til kaffen ?
Fra : jytte jensen

Dato : 29-06-07 11:39

Jeg kunne tænke mig at prøve noget nyt end det sædvanlige konjak og likør
til kaffen efter en god middag.

Men hvad ?
Har I nogle gode og mere moderne forslag ?

Jytte

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 29-06-07 14:53

On Fri, 29 Jun 2007 12:38:52 +0200, jytte jensen wrote:

> Har I nogle gode og mere moderne forslag ?

En god rom - Ron Zacapa, f.eks - 23'eren er vist stadig til at finde.

Ron Botran Solera kunne være et andet bud; den bør koste omkring 400,-
mens Zacapaen nok er tæt på de 500,- DKK.

Skal det være billigere, kan rom fra både både Matusalem og El Dorado
anbefales.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Niels

Dato : 29-06-07 20:23

On 29 Jun., 12:38, "jytte jensen" <missmer...@tele.dk> wrote:
> Jeg kunne tænke mig at prøve noget nyt end det sædvanlige konjak og likør
> til kaffen efter en god middag.
>
> Men hvad ?

Sex

--
Niels

Fra : jytte jensen

Dato : 29-06-07 20:27

"Niels" <nboegh@gmail.com> skrev i en meddelelse
On 29 Jun., 12:38, "jytte jensen" <missmer...@tele.dk> wrote:
> Jeg kunne tænke mig at prøve noget nyt end det sædvanlige konjak og likør
> til kaffen efter en god middag.
>
> Men hvad ?

Sex

Ja - det er det vi bliver, men til KAFFEN ? ;-(

Jytte
--
Niels

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-06-07 21:29

In news:F1dhi.39$po6.24@news.get2net.dk,
jytte jensen <missmerkur@tele.dk> typed:
> "Niels" <nboegh@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Sex
>
> Ja - det er det vi bliver, men til KAFFEN ? ;-(
>
> Jytte

Hvis det absolut er noget til kaffen som skal serveres i glas, så er
det vist svært at finde på andet end cognac og likør. Jeg synes ikke
der findes andet der ligesom passer til kaffesmagen. Jeg er i hvert
fald aldrig blevet præsenteret for andre alternativer.

Man kunne evt. forsøge sig med crepes suzettes. De bliver jo
flamberet med cognac og likør og så serveret med en skefuld
vanilleis. Man kan også prøve fine dessertchokolader eller After
eight eller en æske med små chokolade likørflasker. Der findes også
æsker med forskellige slags portions iskager, der er nok at
muligheder.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Niels

Dato : 29-06-07 21:26

> Ja - det er det vi bliver, men til KAFFEN ? ;-(

Nåh, ok. Her er et par forslag:

Prøv en usødet Cognac. Købes i en rigtig vinhandel.

Eller tænk lidt i kontraster til kaffe:

Kølig Eau de Vie, Calvados (de billigste er de bedste) eller Armagnac.

I Portugal har jeg fået Eau de Vie (baseret på pære) i et højt slankt
glas placeret i et større glas. Der var knust is i mellem. Meget
delikat.
Kommer til at tænke på en ting: Kold Eau de Vie (baseret på kirsebær)
og så byd også et stykke Mon Cherie til (fåes tit i Netto til en tyver
for en æske).
De tyske pendanter til Eau de Vie er tit bedre end de franske, Det er
ærgeligt, at vi i Danmark ikke laver Eau de Vie'r, når vi nu har så
godt klima til f.eks. æbler og jordbær. Nåh, i det mindste udnytter vi
kartoflerne...

Skål!

--
Niels

Fra : jytte jensen

Dato : 29-06-07 22:11

> [...]

ærgeligt, at vi i Danmark ikke laver Eau de Vie'r, når vi nu har så
godt klima til f.eks. æbler og jordbær. Nåh, i det mindste udnytter vi

Lyder interessant med Eau de Vie.

Jytte

Fra : Gert Krabsen

Dato : 30-06-07 09:46

jytte jensen wrote:
> [...]
> ærgeligt, at vi i Danmark ikke laver Eau de Vie'r, når vi nu har så
> godt klima til f.eks. æbler og jordbær. Nåh, i det mindste udnytter vi

Ja, til at spise, til pommes frites og lignende - samt til bindemiddel i
grill-briketter.

Men det serverer man som regel ikke til kaffen

/Krabsen

p.s. Til snaps? Det er mange år siden, Spritfabrikkerne skiftede
kartoflerne ud med korn.

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-07 23:26

Schumachers Orange brændevin kunne være et godt bud...

http://www.schumachers.dk/

Mvh

Casper