Mysterious Skin ( ingen spoiler)
Fra : Peter Heide

Dato : 20-06-07 13:53

Har langt om længe fået premiere i DK ,må formode
at alle der har haft lyst til at denne film HAR fået set den ( er
fra 2004) mærkeligt den først får premiere så sent men
bedre sent end aldrig.

Filmen handler om 2 drenges oplevelser i fbm et seksuelt overgreb
fra deres baseball-træner og hvordan de tackler det op
igennem teenage-alderen. Den ene vælger at fornægte oplevelse
ved at pakke den ind i en drømmeverden den anden
tager konsekvensen og bliver trækkerdreng .Hvilket er
lidt mystisk ; drengen er 8 år og på det tidlige tidspunkt
allerede godt klar over hans tilbøjligheder til det modsatte
køn og panikker ikke over "the coach" (prototypen på
læder-bøsse UDEN læder) lettere ekstreme lyster.Men
får tlsyneladende et partnerskab med den pædofile.

Slutningen er fandme en overraskelse. Jeg syntes selv jeg ret
god til at regne et plot ud, men denne fangede jeg først til
sidst. Lavmælt men uhyggelig.

Filmen er en "must see" med et fantastisk soundtrack.
Syd Barrett's Golden Hair er blevet genindspillet i en flot
version mm

Jeps. Jeg kan ikke lade være med at give karakterer :

9 børnelokkere ud af 10

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 23-06-07 13:15

Peter Heide skrev:

> Har langt om længe fået premiere i DK ,må formode
> at alle der har haft lyst til at denne film HAR fået set den ( er
> fra 2004) mærkeligt den først får premiere så sent men
> bedre sent end aldrig.

Jeg har hørt om den før, men ikke fået set den. Jeg vil prøve at få
det gjort en dag. Men generelt er der vel et bredt publikum, der ikke
opdager film, der ikke har været i almindelig biografdistribution
eller på tv endnu, uanset hvor meget omtale de har fået på nettet og
på filmfestivaler.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk