Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon eller Nikon?
Fra : ___P.Sir

Dato : 22-07-07 09:27

Jeg er brændt godt varm på Nikon D200 - men vil først kigge lidt på
tilsvarende Canon modeller. Men kender så lidt til Canon. Hvilket Canon vil
være at sammenligne med D200 -altså samme prisklasse osv?
preben

--
www.granvista.dk
Din feriehacienda i Spanien...

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-07-07 09:38

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> tilsvarende Canon modeller. Men kender så lidt til Canon. Hvilket Canon
> vil være at sammenligne med D200 -altså samme prisklasse osv?

Det er Canon 30D. Den har dog ikke den forsejling mod vejrliget som D200
har. Har 8 MP ift. 10MP men den reelle opløsning er stort set den samme. Det
forventes at der snart kommer en afløser som mere direkte kan sammenlignes,
men det er selvfølgelig rygter.

Nogle sammenligner også Canon 5D med 200D. 5D er full frame og derfor et
noget andet kamera end D200. Men døm selv via anmeldelser.
Mvh,
Hans

Fra : Ole Larsen

Dato : 22-07-07 09:52

Hans Kruse skrev:

> [...]
>
> Nogle sammenligner også Canon 5D med 200D. 5D er full frame og derfor et
> noget andet kamera end D200. Men døm selv via anmeldelser.

For mig er der ingen tvivl om at jeg ville vælge D200 frem for 30D, også
selvom jeg ikke havde et par Nikkors.
Men
Da jeg primært benytter vidvinkel og mit ønske er en lysstærk (1,8 er
nok) ca 24 mm. ikke for stor og af god kvali, er der som jeg ser det
ingen vej uden om full frame, altså 5D - og det bliver det nok.
Var jeg tele-fetiscist, blev det d200

--
"I Galantly Handed Her My Last Piece Of Gum"
New Images: http://olelarsen.eu/59/index.html

Fra : Thomas Sass Pedersen

Dato : 22-07-07 10:30

> [...]
> ca 24 mm. ikke for stor og af god kvali, er der som jeg ser det ingen vej
> uden om full frame, altså 5D - og det bliver det nok.

Må man tillade sig at spørge, hvorfor du ville vælge D200, hvis det var tele
du skulle bruge? Så vidt jeg ved, så er næsten alle Nikons uden VR (på nær
200/2 VR, 300/2,8 VR og 200-400/4 VR), hvor Canon kan levere IS på alle
deres, endda til lavere priser?

MVH
Thomas

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-07-07 10:50

"Thomas Sass Pedersen" <sass@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> (på nær 200/2 VR, 300/2,8 VR og 200-400/4 VR), hvor Canon kan levere IS på

Her er så en anden mening
http://www.luminous-landscape.com/essays/Safari-Tips.shtml
Jeg synes også at Canon's 100-400mm trænger til en opdatering, selvom den
ikke er så ringe som nogen vil gøre den til.
Mvh,
Hans
PS: Hilsen fra Sverige og hvor er alt det gode vejr, som jeg har bestilt?

Fra : Ole Larsen

Dato : 22-07-07 10:58

Thomas Sass Pedersen skrev:

> [...]
> 200/2 VR, 300/2,8 VR og 200-400/4 VR), hvor Canon kan levere IS på alle

Fordi jeg ville vælge et crop kamera hvis ikke w-a var min gade, og der
TROR jeg at D200 er at foretrække for 30D. Som jeg ser det, har D200 pt
kun en crop-konkurrent i Pentax når vi ser på hus alene.
Priser har jeg ikke undersøgt, da valget ikke er aktuelt, men hos Dansk
Datasalg er Cs 70-200/2.8L er par 100 dyrere end Ns tilsvarende.

--
Marilyn Mazur, Kings Garden 07-2007:
http://olelarsen.eu/62/slides/2007-07-10-070.html

Fra : MW

Dato : 24-07-07 20:03

> [...]
> Priser har jeg ikke undersøgt, da valget ikke er aktuelt, men hos Dansk
> Datasalg er Cs 70-200/2.8L er par 100 dyrere end Ns tilsvarende.

