grimme gryder
Fra : Kirsten Marker

Dato : 20-06-07 13:41

Et godt tip er, er for at undgå misfarvninger i vore dyre gryder er, at
komme saltet i, NÅR VANDET KOGER;
at jeg skulle blive så gammel, før jeg fandt ud af det!
MVH/km

Fra : Hauge

Dato : 20-06-07 20:40

Kirsten Marker wrote:
> Et godt tip er, er for at undgå misfarvninger i vore dyre gryder er,
> at komme saltet i, NÅR VANDET KOGER;
> at jeg skulle blive så gammel, før jeg fandt ud af det!

Eller køb nogle ordenlige gryder, uanset om de er dyre eller billige, men
mine har aldrig skiftet farve uanset kold eller varmt vand før saltning..

/Hauge

Fra : Gamle

Dato : 20-06-07 21:29

Hauge wrote:

> Eller køb nogle ordenlige gryder, uanset om de er dyre eller billige,
> men mine har aldrig skiftet farve uanset kold eller varmt vand før
> saltning..

Hmm.
Eva trio m flere er lavet af 18/8 stål.
Kender ikke gryder lavet af bedre materiale.

Mvh.
Torben

Fra : Hauge

Dato : 20-06-07 21:36

Gamle wrote:
> Eva trio m flere er lavet af 18/8 stål.
> Kender ikke gryder lavet af bedre materiale.

Tjaeh, det er mine gryder også (18/8 altså), og de har ikke omtalte problem.
Så noget må der jo være galt med skidtet, siden denne misfarvning.

/Hauge

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-06-07 09:10

> Tjaeh, det er mine gryder også (18/8 altså), og de har ikke omtalte
> problem. Så noget må der jo være galt med skidtet, siden denne
> misfarvning.

Eller der er forskel på hvor meget kalk der er i vandet de forskellige
steder?

Fra : Hauge

Dato : 21-06-07 13:42

Per Nielsen wrote:
> Eller der er forskel på hvor meget kalk der er i vandet de forskellige
> steder?

Troede ikke det havde ret meget at sige, når det er salt der snakkes om. Men
her hvor jeg bor, er vandet meget hårdt.

/Hauge

Fra : Kirsten Marker

Dato : 21-06-07 14:50

sæ`føli´må det være årsagen.!