Når lysterne tændes - hvordan får man den?
Fra : Anders Søe Plougsgaa~

Dato : 14-06-07 19:55

Instruktøren Martin Strange Hansens lavede i 2001 en kortfilm med titlen
"Når lysterne tændes". Den er med Jesper Asholt og Anette Støvlebæk i
hovedrollerne. Asholt spiller en mand der aldrig kan få fred hjemme for sin
familie, så han opfinder en masse overarbejde for at kunne nyde en øl på et
værtshus. Konen tror at han har en anden og så går det derudaf...

Filmen er vistnok en afgangsfilm fra filmskolen eller lignende, og har
aldrig været i nogen butikker. Men er der nogen der ved om man kan få den at
se ad anden vej?

mvh.
Anders Søe Plougsgaard

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-06-07 08:08

Anders Søe Plougsgaard skrev:

> Filmen er vistnok en afgangsfilm fra filmskolen eller lignende, og
> har aldrig været i nogen butikker. Men er der nogen der ved om man
> kan få den at se ad anden vej?

Jeg har tænkt mig om og kigget mig omkring. Jeg kan ikke finde nogen
oplagte muligheder, men her er de mindre oplagte:

Måske har nogen den optaget fra tv, prøv at høre i en markedsgruppe.
Filminstituttets filmarkiv har den nok, men det koster vist
arbejdsløn. Prøv måske at ringe til instituttets videotek og hør, om
de kan fremskaffe den, selvom de ikke har den i onlinekataloget. Der
er også de tidligere amtscentraler, nu Center for Undervisningsmidler,
men jeg ved ikke, om de kan hjælpe. Endelig kunne man jo kontakte
filmskolen eller instruktøren selv.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk