Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
forskellen på Lenser
Fra : Søren Jacobsen

Dato : 01-07-07 22:39

hejsa er næsten newbie
købte en meget billig Tamron linse her fornyligt
som jeg ville prøve med mit Canon Eos400D hvor jeg i forvejen har en std
18-55
jeg syntes nu ikke at den var så god, jeg syntes den havde svært ved at
stille skarp
samt at den var temmelig uskarp når man Zoomed max , lys mæssig var den
faktisk ok...
måske var det bare mig... men den var jo osse billig...
og til pengene var den såmænd fin til især Macro ting men jeg har alligevel
valgt at sende den retur
og her kommer spørgsmålet så er der forskel på en macro Zoom og en
standard zoom

Ps. kom endelig gerne med gode råd til svinebillige Objektiver, jeg er
hovedesagligt intresseret i Zoom da jeg snart skal til Canada og gerne vil
have et billede af en bamsefar fra sikker afstand....

Mvh Søren

Fra : JJ

Dato : 02-07-07 07:53

"Søren Jacobsen" <fsgbooking@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hovedesagligt intresseret i Zoom da jeg snart skal til Canada og gerne vil
> have et billede af en bamsefar fra sikker afstand....

Hej Søren
Jeg ville jo nok helt forlade det store tunge og klodsede Canon spejlreflex.
Hvis du vælger f.eks. Panasonic Lumix FZ 50, så får du mange flere
muligheder uden at skifte linser.
Hvis det bruges som 10 megapixel har du 12 x zoom - og som 5 megapixel har
du 24 x zoom.
Du har også indbygget macro - det hele uden at skifte linser og fare for
snavs i huset.
Du kan også tage movie film i VGA kvalitet.
Det er alle tiders semiprofessionelle camera med den meget roste Leica
optik.
Det kan købes som nyt til priser under kr. 4.000
Hilsen
Jørgen

Fra : Søren Jacobsen

Dato : 02-07-07 08:20

snip

> [...]
> optik.
> Det kan købes som nyt til priser under kr. 4.000
Hej Jørgen
har netop skiftet fra den type og jo jeg kender godt til Lumixen det er et
virkeligt dejligt cam
men det har ikke så meget med mit spørgsmål at gøre

har længe brugt et Canon A630 som jeg egentlilg har været tilfreds med
men der er en stor foskel på de 2 cams
mvh Søren
PS er super glad for mit canon 400

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-07-07 12:26

Søren Jacobsen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Ps. kom endelig gerne med gode råd til svinebillige
> Objektiver, jeg er hovedesagligt intresseret i Zoom da jeg
> snart skal til Canada og gerne vil have et billede af en
> bamsefar fra sikker afstand....

Med zoom går jeg ud fra, at du mener telezoom, da zoom kan dække
over alt fra kraftig vidvinkel til kraftig tele og siger blot at
brændvidden er variabel.

Generelt - med objektiver som med så meget andet - du får hvad du
betaler for - og de billige objektiver er da rimelig OK, men kan
ikke måle sig med dyrere modeller.

Og faste brændvidder giver bedre resultater end zooms - men er
selvfølgelig ikke så fleksible.....

Men spørgsmål af den slags hører til i

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Søren Jacobsen

Dato : 02-07-07 17:19

> [...]
> Med venlig hilsen Jan Vestergaard
> Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
> - men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen
hej Jan
tjo måske hørte den til i en anden guppe måske gjorde den ikke eller måske
gjorde den i begge
spørgsmålet lød jo "og her kommer spørgsmålet så er der forskel på en
macro Zoom og en
standard zoom"

jeg har så tilført et PS hvor jeg ber om et godt råd til svinebillige
objektiver
ikke om de var mere værd i forhol til prisen

så det var altså to irelevante ting du kom med

Mvh Søren

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-07-07 17:50

Søren Jacobsen wrote:
> [...]
> hovedesagligt intresseret i Zoom da jeg snart skal til Canada og
> gerne vil have et billede af en bamsefar fra sikker afstand....

Nu skriver du jo ikke hvad billigt er, men hvis du vil have en god og
rimelig ok zoom, så er Canon 70-300mm f/4-5.6 IS et godt bud på det behov du
beskriver her.
Den er ganske skarp og har en god IS (billedstabiliserings) funktion.
Køb ikke de billigere og spar ikke IS funktionen væk på den brændvidde. Tænk
også på at din hånd formentlig vil ryste ved synet af bjørnen

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse