Har du lyst til at være med i en madklub i~
Fra : Christian Jakobsen

Dato : 16-06-07 17:09

Hej

Jeg søger nogen der har lyst til at være med til at starte en madklub i
København. En "klub" hvor vi samles om et godt måltid mad og en god flaske
vin eller øl.

Det behøver ikke nødvendigvis at være 3-retters gourmet, men kan lige så vel
være et enkelt og godt måltid tilberedt af gode råvarer.

Det er ikke noget krav at man er god til at lave mad, ligesom køn og alder
er underordnet. Det primære er det sociale og glæden ved god mad og drikke.

Tanken er, at madlavningen går på skift mellem medlemmerne. Jeg havde
forestillet mig, at vi kunne mødes en gang om måneden eller lignende, men
det kan vi jo altid snakke om. Størrelsesmæssigt synes jeg en flok på
omkring 5-6 personer ville være passende, men det er ikke så vigtigt.

Er der nogen der er friske? Kom glad!

Skriv til madklub.kbh@gmail.com

Venlig hilsen
Christian

Fra : Ralph

Dato : 16-06-07 17:29

"Christian Jakobsen" <madklub.kbh@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg søger nogen der har lyst til at være med til at starte en madklub i
> København. En "klub" hvor vi samles om et godt måltid mad og en god flaske

Nu er jeg desværre udelukket pga. geografi, men tilllader mig alligevel at
komme med et godt råd:
Sæt nogle rammer, der er folk der ikke tåler visse madvarer (mig f.eks. der
lider af urinsyregigt), alkoholikerer der ikke må drikke, jøder der ikke må
spise svin, allergikere der ikke må spise...., vegetarer......

Var engang med i en vegetar-spise-klub hvor en værtinde engang serverede
kaviar, ikke særligt smart.

--
Held og lykke med klubben
Ralph

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 17-06-07 09:11

> [...]
> ikke må spise svin, allergikere der ikke må spise...., vegetarer......
> Var engang med i en vegetar-spise-klub hvor en værtinde engang serverede

Tja, det kan da godt være at der bør sættes nogle rammer, det havde jeg ikke
lige tænkt over. Egentlig har jeg ikke lyst til at udelukke nogen, men det
skal IKKE være en vegetarklub og ej heller en klub hvor der ikke kan
serveres alkohol... (det er jo op til en selv om man vil drikke det til
maden, men ofte indgår vin og andet jo som ingrediens i maden). Er man meget
kræsen eller allergisk over for en masse ting, sætter det nok også for mange
begrænsninger...

--
Venlig hilsen
Christian

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-06-07 10:19

> [...]
> f.eks. der lider af urinsyregigt), alkoholikerer der ikke må drikke,
> jøder der ikke må spise svin, allergikere der ikke må spise....,

Ja, så fik du da skudt den madklub ned, inden den overhovedet kom i gang.

Måske du kan overveje, at man kan vende den om: Altså at mennesker, der
kræver særlige hensyn, selv beslutter, om de ønsker at deltage i en madklub
uden begrænsninger og faste rammer?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 17-06-07 10:32

> [...]
> kræver særlige hensyn, selv beslutter, om de ønsker at deltage i en
> madklub uden begrænsninger og faste rammer?

Jeg ventede næsten bare på at der ville komme et indlæg som dit... Som jeg
skrev tidligere, så havde jeg egentlig heller ikke lyst til at sætte
begrænsninger, men havde ikke tænkt så meget over det. Havde bare lyst til
at samle nogen til noget god mad, uden at det skulle være eventuelle
begrænsninger der var i fokus.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at vende den om? Det er vel altid
folk selv der vælger om de vil deltage, hvad enten de kræver særlige hensyn
eller ej?

--
Venlig hilsen
Christian

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-06-07 10:28

> [...]

> Jeg søger nogen der har lyst til at være med til at starte en madklub
> i København. En "klub" hvor vi samles om et godt måltid mad og en god

God og sjov idé.

> Er der nogen der er friske? Kom glad!

Jeg kunne muligvis være lidt fristet. Jeg vil dog ikke gide bruge tid på en
madklub med begrænsninger som ellers anbefalet af Ralph. Et formål med
deltagelse i en sådan madklub vil for mig netop være chancen for at bliver
præsenteret for noget overraskende og nyt, jeg ikke selv havde kunne
udtænke.

Hvis en madklub på forhånd udelukker bestemte fødevarer af hensyn til
bestemte medlemmer, så respekt for det. Så er klubben bare ikke noget for
mig.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Hauge

Dato : 17-06-07 10:33

Hej
Jens Bruun wrote:
> Hvis en madklub på forhånd udelukker bestemte fødevarer af hensyn til
> bestemte medlemmer, så respekt for det. Så er klubben bare ikke noget
> for mig.

Nu kan fastsatte rammer jo også være en positiv ting, altså at alle skal
kunne spise/tåle "alt", og kan man ikke det, så skal man ikke melde sig til.

Jeg synes også at det er en suveren ide med sådan en klub, det kan jo gøre
at man kan give hinanden gode ideer i den daglige og lidt mere fine
madlavning.

Mvh Hauge

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-06-07 10:44

> Nu kan fastsatte rammer jo også være en positiv ting, altså at alle
> skal kunne spise/tåle "alt", og kan man ikke det, så skal man ikke
> melde sig til.

Jeg tror sør'me, vi er enige, selvom vi definerer "rammer" forskelligt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 17-06-07 10:34

> [...]
> Hvis en madklub på forhånd udelukker bestemte fødevarer af hensyn til
> bestemte medlemmer, så respekt for det. Så er klubben bare ikke noget for

Hmm, så tror jeg du har misforstået det jeg skrev. Jeg ønsker nemlig heller
ingen begrænsninger

--
Venlig hilsen
Christian

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-06-07 10:41

> Hmm, så tror jeg du har misforstået det jeg skrev. Jeg ønsker nemlig
> heller ingen begrænsninger

Nej. Jeg har ikke misforstået, hvad du skrev. Jeg prøvede bare at imødegå
Ralphs forslag om begrænsninger. Jeg ved godt, du ikke har talt om
begrænsninger.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 17-06-07 10:44

> Nej. Jeg har ikke misforstået, hvad du skrev. Jeg prøvede bare at imødegå
> Ralphs forslag om begrænsninger. Jeg ved godt, du ikke har talt om
> begrænsninger.

Sorry, det var mig der ikke så at det var Ralphs indlæg du svarede på...

--
Venlig hilsen
Christian

Fra : Kim Schulz

Dato : 17-06-07 10:40

On Sun, 17 Jun 2007 11:31:56 +0200
"Christian Jakobsen" <madklub.kbh@gmail.com> wrote:
[snip]
> Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at vende den om? Det er
vel
> altid folk selv der vælger om de vil deltage, hvad enten de kræver
> særlige hensyn eller ej?

Det er nok noget med at nogen vil vælge det fra hvis der _er_ grænser,
imens andre vælger det fra hvis der _ikke_er_ grænser.
Personligt ville jeg have frie hænder til hvad jeg kunne lave af mad,
hvis jeg var i en sådanne madklub. Om folk kunne lide det eller ej
eller havde en overbevisning der gjorde at de ikke ville spise det - ja
det var deres eget problem.

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/