maskiner, hvor man kan tage pladerne af,
> er jeg på vej ud med et skarpladt dankort.

Jeg syntes bare at almindeligt ost bliver for tørt-agtigt. Nok også fordi
jeg ikke bruger skinke, men pepperoni i mine toast og det er en smule mere
tørt.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-07-07 03:30

nana sørensen wrote:
> Hej gruppe...

Hej

> [...]
> direkte i pladerne, så man ikke kan skille lortet ad. Forslag? Om ikke andet
> så til en ny, der skal være billig og nem at gøre ren.

Jeg købte en med udskiftelige plader i Imerco, for et par år siden. OHB,
såvidt jeg husker. Den var ret billig (kr 150-200?), og der fulgte 3
slags plader med, selv om jeg dog kun har brugt de almindelige (dem til
"trekantede" toasts).

Bare gå ind og spørg efter en toaster med plader der kan tages ud.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : MLN

Dato : 09-07-07 21:57

Jeg har også en toast masiken med aftagelige plader, ganske glimrende.
Jeg vil dog anbefale at man køber en maskine hvor pladerne er ekstra store.
Netop fordi osten har tendens til at flyde ud.
På min maskine er der ost i samtlige samlinger, fjedre og ledninger.
Naturligvis renser jeg den så godt jeg kan, men det forsvinder bare aldrig
helt.
Derfor: køb med STORE plader.

Yours
MauerMan