The Departed - SPOILER!
Fra : Per Vadmand

Dato : 25-06-07 09:58

Er der andre end mig, der synes, at "The Departed" var en rtodet og alt for
lang film (trods gode skuespillere og ofte godt spil) som til sidst, da
plottet har malet sog op i en krog, slipper ud af det på billigste måde ved
at lade samtlige hovedpersoner udrydde hinanden?

NB: Jeg ved godt, at ovennævnte karakteristik også kunne bruges om
Shakespeares Hamlet og andre klassiske tragedier, men de har ligesom så
meget anet end action at byde på, ikke?

Per V.
--
CEPOS: Center for ekstraordinært prætentiøs organiseret selvtilfredshed

Fra : Zeki

Dato : 25-06-07 10:42

> [...]
> da plottet har malet sog op i en krog, slipper ud af det på billigste måde
> ved at lade samtlige hovedpersoner udrydde hinanden?

Jeg synes den var udemærket, men alt for opreklameret blot fordi der var
navne som Scorsese og DiCaprio involveret. Ja, gode skuespillerpræstationer
og alt det der, men jeg havde nok forventet mig en mere intens og
uforudsigelig historie grundet mine høje forventninger til hvad Scorsese
ellers har lavet.

Jeg synes 'State Of Grace' som minder meget om den, er en langt bedre film.

Mvh
Zeki

Fra : Jan Andersen

Dato : 25-06-07 10:56

On Mon, 25 Jun 2007 10:58:03 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>plottet har malet sog op i en krog, slipper ud af det på billigste måde ved
>at lade samtlige hovedpersoner udrydde hinanden?

Jeg er meget glad for Scorsese, men jeg kedede mig bravt igennem The
Departed. Jeg synes ikke historien bevægede sig nogen steder
interessant hen og Nicholson var totalt spildt.

Jeg begynder at tro at Scorsese har sine bedste film bag sig. Som en
anden favorit, Woody Allen.

--
Jan

Fra : Brian P

Dato : 25-06-07 14:45

On 25 Jun., 10:58, "Per Vadmand" <p...@post.tele.dk> wrote:
> [...]
> plottet har malet sog op i en krog, slipper ud af det på billigste måde ved
> at lade samtlige hovedpersoner udrydde hinanden?

Jeg er heller ikke særligt begejstret for THe Departed, som virker
over-done og sjusket lavet på samme tid. Dog synes jeg ikke, at
skuespillet er specielt godt. Især Matt Damon og Jack Nicholsen
(over)spiller ret dårligt.

Vil igen-igen benytte lejligheden til at anbefale Infernal Affairs,
som The Departed er et blodfattigt remake af, samt efterfølgerne
Infernal Affairs II og III, der leger med prequel og sequel-formen på
en raffineret måde, der næsten gør at de næsten overgår etteren.

http://imdb.com/title/tt0338564/
http://imdb.com/title/tt0369060/
http://imdb.com/title/tt0374339/

I den oprindelige Hong-Kong version dør alle i øvrigt ikke til sidst,
men Scorsese og co. har åbenbart villet udelukke muligheden for en
toer og en treer. Too bad.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 25-06-07 18:09

Per Vadmand forklarede:
> [...]
>
> NB: Jeg ved godt, at ovennævnte karakteristik også kunne bruges om
> Shakespeares Hamlet og andre klassiske tragedier, men de har ligesom så meget

Jeg var også temmelig forvirret, og skuffet.
Jeg ser ikke mange film, men når jeg ser nogen, så er de oftest udvalgt
efter om Pacino, DeNiro, Norton eller lign, karismatiske skuespillere
er med.
Her fejlede den udvælgelsesproces!
Kai

Fra : Maria de Francis

Dato : 26-06-07 07:54

:
: NB: Jeg ved godt, at ovennævnte karakteristik også kunne bruges om
: Shakespeares Hamlet og andre klassiske tragedier, men de har ligesom så
: meget anet end action at byde på, ikke?

