giallo, hvor starter jeg
Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 20-06-07 17:23

Okay, nu er det tid til at kaste sig over en ny "genre"...de her såkaldt
giallo film har jeg læst en del om...nogle der gider give mig nogle bud på
nogle film at starte med...

BK

It's only pain, it only hurts. I'm only down on the floor, where I've been
before, and I'll be here again.

Fra : Rene Madsen

Dato : 20-06-07 18:40

Uden at skulle gøre mig klog på kvalitet osv, det er ikke helt min
genre....så kender jeg kun 3 titler som skulle tilhøre denne genre

- Dødens puslespil (l'uomo senza memoria / puzzle)
- New york ripper (lo spuartatore di new york)
- Torso (I corpi presentano tracce di violenza carnale)

Håber jeg har stavet original titlerne korrekt

Rene

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 20-06-07 18:59

"Rene Madsen" <asian-movies@asian-movies.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - New york ripper (lo spuartatore di new york)
> - Torso (I corpi presentano tracce di violenza carnale)

Er det også film du kan anbefale?

Fra : Rene Madsen

Dato : 20-06-07 19:35

nej har ikke set dem endnu, er dog sikker på at de nok skal komme forbi
skærmen en eller anden dag

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 20-06-07 22:50

Brian, Rikke og Kristian skrev:

> Er det også film du kan anbefale?

Jeg har set "Dødens puslespil", men det er også den eneste giallo-film, jeg
har set, så jeg ved ikke, hvor meget mit indspark er værd.

Mordmysteriet var udmærket skruet sammen, men ikke bedre end i et
gennemsnitligt afsnit af "Hun så et mord". Filmen er over 30 år gammel, så
de grafiske voldsscener, der skulle være genrens kendetegn, virker
ufrivilligt komiske.

Jeg fortryder ikke, at jeg så filmen, men omvendt har den ikke fået mig til
at jagte flere film i genren.

--
Mvh. Peter

Fra : Hagar

Dato : 20-06-07 19:48

> [...]
>
> BK

> It's only pain, it only hurts. I'm only down on the floor, where I've been

Hvis du kigger på siden her http://en.wikipedia.org/wiki/Giallo og spoler
lid ned, så er der nogle emner at kigge på, jeg har dog ikke set nogle af
dem.

Hagar

Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-06-07 19:56

> Okay, nu er det tid til at kaste sig over en ny "genre"...de her såkaldt
> giallo film har jeg læst en del om...nogle der gider give mig nogle bud på
> nogle film at starte med...

Tenebre af Dario Argento er god. Med den kan det ikke gå helt galt. Jeg kan
ikke lide Argentos Suspiria med hekse osv. men hans giallo film er super
underholdning og Tenebre er super.
--
sniper_Nolight

Fra : Jesper

Dato : 20-06-07 22:13

wrote:

> [...]
> giallo film har jeg læst en del om...nogle der gider give mig nogle bud på

Don't Torture A Duckling
A Lizard In A Woman's Skin
Blod And Black Lace
Stagefright