Prioritering af tv-serier
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 16-06-07 10:12

Min kone ønsker sig en dvd-boks med et antal afsnit af den bedste
tv-serie ... men hvad er det for en?

Hvad er jeres bud på rækkefølgen i kvalitet og underholdningsværdi, hvis
vi nøjes med at vælge imellem følgende serier hvori der optræder
'rigtige' filmskuespillere. Hvilken er nr. 1 og hvilken er nr. sjok:

Vild med dig
Venner
Desperate Housewives
Sex and the City
Ally McBeal
Heksene fra Warren Manor

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.hamigen.dk

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 16-06-07 10:24

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vi nøjes med at vælge imellem følgende serier hvori der optræder
> 'rigtige' filmskuespillere. Hvilken er nr. 1 og hvilken er nr. sjok:

Ud af dem du har nævnt ville nummer et herhjemme klart blive "Venner", og
det er min kone mere end enig i, faktisk er det hende der har set serien
flest gange.

Ellers kan min kone også rigtig godt lide "Deadwood" og "Frasier"

BK

Fra : Kim2000

Dato : 16-06-07 11:01

> [...]
> vi nøjes med at vælge imellem følgende serier hvori der optræder
> 'rigtige' filmskuespillere. Hvilken er nr. 1 og hvilken er nr. sjok:

Venner, der kan slet ikke være tvivl, det er en af de ganske få serier der
kan ses igen og igen og igen og igen og igen og......

mvh
Kim

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-06-07 20:41

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Venner, der kan slet ikke være tvivl, det er en af de ganske få serier der
> kan ses igen og igen og igen og igen og igen og......

Enig, selvom jeg har boksen med alle afsnit, så kan jeg ikke lade være at se
med når der sendes et afsnit på Zulu eller TV2, og det er ligegyldigt om
afsnittene er fra forskellige sæsoner, nu kender man jo sine venner, så de
er altid gode at være i selskab med

Så herfra også Thums up på venner

Mvh

Kim

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 16-06-07 12:12

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> wrote in message
> [...]
> vi nøjes med at vælge imellem følgende serier hvori der optræder
> 'rigtige' filmskuespillere. Hvilken er nr. 1 og hvilken er nr. sjok:

Helt klart Venner! Boxen med alle 10 sæsonner kan desuden fås for 999kr - så
hvis du tænker på mængden og timer af underholdning du får, så er det et
godt køb!

Uanset hvor dårligt humør jeg er, eller hvis jeg og min kæreste lige har
været oppe og skændes. Så sidder vi med et kæmpe smil på og klukker få
sekunder efter fordi hovedet er drejet over på Venner der tilfældigvis kørte
på Tv2 den eftermiddag

Mvh. Martin

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 16-06-07 12:45

Jørgen Grandt skrev:

> [...]
> hvis vi nøjes med at vælge imellem følgende serier hvori der
> optræder 'rigtige' filmskuespillere. Hvilken er nr. 1 og hvilken er

Jeg er glad for alle sammen undtagen den sidste, som jeg dog heller
ikke har set mere end få afsnit af. Jeg har svært ved at vælge mellem
dem. Venner er den "største". Vild med dig føles mere ægte. Sex and
the City er vovet og lækker. Desperate Housewives er god, men holder
den til gensyn? Ally var original i starten, men fusede lidt ud.

--
»The day after tomorrow is the first day of the rest of your life.«

Fra : Brian P

Dato : 16-06-07 13:22

On 16 Jun., 11:12, Jørgen Grandt <Unstabl...@Cable.dk> wrote:

> [...]
> vi nøjes med at vælge imellem følgende serier hvori der optræder
> 'rigtige' filmskuespillere. Hvilken er nr. 1 og hvilken er nr. sjok:

1. Sex and the City
2. Desperate Housewives
3. Venner
4. Ally McBeal
5. Heksene fra Warren Manor
6. Vild med dig

Overvej evt. en af flg.:

Grey's anatomy - en af de mest populære serier i USA pt. Første sæson
er ude med danske undertekster. En rigtig kvinde-serie i stil med ER,
bare mere soapet.
Six Feet Under - serien er afsluttet, består af 5 boxsæt. Stor kunst.
West Wing - afsluttet, 6 boxsæt. Genial serie.

Eller Battlestar Galactica. De første 2 sæsoner er ude på DVD (husk at
tjekke, om mini-serien er med, den er ikke med på alle udgaver). Den
bedste igangværende am. serie. Men din kone skal nok være til SF.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-06-07 23:16

Hej!

Brian P wrote:
> Eller Battlestar Galactica. De første 2 sæsoner er ude på DVD (husk at
> tjekke, om mini-serien er med, den er ikke med på alle udgaver). Den
> bedste igangværende am. serie. Men din kone skal nok være til SF.

