Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Advarsel Lightroom 1.1 opgradering
Fra : Hans Kruse

Dato : 27-06-07 12:03

Der er kommet en ny version 1.1. Jeg har installeret den og som en del af
installationen skal den gamle 1.0 database konverteres. Jeg har en temmelig
stor database med ca. 30000 billleder i og konverteringen fejlede! Jeg har
selvfølgelig en tidligere backup, men den kan formentlig heller ikke
konverteres. Jeg har lige lavet en webcase til Adobe om problemet. Ellers
kan billederne genimporteres og specielt hvis man har sat "write changes to
XMP" så får man alle keywords med.

Så husk før opgradering at slå XMP funktionen til og lave en sidste backup
af databasen.

Jeg bliver formentlig nødt til at genimportere alle mine billeder.

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse

Fra : Jakob

Dato : 27-06-07 12:59

In article <468243f4$0$90262$14726298@news.sunsite.dk>,
hans.kruse@mail.tele.dk says...

> Jeg bliver formentlig nødt til at genimportere alle mine billeder.

Chokerende at et firma som Adobe kan smide sådan noget ud.

Jakob

Fra : Hans Kruse

Dato : 27-06-07 13:08

Jakob wrote:
> In article <468243f4$0$90262$14726298@news.sunsite.dk>,
> hans.kruse@mail.tele.dk says...

> Chokerende at et firma som Adobe kan smide sådan noget ud.

Konverteringen på min laptop gik fint. Det er jo ikke til at vide, hvad der
har været specielt ved min store database. Som vi ved har alt software fejl
og jeg vil ikke generalisere så vidt som du gør her, men det er da r***
irriterende!

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-06-07 16:55

> Chokerende at et firma som Adobe kan smide sådan noget ud.

Hvordan kan du vide, at det ikke er en fejl i hans eget system ???

Claus

Fra : Hans Kruse

Dato : 27-06-07 14:32

Hans Kruse wrote:
> [...]
> backup af databasen.
>
> Jeg bliver formentlig nødt til at genimportere alle mine billeder.

Jeg prøvede igen med den oprindelige database efter genstart af systemet og
denne gang virkede konverteringen! Det var rart.

Fra : Hans Kruse

Dato : 27-06-07 16:24

Hans Kruse wrote:

> Jeg prøvede igen med den oprindelige database efter genstart af
> systemet og denne gang virkede konverteringen! Det var rart.

Godt nyt
http://news.com.com/Adobe+to+open+Lightroom+to+developers/2100-1046-6193441.html?part=dht&tag=nl.e703
om plugin udvikling. Jeg savner stadig en output sharpening funktion. Ellers
en god del nye funktioner, som ventet fra ACR 4.1. Performance er forbedret
mærkbart. Out of memory problemet har jeg ikke nogen erfaring med endnu.
Indikationen er at problemerne ikke er helt løste endnu.

Fra : Thomas Kjær

Dato : 27-06-07 14:52

On 2007-06-27, Hans Kruse <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:
> Der er kommet en ny version 1.1. Jeg har installeret den og som en del af
> installationen skal den gamle 1.0 database konverteres. Jeg har en temmelig
> stor database med ca. 30000 billleder i og konverteringen fejlede!

Dejligt at høre det gik bedre efter en genstart!

Her gik konverteringen fint. Så vidt jeg husker er der 50-60k billeder
i min database.

Til folk der overvejer at opgradere, er det værd at vente med til man
har tid til det. Hvis du har nogle billeder du skal have redigeret
her og nu, så vent til bagefter da konverteringen godt kan tage en
del tid.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Michaelbs

Dato : 27-06-07 16:08

"Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> har tid til det. Hvis du har nogle billeder du skal have redigeret
> her og nu, så vent til bagefter da konverteringen godt kan tage en

Ja, hvis man ellers kunne få lov overhovedet at hente opdateringen. Siden er
nede.

mvh Michael

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 27-06-07 16:14

"Michaelbs" <mbsDETTEFjerNES@FJERNmichaelbennati.dk> wrote in message

> "Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, hvis man ellers kunne få lov overhovedet at hente opdateringen. Siden
> er nede.
>
> mvh Michael

Nej den er ikke - er ved at hente opdateringen lige nu

/J

Fra : Michaelbs

Dato : 27-06-07 16:21

"Jesper Thomsen" <jnt@thomsen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Nej den er ikke - er ved at hente opdateringen lige nu
>
> /J

Jeg får: "Site area temporarily unavailable."

Mærkeligt.

mvh Michael

Fra : Michaelbs

Dato : 27-06-07 16:26

"Michaelbs" <mbsDETTEFjerNES@FJERNmichaelbennati.dk> skrev i meddelelsen

> "Jesper Thomsen" <jnt@thomsen.mail.dk> skrev i meddelelsen

Det er nok fordi du har Mac. Udate siden virker til Macversionen. Ikke til
Windows.
mvh Michael

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 27-06-07 16:32

> Det er nok fordi du har Mac. Udate siden virker til Macversionen. Ikke til
> Windows.
> mvh Michael

Nope - Windows Vista.....
Min Lightroom er 1.1 nu uden problemer.

/J

Fra : Michaelbs

Dato : 27-06-07 16:42

"Jesper Thomsen" <jnt@thomsen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Nope - Windows Vista.....
> Min Lightroom er 1.1 nu uden problemer.
>
> /J

Prøv lige at gå ind på update-siden igen. Her virker den altså ikke.
Jeg klikker på http://www.adobe.com/products/photoshoplightroom/
og så midt på siden "Download the update:" her klikker jeg på "Win" og så
får jeg: "Site area Temporarily Unavailable".
Får du noget andet?

mvh Michael

Fra : Thomas Kjær

Dato : 27-06-07 16:46

On 2007-06-27, Michaelbs <mbsDETTEFjerNES@FJERNmichaelbennati.dk> wrote:
> [...]
> og så midt på siden "Download the update:" her klikker jeg på "Win" og så
> får jeg: "Site area Temporarily Unavailable".

Det virker fint her. Det endelige link til filen er;

http://download.adobe.com/pub/adobe/lightroom/win/LTRM_WWE_win.exe

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Michaelbs

Dato : 27-06-07 16:49

> [...]
> og så midt på siden "Download the update:" her klikker jeg på "Win" og så
> får jeg: "Site area Temporarily Unavailable".

Jeg fortsætter dialogen med mig selv.

Nu virker sitet igen...

mvh Michael