Et hurtigt kig på de Pentax objektiver der er tilgængelige til sammenligning
på photozone viser tydeligt at huset alene gør det ikke, uanset hvordan man
vender og drejer det så har Canon stadig fat i den lange ende, og så har jeg
end ikke taget højde for udvalg, priser og tilgængelighed. Jeg går ikke ud
fra at ret mange køber Pentax alene for tilgængeligheden af gamle manuelle
objektiver, men har man skuffen fuld er valget selvfølgelig indlysende

MW

Fra : jakob

Dato : 30-07-07 19:08

> [...]
> fra at ret mange køber Pentax alene for tilgængeligheden af gamle manuelle
> objektiver, men har man skuffen fuld er valget selvfølgelig indlysende

Det er altså ikke helt så enkelt. Canon og Nikons udvalg er selvfølgelig
en fordel men det er det jo kun hvis man har tænkt sig at benytte sig af
det.

Pentax har en del på vej der er vejrforseglet. En 16-50 2.8 er lige
kommet, en 35-150 ligeså, og der er en del flere på vej. Check Pentax
for deres roadmap.

Desuden skal man jo ikke underkende tamron og Sigma. De kan altså lave
glas i samme kvalitet.

Pentax har jo en stor force i at alle objektiver har IS/VR.

Hygge

Jakob

Fra : Søren Reinke

Dato : 22-07-07 12:11

___P.Sir wrote:
> [...]
> tilsvarende Canon modeller. Men kender så lidt til Canon. Hvilket Canon vil
> være at sammenligne med D200 -altså samme prisklasse osv?

Hejsa

Jeg har selv et Nikon D200, med en Tokina 12-24 mm, samt et Nikokor 60mm
2.8 + lidt undervandshus + undervands flash.

Jeg er yderst tilfreds med det.

Om Canon laver nogle gode kameraer i samme prisleje aner jeg ikke,
bortset fra en enkelt afstikker til olympus 7070 har jeg aldrig haft
Nikon, og aldrig haft problemer med det.

De tests jeg har set i f.eks. det tyske 'fotomagasin' vinder D200 de
tests hvor det bliver sat op imod andre producenters kameraer i samme
prisleje.

Om man skal vælge det ene eller det andet, er mere religion end facts.
Hvis du har nogle i familien eller blandt venner der har Nikon vælg det,
hvis de har Canon, vælg det (så du kan låne objektiver osv )

Held og lykke, og jeg er sikker på du bliver tilfreds ligemeget hvad du
vælger i det pris leje.

Hvis du vil se lidt jeg har lavet med mit D200, kan du se det her:
http://www.dykkeren.dk/Galleriet/Red%20Sea/April%202007/index.html

Det er billeder fra den første dykkertur jeg har været på med det
kamera, og på det tidspunkt har jeg kun haft kameraet i knap 14 dage :)

Alt er taget med 60mm makro'en, desværre i en dome port i stedet for en
flatport :(

Hilsen Søren Reinke

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-07-07 12:35

"Søren Reinke"
Hejsa

[...]

Yup du må ha en flatport til den 60'er, ellers nydeligt.
Fra Sharm eller? Hvilket UW hus? -max-

Fra : Søren Reinke

Dato : 22-07-07 12:50

-max- wrote:
> [...]
> flatport :(
>
> Hilsen Søren Reinke
>
> Yup du må ha en flatport til den 60'er, ellers nydeligt.

Bare roligt, jeg har fået en flatport.
En anden deltager på den tur, havde en tilovers som han forærede mig da
vi kom hjem :)

Jeg bruger et Ikelite hus til 'legetøjet' :)
Samt en Ikelite DS125 flash.

Billederne er taget omkring St. John's reef, i det absolut sydligeste
egypten, tæt på den Sudanske grænse.

p.s. Det glæder mig du synes de er nydelige, jeg er også godt tilfreds
taget i betragtning det var helt nyt legetøj.

Hilsen Søren

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-07-07 13:23

"Søren Reinke"
-max- wrote:

> [...]

p.s. Det glæder mig du synes de er nydelige, jeg er også godt tilfreds
taget i betragtning det var helt nyt legetøj.

Det var da en flink fyr - Så er du jo også fornemt kørende
med dit nye "legetøj". Post endelig flere billeder hen ad vejen.
-max-