Jeg var også skuffet over den. Det var en tynd omgang og spild af gode
skuespillere.
Og hvad var det der manglede? Historien var for tynd og langtrykket,
skuespillerne "spillede ikke igennem" (eller instruktionen missede
overblikket?) og den var uinteressant.

Mvh Maria

--
Vold og terror er tegn på uvidenhed
og manglende udvikling.

Fra : Henrik 'Drix' Jensen

Dato : 26-06-07 08:56

"Maria de Francis" skrev i en meddelelse ...
> [...]
> Og hvad var det der manglede? Historien var for tynd og langtrykket,
> skuespillerne "spillede ikke igennem" (eller instruktionen missede

Jeg kunne ikke udtrykke det bedre selv....dog ville jeg mene den var
langtrUkket

- D.
....| www.drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 26-06-07 10:32

Henrik 'Drix' Jensen skrev bl.a.:

> Jeg kunne ikke udtrykke det bedre selv....dog ville jeg mene den var
> langtrUkket

Jeg syntes nu det var en formidabel god film. (Av, ikke slå!) Og en del
andre tumper har åbenbart ment det samme:
http://www.imdb.com/title/tt0407887/ratings

Først nogle uger senere så jeg "Infernal Affairs" (på dvd). Den var kun
*næsten* lige så god. (Av, av!) Og igen er andre åbenbart enige med mig:
http://www.imdb.com/title/tt0338564/ratings

Men vi har jo alle ret ...

--
Mvh.: Jørgen Grandt
- som altid kun udtaler sig på egne vegne. Det' nok også mere end nok.

Fra : Maria de Francis

Dato : 26-06-07 16:26

"Henrik 'Drix' Jensen" <kirsebaer@drixieland.dk> skrev i en meddelelse
:
: "Maria de Francis" skrev i en meddelelse ...

Snip
:>langtrykket,
Snip

: Jeg kunne ikke udtrykke det bedre selv....dog ville jeg mene den var
: langtrUkket
:
: - D.

LOL
Ja, det smut' det 'skidt.
Helt enig....langtrUkket omgang. Eller var det langtrukken....?
pyt....

Mvh Maria

Fra : Henrik 'Drix' Jensen

Dato : 28-06-07 13:33

Maria de Francis skrev i en meddelelse ...
> LOL
> Ja, det smut' det 'skidt.
> Helt enig....langtrUkket omgang. Eller var det langtrukken....?
> pyt....

Men det undrer mig, hvorfor folk finder den god. Jeg har forsket lidt i
sagen, og tror måske, at det er fordi vi to ser for mange film, Maria. For
jeg kan ikke komme på noget, der ikke er set før i denne film. Og endda i
samme kontekst . Men den teori holder alligevel ikke helt, da min bror,
syn's den er helt fantastisk. Og han har set lige så mange film som mig
(så'en cirkus).

Men indtil nogen siger/skriver HVORFOR den er så god.....tjah......så må det
jo stå hen i det uvisse

-- D.
....| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-07 14:41

> [...]
>
> Per V.
> --
> CEPOS: Center for ekstraordinært prætentiøs organiseret selvtilfredshed

Jeg synes faktisk den var rigtig god - jeg var i hvert fald helt stille
under det meste af filmen, og jeg plejer ikke at kunne holde kæft medmindre
filmen er god;)

Men - jeg har ikke set ret mange film i denne og lignende genrer, og slet
ikke nogen af mesterværkerne, som Gofather, Godfellas og hvad de ellers
hedder. Den eneste anden Scorcese film jeg har set var Gangs of New York som
jeg synes var skrækkelig.

Mark Wahlberg og Martin Sheen var skrækkeligt castet synes jeg, men det hele
blev overskygget af Leonardo DiCaprio som jeg virkelig synes er blevet en
fænomenal skuespiller her 10 år efter Titanic. Hans skuespil var det hele
værd. Matt Damon er i mine øjne tit en anelse kedelig og lidt for dukset.

Malene