Eh, sæson 4 kommer da ikke før engang i 2008?!

http://www.scifi.com/scifiwire/index.php?category=2&id=40133

Sæson 3 er for længst overstået :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Brian P

Dato : 17-06-07 08:21

On 17 Jun., 00:16, Kim Voss Schrader <usen...@mumbojumbo.dk> wrote:

> Eh, sæson 4 kommer da ikke før engang i 2008?!

Nej, men da den ikke er afsluttet, er den da stadig igangværende. De
nye - sidste - afsnit kommer i januar 2008, men der kommer en mini-
serie i to afsnit allerede til november.

> Sæson 3 er for længst overstået :(

Men er ikke ude på DVD endnu.

Fra : Maria de Francis

Dato : 17-06-07 11:31

:
[...]

Jeg går ud fra at det så er den type serier, som du nævner, at din kone er
specielt vild med.
Og hvad mon du mener med rigtige filmskuespillere? Er det serier, der er
virkelighedstro....sådan langt hen af vejen.
Nu kan jeg godt selv lide serier som Heroes, X-files og Millenium, men en
prioritering af din liste ville se sådan ud:
1) Sex and the City
2) Desperate Housewives
3) Heksene fra Warren Manor
4) Venner
5) Ally Mc Beal. Bedst i de afsnit hvor speciel effect seriøst ruller sig ud
og/eller de 7 afsnit hvor Anne Heche er med, IMHO
6) (Kender ikke) Vild med dig.

Mvh Maria

--
In the end it's all good
If it's not good...It's not the end

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 17-06-07 19:06

Maria de Francis skrev bl.a.:

> Jeg går ud fra at det så er den type serier, som du nævner, at din
> kone er specielt vild med.

Ikke nødvendigvis. Men det er serier som vi med ujævne mellemrum har set
et afsnit eller to af.

> Og hvad mon du mener med rigtige filmskuespillere?

Dermed mener jeg spillere som også har medvirket i ikke-serier og i
produktioner som ikke "kun" har været skabt til tv-, men til
biograffilm. Kvinder som fx Helen Hunt, Teri Hatcher og Sarah Jessica
Parker.

> Er det serier, der er virkelighedstro....sådan langt hen af vejen.

Det er det nok - for min kones vedkommende. Drama og humor.

> en prioritering af din liste ville se sådan ud:
> 1) Sex and the City
> 2) Desperate Housewives
> 3) Heksene fra Warren Manor
> 4) Venner

Det var stort set også sådan jeg selv ville have lavet rækkefølgen, men
det tyder jo på at 'Venner' alt andet lige er den mest populære.

(Jeg kan også godt li' Anne Heche! http://www.grandts.dk/Fjas/dobb.htm)

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.stornotime.dk

Fra : Maria de Francis

Dato : 17-06-07 19:28

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
: Maria de Francis skrev bl.a.:

Snip

[...]

Ah på den måde, ja nogle gange er det endda gået den anden vej, at
serieskuespillere har været med i film efterfølgende.

[...]

Der er rigtigt mange der er vilde med venner, og mange har set de fleste
afsnit inden de købte boxen også. Jeg har ikke set ret mange af afsnittene,
men kan sagtens forholde mig til at folk er vilde med karakterne, og kender
flere der har dem. Den er nok et godt valg. Ellers må du jo have een af de
andre til hende næste gang.

: (Jeg kan også godt li' Anne Heche! http://www.grandts.dk/Fjas/dobb.htm)
Hun er en skæg een. De Tourettes-tics hun får i Ally er rent guld værd at
se. Sorry, hvis nogle her lider af/under det.

Mvh Maria

--
Der er endnu ikke blevet bevist,
at intelligensen har nogen værdi for overlevelsen.

Fra : Brian P

Dato : 17-06-07 21:30

On 17 Jun., 20:05, Jørgen Grandt <Unstabl...@Cable.dk> wrote:

> Det er det nok - for min kones vedkommende. Drama og humor.

Hvis det er kombinationen drama og humor, din kone kan lide, så er
Venner næsten for meget i humor-grøften hva'? Mon ikke hun ville
foretrække en drama-serie med humor fremfor en letbenet sit-com, der
kører i samme rille afsnit efter afsnit?

> Det var stort set også sådan jeg selv ville have lavet rækkefølgen, men
> det tyder jo på at 'Venner' alt andet lige er den mest populære.

Populær er ikke det samme som "bedste". Tjek Grey's anatomy ud, den
vil hun blive glad for: http://www.axelmusic.dk/productDetails/8717418085599

Fra : H. Bojer

Dato : 18-06-07 08:49

Jørgen Grandt wrote:

> Min kone ønsker sig en dvd-boks med et antal afsnit af den bedste
> tv-serie ... men hvad er det for en?

Coupling - engelsk "Friends" men med mere tør humor og mere fokuseret på
seksuelle situationer. Husk det skal være den engelske udgave og ikke den
amerikanske.

> Hvad er jeres bud på rækkefølgen i kvalitet og underholdningsværdi, hvis
> vi nøjes med at vælge imellem følgende serier hvori der optræder
> 'rigtige' filmskuespillere. Hvilken er nr. 1 og hvilken er nr. sjok:

1 Venner (elsker Phoebes kommentarer/opførsel)
2 Vild med dig (vild med Helen Hunt)
3 Heksene fra Warren Manor (synes mindst om påtrængende Alyssa Milano)
4 Ally McBeal (kiksen er en genial karakter, men ikke Ally i længden)
5 Sex and the City (vild med Cynthia Nixon)
6 Desperate Housewives (er lidt for desperat)
--
Ingen signatur her!

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 18-06-07 09:57

H. Bojer skrev bl.a.:

> Coupling - engelsk "Friends" men med mere tør humor og mere fokuseret
> på seksuelle situationer. Husk det skal være den engelske udgave og
> ikke den amerikanske.

Øh? Det er vel ikke den samme serie i to udgaver med samme spillere
og handling? Har de begge været vist på en dansk tv-station, og er
dvd-versionerne begge Region 2 med danske undertekster?

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.stornotime.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-06-07 11:48

Jørgen Grandt skrev:

> Øh? Det er vel ikke den samme serie i to udgaver med samme spillere
> og handling? Har de begge været vist på en dansk tv-station, og er
> dvd-versionerne begge Region 2 med danske undertekster?

Amerikanerne lavede en amerikansk udgave med amerikanske skuespillere.
Den engelske har været vist på DR2, den amerikanske vist ikke.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : H. Bojer

Dato : 18-06-07 12:05

Jørgen Grandt wrote:

> Det er vel ikke den samme serie i to udgaver med samme spillere
> og handling?

Nej - ikke med de samme skuespillere, men samme manuskript.

> Har de begge været vist på en dansk tv-station,

Nej, kun den originale engelske på DR2 ad flere omgange.

> og er
> dvd-versionerne begge Region 2 med danske undertekster?

BBC's udgave er i region 2 men uden danske undertekster.

--
Ingen signatur her!

Fra : iSteen

Dato : 24-06-07 09:45

Helt udenfor emnet, vil jeg gerne anbefale Gilmore Girls.
Den fåes til meget rimelige priser hox fx CDWOW - hvis man vælger
region 2+4 udgaven....i stedet for det version, der er tilpasset
danskerne. I den billige region 2/4 er der osse danske tekster.
De første sæsoner koster noget der svarer til en almindelig DVD-
film....pr sæson forstås!

http://imdb.com/title/tt0238784/

PS. Labert med en lille serie-tråd her i filmgruppen

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-07 14:47

> [...]
> vi nøjes med at vælge imellem følgende serier hvori der optræder
> 'rigtige' filmskuespillere. Hvilken er nr. 1 og hvilken er nr. sjok:

Udover dem du selv har på listen, vil jeg gerne foreslå Gilmore Girls, og de
to nyere serier Ugly Betty og Men In Trees.

Gilmore Girls har godt nok ikke nogen filmskuespillere - Lauren Graham er
vel blevet kendt med denne serie. Er din kone til Desperate Housewives vil
hun helt sikkert også kunne lide Ugly Betty, som har America Ferrea (staves
det sådan) og Salma Hayek på rollelisten (Hayek er i hvert fald med i 6-7
afsnit i første sæson). Sidstnævnte kører på TV2 onsdag 20.35.

Men In Trees er med Anne Heche, som også var kanon god i Ally som en nævnte.
Den kører torsdag på tv3, og er lavet af nogle af de samme folk som Sex &
the City. Der er knap så meget drama som i Ugly Betty, men en god
underfundig humor, og et virkelig godt cast.

Malene

Fra : iSteen

Dato : 28-06-07 14:58

On 28 Jun., 15:47, "Malene Hald" <mail[indsætduvednok]malenehald.dk>
wrote:
> Gilmore Girls har godt nok ikke nogen filmskuespillere - Lauren Graham er
> vel blevet kendt med denne serie.

Arh - det kan vel diskuteres.
Edward Herrmann er da ellers godt erfaren http://imdb.com/name/nm0001346/
- og Kelly Bishop ligeså http://imdb.com/name/nm0084105/