Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ny matskive i D70
Fra : Ukendt

Dato : 30-06-07 17:51

Kan man få lagt en anden matskive i sit DSLR? Jeg kunne godt tænke mig den
gammeldags type med en cirkel og to halvdele der allignes ved korrekt fokus.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 01-07-07 11:01

Kim Frederiksen wrote:
> [...]
> gammeldags type med en cirkel og to halvdele der allignes ved korrekt fokus.

Det er tvivlsomt, da du selv kan tilføje/fjerne gitter streger via menuen.

Thomas Schreiber

Fra : Preben

Dato : 01-07-07 12:44

> Det er tvivlsomt, da du selv kan tilføje/fjerne gitter streger via menuen.

Ja, det er for mig at se en mærkelig funktion at have. Nogen ide om hvad
de kan bruges til?

/ Preben

Fra : Ole Pedersen

Dato : 01-07-07 13:37

Til at sørge for at vandrette linier er vandrette og ditto lodrette

mvh
Ole

Fra : Preben

Dato : 01-07-07 13:54

> Til at sørge for at vandrette linier er vandrette og ditto lodrette

Ja okay... men det kan jeg ligeså godt bruge kanten af billedplanet til
at vurdere! Havde hellere set at det gyldne snit var markeret med linierne!

Fra : Jakob

Dato : 01-07-07 16:11

In article <4687a3d9$0$90264$14726298@news.sunsite.dk>,
64bitNONOSPAMno@mailme.dk says...

> Ja okay... men det kan jeg ligeså godt bruge kanten af billedplanet til
> at vurdere! Havde hellere set at det gyldne snit var markeret med linierne!

Der er da mange der komponerer efter trediedele også. Det er da en fed
funktion at have, ville gerne have den i D50

Jakob

Fra : Preben

Dato : 01-07-07 19:06

> Der er da mange der komponerer efter trediedele også. Det er da en fed
> funktion at have, ville gerne have den i D50

Dette er fjerdedele!

Fra : HKJ

Dato : 01-07-07 13:44

http://www.katzeyeoptics.com/item--Katz-Eye-Focusing-Screen-for-the-Nikon-D70-D70s--prod_D70.html

Fra : Preben

Dato : 01-07-07 19:07

> http://www.katzeyeoptics.com/item--Katz-Eye-Focusing-Screen-for-the-Nikon-D70-D70s--prod_D70.html

Kunne vi ikke lige snakke sammen - kunne selv godt tænke mig sådan en
matskive. Måske det kan betale sig at købe sammen!

Mvh / Preben