verona / venedig
Fra : Jens Nielsen

Dato : 13-06-07 05:40

om nogle uger skal vi til gardasøen og vil en af dagen tage på en heldagstur
til venedig.

overvejer om man skal køre og parkerer lige efter dæmningen eller i mestre.

overvejer også om det kan betale sig at parkere i verona og tage toget til
venedig.

har i et godt foreslag?

mvh
jens

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 13-06-07 22:28

> [...]
> mestre.
> overvejer også om det kan betale sig at parkere i verona og tage toget til
Hej Jens
Der ligger et p-hus lige ved Piazzale Roma i Venedig efter at man har kørt
over dæmningen.
Ved en én-dagstur bør I parkere dér, så I har mest mulig tid at bruge i
Venedig.
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Asle Bjerva

Dato : 13-06-07 23:07

Niels Hejnfelt wrote:
> [...]
> kørt over dæmningen.
> Ved en én-dagstur bør I parkere dér, så I har mest mulig tid at bruge

Kjør til nærmeste stasjon ved Gardasjøen (i sør øst Desenzano del G.) og
bruk tog derfra direkte til Venezia Santa Lucia. Det er stort sett 1 tog pr.
time, (fra 06.30 til 22.00, retur fra 05:00 til 19:00) kjøretid 2 timer.
Det er ekstemt lange bilkøer på demningen til Venezia om sommeren !
--
AsleB;Oslo

Fra : PA

Dato : 14-06-07 13:53

"Jens Nielsen" <jensnielsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mestre.
>
> overvejer også om det kan betale sig at parkere i verona og tage toget til

Det parkeringshus Niels hejnfelt
henviser til kostede mig 240 kr. pr. time.
for to uger siden .Så husk lige at tage lån
i huset inden du tager bil til Venedig.

MVH Per

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 14-06-07 19:19

> Det parkeringshus Niels hejnfelt
> henviser til kostede mig 240 kr. pr. time.
> for to uger siden .Så husk lige at tage lån
> i huset inden du tager bil til Venedig.
>
> MVH Per

Hmmm, ved ikke lige hvorfor du skulle betale så meget.
I august 2004 betalte jeg ca. ? 80 for 3 dage, og selv om det også er dyrt,
synes jeg da at det var alle pengene værd, idet vi kunne gå derfra hen til
vort hotel (Arlecchino) som jeg i øvrigt kan anbefale.
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Mogens

Dato : 14-06-07 20:36

"Niels Hejnfelt" <niels@VIPhejnfelt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dyrt, synes jeg da at det var alle pengene værd, idet vi kunne gå derfra
> hen til vort hotel (Arlecchino) som jeg i øvrigt kan anbefale.

Hvad med biltyveri og indbrud i området?

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 14-06-07 22:06

"Mogens" <jow@jowda.dk> skrev i en meddelelse
> "Niels Hejnfelt" <niels@VIPhejnfelt.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med biltyveri og indbrud i området?
Øhhhh...det er altså et aflukket P-hus i 4-5 etager vi taler om.Der er
vagter og bomme for m.v., så dér er der ikke noget at frygte.
Vi efterlod trygt vores Jaguar + nøgle dér uden problemer (så de kan rokere
bilerne rundt hvis det bliver nødvendigt, men det gjorde de ikke med vores).
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Mogens

Dato : 14-06-07 22:15

> Øhhhh...det er altså

Jeg aner det ikke - jeg har ikke været der. Derfor spørger jeg, Niels !

> et aflukket P-hus i 4-5 etager vi taler om.Der er vagter og bomme for
> m.v., så dér er der ikke noget at frygte.

P-husene i Kbh's Lufthavn er stærkt ramte af tyveri mv. Der er vagter
bomme osv.

> Vi efterlod trygt vores Jaguar + nøgle dér uden problemer (så de kan
> rokere bilerne rundt hvis det bliver nødvendigt, men det gjorde de ikke
> med vores).

Jeg efterlader ikke nogen nøgle - er det et krav?

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 16-06-07 22:30

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> bomme osv.

> Jeg efterlader ikke nogen nøgle - er det et krav?
Ja, jeg mener helt sikkert at det er et krav.
Det samme krav oplevede vi i et parkeringshus i Rom, hvor vi stillede bilen
i 3 dage.
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Mogens

Dato : 29-07-07 15:37

"Niels Hejnfelt" <niels@VIPhejnfelt.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg mener helt sikkert at det er et krav.

Så er det ik' noget for os. Hmm måske toget er vejen frem...

Fra : urlex

Dato : 15-06-07 10:32

On 15 Jun., 00:15, "Mogens" <n...@reply.nu> wrote:

> [...]
> bomme osv.

> Jeg efterlader ikke nogen nøgle - er det et krav?

I Venedig (Venezia) kan der parkeres gratis på Tronchetto eller
Via Tronchetto, hvis I bliver spurgt, sig I skal med færgen enten
Minoan eller Anek lines, hvor der kan parkeres langs med terminalen
(ikke i opmarchbåsene), det gør vi altid !
Se her hvor det er:
http://www.viamichelin.de/viamichelin/deu/dyn/controller/mapPerformPage?strCountry=240&strAddress=&strMerged=m%FCnchen&x=0&y=0#locid=31M2h1YTEwY05EZ3VNVE01TVRNPWNNVEV1TlRnd01qRT0_
vh urlex

Fra : urlex

Dato : 15-06-07 10:36

On 15 Jun., 12:32, urlex <rolex6...@kokage.dk> wrote:

> [...]
> Minoan eller Anek lines, hvor der kan parkeres langs med terminalen
> (ikke i opmarchbåsene), det gør vi altid !

Glemte at skrive at der kører GRATIS shuttle-bus mellem færge-
terminalen og Tog-stationen i Venezia og der bliver ikke spurgt om I
kommer med færgen

Fra : urlex

Dato : 15-06-07 10:46

On 15 Jun., 12:35, urlex <rolex6...@kokage.dk> wrote:

> Glemte at skrive at der kører GRATIS shuttle-bus mellem færge-
> terminalen og Tog-stationen i Venezia og der bliver ikke spurgt om I
> kommer med færgen

Med Earth Google com, kan I se terminalen på: 45°26'5.46"N
12°18'17.83"E
Bilerne som vist er der lavet nye opmarchsbåse langs med terminalen og
ikke som vist på tværs !
Der er en cafebygning på 45°26'6.15"N 12°18'22.65"E der
parkerer vi
vh urlex

Fra : drm

Dato : 17-06-07 18:19

Da vi skulle til Venedig, kørte vi til Fusina, hvor der var en stor
parkeringsplads lige ved færgelejet. Der var masser af plads (i
industriferien). Kan ikke huske prisen, men det var ikke specielt dyrt.

Hvis ikke I har været ved Gardasøen før, vil jeg ønske jer en rigtig god
tur - vi plejer at køre til Lazise, og jeg kan kun sige, at området er
stærkt vanedannende

mvh
Dorthe

Fra : Jens Nielsen

Dato : 18-06-07 07:11

lyder som en god ide - det vil jeg prøve.

du har ret i at gardasøen er vanedannende - det er 4 gang i løbet af de
seneste 6 år vi skal derned og vi bor i tignale som er et meget smukt
område.

mvh
jens

Fra : Mogens

Dato : 29-07-07 15:46

"Jens Nielsen" <jensnielsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> lyder som en god ide - det vil jeg prøve.

Jep - men færgen stopper lidt tidligt...
www.terminalfusina.it/index.php?option=com_content&task=view&id=120&Itemid=320&lang=en

Fra : Bjarne

Dato : 18-06-07 07:45

Jens Nielsen skrev:
> [...]
>
> overvejer også om det kan betale sig at parkere i verona og tage toget til

Jeg ved ikke, om du kan bruge det til noget, men vi har flere gange
været i den lille fredsommelige by Mezzocorona, hvor det formentlig er
forholdsvis ustresset at parkere en bil og tage toget.
Jeg ville netop til enhver tid gå efter et sted hvor det der med at
finde rundt og parkere ikke giver stress.

Det er behageligt afstressende at begive sig afsted uden at tænke på
bilkøer og parkering, og i nogle tog er der aircondition.

For nogle uger siden tog jeg fra München til Firenze og opdagede først
hvor varmt det var, da jeg på en station der omkring så et rødt skilt
med skiftevis dato og tallet 32 (uden foranstillet bindestreg)

Togtider kan nemt findes på http://www.ferroviedellostato.it/ og det er
ikke ret dyrt at køre i tog I talien.

vh
Bjarne